Børn i plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Diana... skriver:

Jeg tror slet ikke det er muligt for dig så du kan få en fri weekend. 

Har du ikke noget familie der kan hjælpe dig?

Hvad mener du med at det ikk sku ku blive muligt med fri weekendt?

Jo, men det er jo kun en overnatning. Og hvis det passer ind i deres. Det her er noget mere fast..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

ESB. skriver:

Altså, jeg skal ikke kunne sige det men tror altså ikke på kommunen vil smide penge ud efter det....dem der har foreslået det er det nogen der ved noget om hvordan det foregår som tingene er nu i jeres kommune..jeg ved bare at børn ikke engang bliver fjernet hjemmefra pga der slet ikke er økonomi til det i kommunerne....og at få en plejefamilie for at vise hvordan en normal familie fungerer, den kan jeg slet ikek forstå...jeres familie er en normal familie, normen er vidst langt fra den lille kernefamilie mere og det at mene det er synd for dem der ikek bor i en kernefamilie, den findes heldigvis heller ikke mere..

Det er folk der selv har prøvet at ha aflastningsfamilier inde på livet, og en enkelt der selv ville ha været aflastnings familie, men så blev de gravide

Anmeld

5. januar 2011

Carina1977

bliver lige nødt til at skrive det her, selvom jeg nok får et hug eller 2  synes ikke det er pænt af jer andre at skrive, at man ikke skal vælge aflastning, fordi man jo selv har valgt at få sine børn. Det er jo det samme som at fortælle trådstarter, at det ER et nederlag, hvis hun vælger aflastning.

og som nogen skriver, det kan jo være at hun slet ikke kan få det, men synes hun skal undersøge det alligevel.

Der er altså nogen der synes det er nemmere at have børn end andre. Vi er alle forskellige. Jeg har studeret som enlig mor, da min søn var 2-5 år, og det var dælme hårdt, og jeg gik ned med stress til sidst. Så kan hun jo selvfølgelig lade være med at tage en uddannelse, men altså idag er en uddannelse jo ret vigtigt

jeg synes altså det er enormt flot, når man kan indse at man altså har brug for noget hjælp. men uanset hvad, så forslaget omkring at familie kunne bruges som aflastning, synes jeg lyder som en alletiders løsning

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

LouiseVous skriver:

Hvad mener du med at det ikk sku ku blive muligt med fri weekendt?

Jo, men det er jo kun en overnatning. Og hvis det passer ind i deres. Det her er noget mere fast..

Jeg mener at jeg tror ikke det er muligt for dig at få en plejefamilie (er det ikke gennem kommunen) For at du kan få en fri weekend en gang om måneden. Så vidt jeg har hørt skal der rigtig meget til for at kunne få det, men jeg ved det ikke. 

Måske du kan finde en reserve bedste som kan hjælpe det vidst ikke gennem kommunen. 

Og nej det er ikke et nederlag hvis man har brug for noget aflastning så skal man da bare søge hjælp. 

Ang familie det ikke muligt at lave en fast aftale med dem? 

Anmeld

5. januar 2011

Svei

LouiseVous skriver:

Det er folk der selv har prøvet at ha aflastningsfamilier inde på livet, og en enkelt der selv ville ha været aflastnings familie, men så blev de gravide

Ok...jeg håber virkelig ikke det er tilfældet at man som almindelig velfungerende mor kan få aflastning...det handler ikke om dig eller din situation, jeg aner jo intet om dine evt problematikker og begrænsninger, men jeg ser og oplever desværre børn som svigtes af samfundet, børn som man burde bruge penge på at give en god opvækst.

Men ring da til kommunen, er virkelig spændt på at høre om det er noget der bruges penge på...

Vil lige sige at jeg selv har været alene med min søn fra han var et år og jeg har brugt mine forældre når jeg havde brug for det, de elsker ham lige så højt som jeg gør og jeg ved han har det godt der...men nu kender jeg desværre også lidt for meget til plejefamilier så det ville jeg ikek vælge uden det var nogen jeg kendte privat.

