Børn i plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

Charlotte Wberg

LouiseVous skriver:

Tvivler, for at være helt ærlig!

I så fald... hvis ikke de vil være med på en fast aftale, ville jeg undersøge muligheden for reservebedster i dit område inden aflastningsfamilier...

På nær du selvfølgelig har nogle problematiker der gør, at du kan komme ind under den ordning.

Hvis du er rask, velfungerende og ellers formår at stimulere din lille pige og hun er rask og følger sin udvikling tilfredsstillende, kan jeg ikke se et smuthul i serviceloven der gør at du ville blive tildelt en aflastningsfamilie...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Carina1977

Znuzke skriver:

Jeg er helt enig med dig - jeg nåede ikke at læse hele tråden, før jeg kunne mærke at jeg blev irriteret. Det er jo helt klart det bedste ikke at have brug for det, men at sammenholde det med at man selv har valgt at få børn, synes jeg ikke holder en meter. Der kan jo ske rigtig mange ting som gør at livet ikke lige har formet sig som forventet, og jeg synes det er rigtig rigtig klogt at overveje om man har behov for aflastning.

Men sjovt nok er dem med de hellige (ja - undskyld - lidt groft) holdninger heller ikke de enlige uden mulighed for hjælp eller pasning.

Ok jeg havde så ikke lige tjekket, om de som skrev det, var sammenlevende med en eller ej  men jeg synes bare det virkede sådan lidt dømmende, noget ala: sådan noget ville jeg i hvert fald aldrig gøre, for jeg selv valgt at få børn. Synes bare der var en undertone af at det faktisk ville være et nederlag at have brug for hjælp engang imellem. Kan godst være de mente dem selv personligt, men det fangede bare lige mit øje. Jeg ved da hvordan jeg selv ville have reageret på sådanne kommentarer. ikke noget man egentlig havde brug for at høre.

Hvis hun ikke kan få en aflastningsfamilie, jamen så er det sådan det er, men så håber jeg for hende, at der er andre alternativer

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

Znuzke skriver:

Jeg er helt enig med dig - jeg nåede ikke at læse hele tråden, før jeg kunne mærke at jeg blev irriteret. Det er jo helt klart det bedste ikke at have brug for det, men at sammenholde det med at man selv har valgt at få børn, synes jeg ikke holder en meter. Der kan jo ske rigtig mange ting som gør at livet ikke lige har formet sig som forventet, og jeg synes det er rigtig rigtig klogt at overveje om man har behov for aflastning.

Men sjovt nok er dem med de hellige (ja - undskyld - lidt groft) holdninger heller ikke de enlige uden mulighed for hjælp eller pasning.

Og man kan ikke have brug for aflastning når man er samlevende? 

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

tinasmor skriver:

Men det kan jeg nu heller ikke forstå. Ved de at du overvejer aflastningsfamilie? Hvis de gør, så kan jeg faktisk ikke forstå hvorfor de ikke træder ind. Hvis det var min egen datter der var i din situtation, så ville jeg da gøre alt for at hjælpe. Jeg kan godt forstå at du siger, at de ikke vil være afhængige (at det skal gå ud over deres eget sociale liv) at skulle passe din datter. Men det er jo trods alt også deres barnebarn og en masse DE får tilgengæld. Et stærkt og dejlig sammenhold med bedsteforældrene får man jo kun ved at være sammen med dem. hvis de ikke vil passe en hel weekend. Så kunne de f.eks være lørdag hvor du aflevere kl 10. Så er det et par timer hvor barnet er vågen og så sover til middag et par timer, så op og få lidt frugt eller mad osv og så kunne du hente kl 15. Selv om det ikke er så lang tid, så er 5 timer trods alt bedre end ingenting, og for dine forældre ville det kun være omrkring 3 vågne timer. Hvis dine forældre ikke ved hvordan du har det, så vil jeg anbefale du siger det, så kan det være de træder lidt mere til. Det håber jeg i hvertfald.

Nej det ved de ikke noget om. Ønsker til tider ikke de skal vide alt pga vi ikke kører skide godt på skinner sammen lige pt.
Men vi har i lang tid levet op og ned af hinanden pga jeg ikk har penge til mad. Men nu er det først på mdr og der er penge igen.. SÅ nu holder jeg os for os selv, så der ikke bliver mere diskution i det. Men de ved at nogle har nævnt det med aflastningsfamilier for mig.

Anmeld

5. januar 2011

tinasmor

Diana... skriver:

Nu det altså ikke meningen der skulle startes en diskution om det, jeg skriver bare at der bliver spurgt om vores mening og den bliver givet hvis man så kun må svar en ting jamen så skal man ikke spørge. 

Og jo jeg ved godt hvad det vil sige og stå i den situation selv om jeg har en mand jeg har bare ikke noget familie og trække og har en økonomi som ikke hænger sammen osv men det skal slet ikke diskuteres her. 

