Børn i plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2011

EliasMinDejligeSøn<3

LouiseVous skriver:

Hejsa skønne Piger

Jeg kan ikke finde en gr for enlige, men kun selvvalgt mor, og der synes jeg ikke det hører under..
Men jeg er som mange nok ved alene, og det vil sige at min datter ikke en gang ved hvem hendes bio far er.
Jeg er under uddannelse, og på det sidste er det kørt meget op og ned med overskudet pga økonomien er så stram og skolen der også ska passes. Jeg er på 24/7 - og der nyder jeg, men desværre går det pengeskidt rigtig meget på..
Så nu er rigtig mange begyndt at spørge mig om hvorfor jeg ikke søger en plejefamilie. Altså sådan at jeg fx ka få en weekend total for mig selv. Og jo tanken om det er da fed. Men jeg føler det som et TOTAL nederlag. Men skal jeg tage det sådan???
Jeg føler jo at jeg er dårlig mor, og er sikker på at alle folk kigger dårligt på mig.
Så nu vil jeg hører om I har nogle erfarringer med det, og om jeg virkelig skal tage det som et nederlag??

Knus en lidt snøftende Louise Vous

hej.. jeg syns du skal gør det hvis du føler for det... jeg er blivet tilbuet en familie værd 4 weeden... men sage nej.. jeg tror godt du kan.. jeg sage nej . men gør hvad du føler er rigtig

knuz en som selv valgte og få min søn alene.... og er alene med ham!uden han ser sin far så ved hvor hårdt det kan være til tider

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Lullaby

Jeg har slet ingen ide om hvorvidt du kan få det eller ej. Men du får en  herfra.

Jeg har både mand samt begge bedsteforældre der gerne tager ungerne et par gange om mdr. Og min mand aflaster mig hvis der er dage hvor jeg har lyst til at kvæle dem. Så jeg kan så meget godt forstå at du har brug for bare at aflevere en gang om mdr og så bare være dig selv. Ja vi har fået dem i godt og ondt men som forældre er man også nødt til at passe på sig selv og hvis du kører ned så er barnet jo værre stillet. Og barnet vil da også få en anden relation til den familie som barnet kommer ind i og det vil da hjælpe i det lange løb.

Da min datter havde kolik havde jeg hende selv 24-7. Manden arbejede i butik og kom først hjem 9 om aftenen hvor kolikken var overstået. Jeg klarede det stort set selv men hold da op hvor ville jeg gerne have haft at der var nogle der havde trampet i gulvet og sagt at nu tager jeg hende for jeg ville jo selv. Så undersøg det og skid hul i andre der mener at du burde selv klare det..

Anmeld

6. januar 2011

Pige2009

LouiseVous skriver:

Tak søde.. Har da både fam og venner. Men som i de andre svar går det ikke så godt med de gamle. Og mine veninder er det bestemt ikk alle der skal passe hende, men tror dæmle også det er fordi jeg har en stærk facade overfor dem. De skal ikke se hvor langt jeg er nede indeni!
Og så er det igen det med at mange a mine veninder er flyttet til større byer end både Løvel (hvor vi bor) og Viborg. Så har sindssyg dårlig samvittighed over det med ikke at kan betale for hjælpen!

Ja, det kan jeg godt forstå, søde. Jeg synes du skal kontakte kommunen og fortælle dem, hvordan landet ligger. Det skader ikke at prøve og du taber intet ved det

Anmeld

6. januar 2011

Pige2009

Ni-ko-li-ne skriver:

tak...

og jeg synes det er sådan med det meste... faktisk er det her Tjuhl jeg har lært noget af! jeg vidste det lidt godt i forvejen, men på det gamle NS mindede hun mig om at man ikke skal dømme andre, for man kan ikke 100% sikkert sige hvad man selv ville have gjort:=)

jeg kan da godt sige at jeg aldrig har lyst at søge en aflastningsfamilie til vores barn, men jeg kan da aldrig sige at jeg er 100% sikker på at at jeg aldrig ville stå i en situation hvor jeg blev nødt til dette...

Præcis. Man skal lige vende den om, for man ved aldrig, hvordan man vil agere i en given situation før man har prøvet det på egen krop.

Men super godt skrevet

Anmeld

6. januar 2011

Pige2009

Znuzke skriver:

Kan du ikke også lige kommentere min CV tråd??

Jo, men hvor er den??

Anmeld

6. januar 2011

ekzunz

6. januar 2011

FamilenStorm

LouiseVous skriver:

Hejsa skønne Piger

Jeg kan ikke finde en gr for enlige, men kun selvvalgt mor, og der synes jeg ikke det hører under..
Men jeg er som mange nok ved alene, og det vil sige at min datter ikke en gang ved hvem hendes bio far er.
Jeg er under uddannelse, og på det sidste er det kørt meget op og ned med overskudet pga økonomien er så stram og skolen der også ska passes. Jeg er på 24/7 - og der nyder jeg, men desværre går det pengeskidt rigtig meget på..
Så nu er rigtig mange begyndt at spørge mig om hvorfor jeg ikke søger en plejefamilie. Altså sådan at jeg fx ka få en weekend total for mig selv. Og jo tanken om det er da fed. Men jeg føler det som et TOTAL nederlag. Men skal jeg tage det sådan???
Jeg føler jo at jeg er dårlig mor, og er sikker på at alle folk kigger dårligt på mig.
Så nu vil jeg hører om I har nogle erfarringer med det, og om jeg virkelig skal tage det som et nederlag??