Anmeld

5. januar 2011

Ni-ko-li-ne

hvad med dine forældre? kan de ikk træde lidt til?

jo jo, man vælger selv at få barnet, men hvorfor skal det være TABU at man også kan have brug for at have en eller to dage alene?

det er da også sundt for barnet at knytte bånd til bl.a. bedsteforældrene

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

Carina1977 skriver:

bliver lige nødt til at skrive det her, selvom jeg nok får et hug eller 2  synes ikke det er pænt af jer andre at skrive, at man ikke skal vælge aflastning, fordi man jo selv har valgt at få sine børn. Det er jo det samme som at fortælle trådstarter, at det ER et nederlag, hvis hun vælger aflastning.

og som nogen skriver, det kan jo være at hun slet ikke kan få det, men synes hun skal undersøge det alligevel.

Der er altså nogen der synes det er nemmere at have børn end andre. Vi er alle forskellige. Jeg har studeret som enlig mor, da min søn var 2-5 år, og det var dælme hårdt, og jeg gik ned med stress til sidst. Så kan hun jo selvfølgelig lade være med at tage en uddannelse, men altså idag er en uddannelse jo ret vigtigt

jeg synes altså det er enormt flot, når man kan indse at man altså har brug for noget hjælp. men uanset hvad, så forslaget omkring at familie kunne bruges som aflastning, synes jeg lyder som en alletiders løsning

Der bliver spurgt om vores mening og den skal folk jo så havde lov til at sige! Og jeg ser ikke nogen skrive det et nederlag men skrive at det ikke SELV ville gøre det. 

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Ni-ko-li-ne skriver:

hvad med dine forældre? kan de ikk træde lidt til?

jo jo, man vælger selv at få barnet, men hvorfor skal det være TABU at man også kan have brug for at have en eller to dage alene?

det er da også sundt for barnet at knytte bånd til bl.a. bedsteforældrene

Mine forældre vil rigtig gerne hjælpe, men ikke indrette deres liv efter mig/ min datter. Og der er fair..
Men vi er begyndt at kører af skinnerne for hinanden fordi vi er så meget sammen, derfor søger jeg andre veje.
Jeg ønsker bestemt også at det er nogen jeg kender privat, og også i det er har jeg svært ved at komme videre med om jeg skal eller ikk. For vil helst kende familien i forvejen!
Reserve bedste har jeg overvejet, men igen så er der det med at jeg kender dem jo ikk i forvejen, og den har jeg svært ved!!

Anmeld

5. januar 2011

Ni-ko-li-ne

Diana... skriver:

Der bliver spurgt om vores mening og den skal folk jo så havde lov til at sige! Og jeg ser ikke nogen skrive det et nederlag men skrive at det ikke SELV ville gøre det. 

men er det ikke svært at sige at man ikke selv ville kunne gøre det? hvis ikke man har stået i netop den situation?

jeg hører det bare ofte, at det ville man aldrig selv gøre... ja jeg har vel sågar brugt det selv... indtil jeg begyndte at reflektere over om man overhovedet kan sige sådan...

hvis man er alene med et barn og evt ikke har kontakt til sine forældre, ikke har et netværk som gør at der er lidt hjælp at hente... økonomien er stram, man kan aldrig købe en dyt og der er ikke en kæreste inde i billedet osv osv... hvem siger så at man præcis ved hvordan man ville eagere i den situation?

Anmeld

5. januar 2011

Carina1977

Diana... skriver:

Ja efterfuldt af at man jo selv har valgt at få børn. I mine øjne indikerer det lidt, at de synes det er lidt noget pjat med trådstarter. Men kan være jeg har misforstået noget....den kan bare nemt forstås sådan

og ja alle skal have lov til at skrive sin mening, det er heller ikke det jeg mente med det. fik bare ondt af trådstarter, fordi hun jo nemt kunne kommet il at tro at hun er en dårlig mor, bare fordi hun går med sådan nogle overvejelser.

Vil ikke starte en stor diskussion om det her....det var ikke det jeg var ude på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.