Jeg ville bare ikke selv søge plejefamilie gennem kommunen da jeg personligt mener at den hjælp er der mere brug for et andet sted. Jeg ville personligt istede finde en reserve bedste og bruge hende. 

Knus Diana der slutter her. 

Selvfølgelig skal du sige din mening Diana. Hvis man ikke kan det, så kan det jo være ligemeget med debatindlæg eller spørgsmål.

Og jeg tror altså godt man kan have en holdning uden at stå i en situation. Man forholder sig jo til mange ting i livet, uden nødvendigvis at stå i det.

Jeg synes netop det er det gode ved disse sider, at man høre folks forskellige meninger.

Anmeld

5. januar 2011

tinasmor

LouiseVous skriver:

Nej det ved de ikke noget om. Ønsker til tider ikke de skal vide alt pga vi ikke kører skide godt på skinner sammen lige pt.
Men vi har i lang tid levet op og ned af hinanden pga jeg ikk har penge til mad. Men nu er det først på mdr og der er penge igen.. SÅ nu holder jeg os for os selv, så der ikke bliver mere diskution i det. Men de ved at nogle har nævnt det med aflastningsfamilier for mig.

Nå, så I har det ikke så godt med hinanden. Så kan jeg bedre forstå. For kunne slet ikke forestille mig, at forældre som havde et godt og fint forhold ikke ville hjælpe. Jeg håber at jeg i fremtiden til hver en tid vil kunne hjælpe min datter. Jeg håber meget, at det vil lykkes for dig at finde en løsning

Anmeld

5. januar 2011

eElak

maria87 skriver:

der er jo mange som vælger at få deres børn i aflastinings-familier, i weekenderne.... så tror ikke det er nederlag eller hva du kalder det... 

men jeg vil bare ALDRIGkunne gøre det...jeg vil føle at jeg svigtede mit barn/børn man har jo altså selv valgt at få dem..... men sådan er vi jo alle forskellige....

Det svarer til at kalde en en dårlig mor, pga hun får sit barn passet i pasningstilbud i det daglige... For hun undværer sit barn..

Den holder ikke helt..

For det meste er det da også godt for barnet at det får nogle andre tilknytninger end kun mor - og hvad er bedre end en aflastningsfamilie, når nu trådstarter er alene med sit barn?

Desuden... en opladt mor er bedre end en nedslidt mor :-)

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Carina1977 skriver:

Ok jeg havde så ikke lige tjekket, om de som skrev det, var sammenlevende med en eller ej  men jeg synes bare det virkede sådan lidt dømmende, noget ala: sådan noget ville jeg i hvert fald aldrig gøre, for jeg selv valgt at få børn. Synes bare der var en undertone af at det faktisk ville være et nederlag at have brug for hjælp engang imellem. Kan godst være de mente dem selv personligt, men det fangede bare lige mit øje. Jeg ved da hvordan jeg selv ville have reageret på sådanne kommentarer. ikke noget man egentlig havde brug for at høre.

Hvis hun ikke kan få en aflastningsfamilie, jamen så er det sådan det er, men så håber jeg for hende, at der er andre alternativer

Jeg tolkede folks svar præcis som du har skrevet flere gang. Og blev vildt ked af jeg overhovedet havde skrevet dette indlæg. Men så der kommet flere positive svar, og flere der nok mere har stået hen i min situation..

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

tinasmor skriver:

Selvfølgelig skal du sige din mening Diana. Hvis man ikke kan det, så kan det jo være ligemeget med debatindlæg eller spørgsmål.

Og jeg tror altså godt man kan have en holdning uden at stå i en situation. Man forholder sig jo til mange ting i livet, uden nødvendigvis at stå i det.

Jeg synes netop det er det gode ved disse sider, at man høre folks forskellige meninger.

Nemlig. 

Men jeg synes nu heller ikke at jeg selv har skrevet noget forkert. Jeg skriver jo netop at man godt kan have brug for aflastning, men at jeg ville vælge en reserve bedste som (så vidt jeg ved) ikke koster kommunen penge frem for en aflastnings familie som koster kommunen penge og som der er meget mere brug for andre steder. 

Og man kender ingen af dem fra starten af og det er begge dele nogen man skal bruge tid på at lære at kende og til sidst kan få et super forhold til. 

Jeg kender flere der bruger reservebedster og er rigtig glade for det både samlevende og singler. bruger dem både til overnatning og til når børnene er syge og skal passes! 

Knus Diana der nu vil hente sin søn 

Anmeld

5. januar 2011

Carina1977

Til trådstarter:

Nu kan jeg se at du bor i midtjylland ligesom jeg, så hvis jeg havde kendt jer ordentligt, så kan du tro jeg havde tilbudt min hjælp.

Jeg håber det bedste for jer, og at du finder en løsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.