Børn i plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

tinasmor skriver:

Nå, så I har det ikke så godt med hinanden. Så kan jeg bedre forstå. For kunne slet ikke forestille mig, at forældre som havde et godt og fint forhold ikke ville hjælpe. Jeg håber at jeg i fremtiden til hver en tid vil kunne hjælpe min datter. Jeg håber meget, at det vil lykkes for dig at finde en løsning

Vi har haft det fantastisk sammen, men jeg er nok mere begyndt at komme til udtryk med mine holdninger, som ikke lige er mine forældres. Og så der små problemer med hvem der skal bestemme hvornår- svært at forklare. Men mange ting er begyndt at gå skævt, så nu ønsker jeg at være mere selv stændig. Det gir sq et par hak over næsen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Diana... skriver:

Nu det altså ikke meningen der skulle startes en diskution om det, jeg skriver bare at der bliver spurgt om vores mening og den bliver givet hvis man så kun må svar en ting jamen så skal man ikke spørge. 

Og jo jeg ved godt hvad det vil sige og stå i den situation selv om jeg har en mand jeg har bare ikke noget familie og trække og har en økonomi som ikke hænger sammen osv men det skal slet ikke diskuteres her. 

Jeg ville bare ikke selv søge plejefamilie gennem kommunen da jeg personligt mener at den hjælp er der mere brug for et andet sted. Jeg ville personligt istede finde en reserve bedste og bruge hende. 

Knus Diana der slutter her. 

der var absolut ingen negativitet bag:0)

rent objektivt...at man nogen gange glemmer at man aldrig kan vide hvordan det er at være i andre menneksers sko... det tror jeg de fleste mennesker er tilbøjelige til... så det var ingen personlig kritik af dig... heller ikke et spørgsmål om at du skulle fortælle om dit liv så jeg kan vurdere om jeg synes du har det "lige så slemt"... :0) for jeg kan aldrig vide hvordan det er at "stå i dit sted"...

jeg ville personligt nok også selv overveje en reserve bedste...

Anmeld

5. januar 2011

ekzunz

Carina1977 skriver:

Ok jeg havde så ikke lige tjekket, om de som skrev det, var sammenlevende med en eller ej  men jeg synes bare det virkede sådan lidt dømmende, noget ala: sådan noget ville jeg i hvert fald aldrig gøre, for jeg selv valgt at få børn. Synes bare der var en undertone af at det faktisk ville være et nederlag at have brug for hjælp engang imellem. Kan godst være de mente dem selv personligt, men det fangede bare lige mit øje. Jeg ved da hvordan jeg selv ville have reageret på sådanne kommentarer. ikke noget man egentlig havde brug for at høre.

Hvis hun ikke kan få en aflastningsfamilie, jamen så er det sådan det er, men så håber jeg for hende, at der er andre alternativer

Ærligt - så har jeg altså heller ikke lige tjekket civilstatus på brugerne inden jeg skrev....

Jeg synes bare heller ikke det er tidspunktet at komme med den slags kommentarer, hvis man ikke har gode råd, et medfølende skulderklap eller lign, så synes jeg faktisk at man burde undlade at kommentere. Og jeg VED godt at der er fri ret til at svare alle indlæg, men JEG synes bare det er alm. medfølelse lige at tænke over hvor man lufter hvilke holdninger.

Anmeld

5. januar 2011

eElak

Carina1977 skriver:

bliver lige nødt til at skrive det her, selvom jeg nok får et hug eller 2  synes ikke det er pænt af jer andre at skrive, at man ikke skal vælge aflastning, fordi man jo selv har valgt at få sine børn. Det er jo det samme som at fortælle trådstarter, at det ER et nederlag, hvis hun vælger aflastning.

og som nogen skriver, det kan jo være at hun slet ikke kan få det, men synes hun skal undersøge det alligevel.

Der er altså nogen der synes det er nemmere at have børn end andre. Vi er alle forskellige. Jeg har studeret som enlig mor, da min søn var 2-5 år, og det var dælme hårdt, og jeg gik ned med stress til sidst. Så kan hun jo selvfølgelig lade være med at tage en uddannelse, men altså idag er en uddannelse jo ret vigtigt

jeg synes altså det er enormt flot, når man kan indse at man altså har brug for noget hjælp. men uanset hvad, så forslaget omkring at familie kunne bruges som aflastning, synes jeg lyder som en alletiders løsning

Jeg undrer mig over - hvordan har du (trådstarter) valgt at få barn alene??

Anmeld

5. januar 2011

ekzunz

Diana... skriver:

Og man kan ikke have brug for aflastning når man er samlevende? 

Hvor har du læst det henne??