Knus en lidt snøftende Louise Vous

Hejsa..

Har ikke lige orket at læse alle 8 sider igennem med alle indlæggende, så ved ikke lige hvad der er blevet skrevet og ikke skrevet

Jeg er selv vokset op uden kendskab til min biologiske far, da han valgte han ikke vil have kontakt til mig, jeg fik dog en reservefar da jeg var ca 1. år gammel.. Men trods det og trods at min mor var på arbejdsmarkedet i sin tid, var jeg i aflastning hver  2. weekend, for at min mor kunne få lidt luft, og det synes jeg altså ikke at jeg har taget skade af   Skal lige siges at jeg stadig brugte mine bedsteforældre meget og har fået et fantastisk forhold til dem..

Har 2 mindre søskende som har været både i aflastning og senere fast i plejefamilie, da min mor "blev syg" og ikke kunne give dem den opmærksomhed som de krævede.. Så sent som i mandags er min yngste søster på 15 flyttet hjem til min mor igen. Men det skal siges at hun sagtens kunne have flyttet hjem mange år før, men fra kommunenes side, og min lillesøsters ønske blev hun i plejefamilien, (for de havde råd til hende - forstået på den måde at de jo har tjent kassen på at have hende boende, hun har fået lommepenge fra kommunen og har derefter skabt sig et behov min mor aldrig vil være istand til at dække, så det var lige så meget et spørgsmål om økonomi til at få hende hjem end så meget andet - Da min lillesøster endelig har indset at penge ikke er alt, er hun flyttet hjem igen)

Det jeg vil sige er at set ud fra min egen familien, kan man godt komme i aflastning hvis mor har brug for det, du behøver ikke være alkoholiker, slå dit barn eller noget for at få lidt hjælp. Så jeg synes du skal tage et møde med din sagsbehandler og fortælle hende hvordan du har det og hvad du tænker du kan have brug for.

Der er også den mulighed at du måske bare kan blive aflaster et par timer om ugen.. Jeg har selv været aflastningsbarnepige, hvor jeg passede to drenge 2 timer om ugen for at moderen kunne få lidt tid til sig selv, så det er jo også en mulighed..

Vi har selv søgt om at blive aflastningsfamilie, hvor vi netop tænkte at vi ville hjælpe bl.a sådan nogle som dig, med at give lidt frirum, netop fordi jeg selv har oplevet det. Og der fik vi at vide at der faktisk var mangel på aflastningsfamilier, så tror ikke det er økonomien der er det størst problem men også om der vil være en familie der kan hjælpe...

Synes bestemt ikke du skal tage det som et nederlag, tværtimod er du jo stærk til at indse at du har brug for hjælp til at få mere overskud så du kan være den mor du gerne vil være.. Så ring til kommunen og få en snak med dem og så se hvad i kan finde ud af..

Håber du finder en løsning..

Kram

Anmeld

6. januar 2011

Pige2009

Diana... skriver:

Ja det ved jeg godt! Men det kan samlevende forældre nu engang også være. Men det er lige meget det er ikke det tråden handler om. Jeg synes bare ikke man kan blive sur over folk siger deres mening når det er det der bliver spurgt om. 

Så misforstår du mig. Jeg har aldrig sagt, at det ikke er tilfældet og er ikke sur Tillykke med familieforøgelsen forresten

Anmeld

6. januar 2011

pussepige

Har slet ikke læst tråden helt igennem så ved ik hvad der er blevet skrevet.. Men jeg vil sige at aflastningsfamilie er da en super god ide.. Jeg har selv været i det da jeg var barn og det var jeg rigtig glad for.. Og jeg har selv lige fået bevilliget igennem kommunen at min store dreng kan komme ud på en går 1 gang om ugen i 4 timer..

Anmeld

7. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

pussepige skriver:

Har slet ikke læst tråden helt igennem så ved ik hvad der er blevet skrevet.. Men jeg vil sige at aflastningsfamilie er da en super god ide.. Jeg har selv været i det da jeg var barn og det var jeg rigtig glad for.. Og jeg har selv lige fået bevilliget igennem kommunen at min store dreng kan komme ud på en går 1 gang om ugen i 4 timer..

Undskyld hvis jeg bruger nogle forkerte ord.
Men ejh hvor er det fedt at høre at jeg ikke er den eneste der overvejer/ får sådan en hjælpene hånd. Og hvor er det dejligt at hører fra folk der også selv har prøvet det.
Det jeg tænker med det er, at min datter kun skal det ca en weekend i mdr. Det er ikke meningen at aflastnings familien skal bruges som reserve for faren- altså så de har hende hver 2. weekend. Nej pt regner jeg med kun 1 weekend i mdr så jeg må være lidt ung, og må pleje mig selv. Og måske nyde en kæreste hvis jeg finder en.
Okay lyder måske lidt underligt og ego agtigt, når jeg selv har taget valget. Men undksyld. Jeg kan ikke være den eneste der tænker sådan. Og bestemt heller ikke selvom man ikke er alene mor- alle savner vel alene tid/ kæreste tid?! Eller er det noget jeg bilder mig ind?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.