Jeg kender ikke til så meget til dette, men ville bare skrive, at der var en tråd lidt tid tilbage, og der var et par stykker som vist var i "systemet", ment på den måde at de sad i kommunen. Og de skrev, at de næsten var sikker på, at kvinden (som havde en situation meget lig din) ikke havde de store chancer. Grundet kommunernes dårlige økonomi skev de, at der skulle "mere" til, end at være alene og ønsket om at have fri nogle dage. Dvs at kommunen brugte resurserne på familier med druk, vold, narko, misrygte børn osv osv. Man kan selvfølgelig sige, at det er ærgeligt at man skal så langt ud før der kommer hjælp. Men desværre er det jo ofte sådan, fordi pengene ikke er der. Alt er en prioritering. Det samme er det f.eks med en reservebedstemor. Der prioriterer de jo også nogle frem for andre, fordi der netop ikke er nok til alle.
Men måske du kunne søge i de lokale blade, supermarkeder, efter sådan en "reservebedste". Det kan være der sidder en enlig ældre- men stadigvæk fuld frisk- dame et sted som synes det kunne være dejligt at blive en del af "din/jeres" familie.
Jeg ved ikke hvor gl. dit barn er, men hvis hun er helt lille, så vil jeg bare sige, at jeg personlig synes det bliver nemmere og nemmere jo ædre der går, så hvis de klare de første par år, så bliver altid nemmere synes jeg.
Hvis du har andre sigle veninder med mødre, kan I måske lave en "klub" hvor I på skift passer hinandens børn. Det er hyggeligere for ungerne, og dejligt for mødrene at få lidt fri.
Håber du finder ud af det hele.
Anmeld