Anmeld

5. januar 2011

Carina1977

LouiseVous skriver:

Jeg tolkede folks svar præcis som du har skrevet flere gang. Og blev vildt ked af jeg overhovedet havde skrevet dette indlæg. Men så der kommet flere positive svar, og flere der nok mere har stået hen i min situation..

Jeg kan sagtens forstå du følte sådan og at du blev ked af det

Det var også derfor jeg ikke kunne lade være med at skrive det jeg gjorde. jeg håber virkelig det bedste for dig

Anmeld

5. januar 2011

Pige2009

LouiseVous skriver:

Hejsa skønne Piger

Jeg kan ikke finde en gr for enlige, men kun selvvalgt mor, og der synes jeg ikke det hører under..
Men jeg er som mange nok ved alene, og det vil sige at min datter ikke en gang ved hvem hendes bio far er.
Jeg er under uddannelse, og på det sidste er det kørt meget op og ned med overskudet pga økonomien er så stram og skolen der også ska passes. Jeg er på 24/7 - og der nyder jeg, men desværre går det pengeskidt rigtig meget på..
Så nu er rigtig mange begyndt at spørge mig om hvorfor jeg ikke søger en plejefamilie. Altså sådan at jeg fx ka få en weekend total for mig selv. Og jo tanken om det er da fed. Men jeg føler det som et TOTAL nederlag. Men skal jeg tage det sådan???
Jeg føler jo at jeg er dårlig mor, og er sikker på at alle folk kigger dårligt på mig.
Så nu vil jeg hører om I har nogle erfarringer med det, og om jeg virkelig skal tage det som et nederlag??

Knus en lidt snøftende Louise Vous

Hej søde.

Hvor gør det mig ondt at høre, du har det sådan. Jeg tror slet ikke, det er muligt at få en aflastningsfamilie på dit grundlag, da kommunerne desværre sparer og sparer, så de børn, der har store problemer derhjemme, kan ikke engang altid få hjælp.

Har du ingen venner eller forældre, der kan hjælpe og aflaste en gang imellem? Mine forældre er virkelig super til at tage Laura, når det brænder på og min ene veninde ligeså, da Lauras far jo også er temmelig ustabil, men alt det ved du jo...

Linket til gruppen med enlige forældre finder du her:
https://www.baby.dk/debat/5pi1/enlig-morfar/emner.aspx

Sender dig et kram

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Carina1977 skriver:

Til trådstarter:

Nu kan jeg se at du bor i midtjylland ligesom jeg, så hvis jeg havde kendt jer ordentligt, så kan du tro jeg havde tilbudt min hjælp.

Jeg håber det bedste for jer, og at du finder en løsning

Tusinde tak for den søde besked. ! Dejligt at hører nogle vil tage mig seriøs på trods a mine valg. Fortryder dem ikk, men har svært ved at tro nok på mig selv.
Men er fra Viborg

Anmeld

5. januar 2011

Alberts/

se det ikke som noget nederlag men noget som kan hjælpe dig med at få overskud til din datter og til dig selv, som mor har man også brug for en dag for sig selv engang imellem.

det er bestemt ikke noget nederlag og dú er bestemt ikke nogen dårlig mor af den grund, du er en god mor fordi du ser at det er noget der kan hjælpe dig og din datter,

men kan være du ike kan få en aflastnings familie men kan også være du er heldig, du kan jo altid prøve at søge det skader aldrig,

bare husk at se det som du gør noget godt for jer, som hjælper digg med at få overskud(:

Kram her fra

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Baagøe skriver:

Hej søde.

Hvor gør det mig ondt at høre, du har det sådan. Jeg tror slet ikke, det er muligt at få en aflastningsfamilie på dit grundlag, da kommunerne desværre sparer og sparer, så de børn, der har store problemer derhjemme, kan ikke engang altid få hjælp.

Har du ingen venner eller forældre, der kan hjælpe og aflaste en gang imellem? Mine forældre er virkelig super til at tage Laura, når det brænder på og min ene veninde ligeså, da Lauras far jo også er temmelig ustabil, men alt det ved du jo...

Linket til gruppen med enlige forældre finder du her:
https://www.baby.dk/debat/5pi1/enlig-morfar/emner.aspx

Sender dig et kram

Tak søde.. Har da både fam og venner. Men som i de andre svar går det ikke så godt med de gamle. Og mine veninder er det bestemt ikk alle der skal passe hende, men tror dæmle også det er fordi jeg har en stærk facade overfor dem. De skal ikke se hvor langt jeg er nede indeni!
Og så er det igen det med at mange a mine veninder er flyttet til større byer end både Løvel (hvor vi bor) og Viborg. Så har sindssyg dårlig samvittighed over det med ikke at kan betale for hjælpen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.