Børn i plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.024 visninger
85 svar
0 synes godt om
5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Hejsa skønne Piger

Jeg kan ikke finde en gr for enlige, men kun selvvalgt mor, og der synes jeg ikke det hører under..
Men jeg er som mange nok ved alene, og det vil sige at min datter ikke en gang ved hvem hendes bio far er.
Jeg er under uddannelse, og på det sidste er det kørt meget op og ned med overskudet pga økonomien er så stram og skolen der også ska passes. Jeg er på 24/7 - og der nyder jeg, men desværre går det pengeskidt rigtig meget på..
Så nu er rigtig mange begyndt at spørge mig om hvorfor jeg ikke søger en plejefamilie. Altså sådan at jeg fx ka få en weekend total for mig selv. Og jo tanken om det er da fed. Men jeg føler det som et TOTAL nederlag. Men skal jeg tage det sådan???
Jeg føler jo at jeg er dårlig mor, og er sikker på at alle folk kigger dårligt på mig.
Så nu vil jeg hører om I har nogle erfarringer med det, og om jeg virkelig skal tage det som et nederlag??

Knus en lidt snøftende Louise Vous

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2011

Svei

LouiseVous skriver:

Hejsa skønne Piger

Jeg kan ikke finde en gr for enlige, men kun selvvalgt mor, og der synes jeg ikke det hører under..
Men jeg er som mange nok ved alene, og det vil sige at min datter ikke en gang ved hvem hendes bio far er.
Jeg er under uddannelse, og på det sidste er det kørt meget op og ned med overskudet pga økonomien er så stram og skolen der også ska passes. Jeg er på 24/7 - og der nyder jeg, men desværre går det pengeskidt rigtig meget på..
Så nu er rigtig mange begyndt at spørge mig om hvorfor jeg ikke søger en plejefamilie. Altså sådan at jeg fx ka få en weekend total for mig selv. Og jo tanken om det er da fed. Men jeg føler det som et TOTAL nederlag. Men skal jeg tage det sådan???
Jeg føler jo at jeg er dårlig mor, og er sikker på at alle folk kigger dårligt på mig.
Så nu vil jeg hører om I har nogle erfarringer med det, og om jeg virkelig skal tage det som et nederlag??

Altså....jeg tænker om du ikke kan få dine forældre til at tage hende ind imellem...? udover det så tror jeg ikke bare lige du får aflastning kommunerne er virkelig fattige og hvis ikke dit barn er udsat hos dig og på nogen måde lider nød, så tror jeg det bliver svært for dig.

Jeg har kendskab til et par stykker der har søgt men ikke har fået...dem jeg kender der har der må man sige at barnet virkelig har brug for det og sikkert nok også at være meget mere væk fra mor.

Anmeld

5. januar 2011

maria87

der er jo mange som vælger at få deres børn i aflastinings-familier, i weekenderne.... så tror ikke det er nederlag eller hva du kalder det... 

men jeg vil bare ALDRIGkunne gøre det...jeg vil føle at jeg svigtede mit barn/børn man har jo altså selv valgt at få dem..... men sådan er vi jo alle forskellige....

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

ESB. skriver:

Altså....jeg tænker om du ikke kan få dine forældre til at tage hende ind imellem...? udover det så tror jeg ikke bare lige du får aflastning kommunerne er virkelig fattige og hvis ikke dit barn er udsat hos dig og på nogen måde lider nød, så tror jeg det bliver svært for dig.

Jeg har kendskab til et par stykker der har søgt men ikke har fået...dem jeg kender der har der må man sige at barnet virkelig har brug for det og sikkert nok også at være meget mere væk fra mor.

Jeg har ikke undersøgt noget videre, som sagt pga nederlaget jeg føler.
Folk har bare flere gange nævnt det. Mht at så har jeg mere overskud når jeg så har hende! Hun skal jo ikke være væk i hverdagen, jeg tænker 1 weekend om måneden.
Og folk har anbefaldet det, mht hun også kan se hvordan en 'normal' familie gøre det. Altså far og mor!.

Anmeld

5. januar 2011

sarahb

der er super mange der tager imod tilbudet og hvor den fungerer fint.
Men jeg ville aldrig aldrig kunne gøre det. For ja vi har valgt at få et barn og så har vi dem også i de tider hvor det er hårdt...

Anmeld

5. januar 2011

Carina1977

LouiseVous skriver:

Hejsa skønne Piger

Ved du hvad....du er netop en god mor, hvis du vurderer at en aflastningsfamilie, vil være en hjælp for dig. Så tænker du jo netop på dit barn og også på dig selv. Du skal bestemt ikke se det som et nederlag, men noget som du finder nødvendig at gøre, for at få hverdagen til at hænge sammen.

Nu kommer min søn hos sin far hver 2. weekend, og hvis han ikke havde en far inde i billedet, så havde jeg bestemt overvejet en aflastning. Så jeg synes bestemt du skal undersøge det. Det er ikke et nederlag...bestemt ikke

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

Jeg tror slet ikke det er muligt for dig så du kan få en fri weekend. 

Har du ikke noget familie der kan hjælpe dig?

Anmeld

5. januar 2011

Diana...

sarahb skriver:

der er super mange der tager imod tilbudet og hvor den fungerer fint.
Men jeg ville aldrig aldrig kunne gøre det. For ja vi har valgt at få et barn og så har vi dem også i de tider hvor det er hårdt...

Anmeld

5. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

Carina1977 skriver:

Ved du hvad....du er netop en god mor, hvis du vurderer at en aflastningsfamilie, vil være en hjælp for dig. Så tænker du jo netop på dit barn og også på dig selv. Du skal bestemt ikke se det som et nederlag, men noget som du finder nødvendig at gøre, for at få hverdagen til at hænge sammen.

Nu kommer min søn hos sin far hver 2. weekend, og hvis han ikke havde en far inde i billedet, så havde jeg bestemt overvejet en aflastning. Så jeg synes bestemt du skal undersøge det. Det er ikke et nederlag...bestemt ikke

Tusinde tak for det søde svar. Det præcis sådan andre også fremlægger det for mig.
Men præcis som andre i tråden svare, derfor tænker jeg det som et nederlag. Jeg valgte jo selv at få hende uden en far, og derfor alene. Er det så ikke bare en nem måde at slippe for sit barn på?
Det er ikke sådan jeg tænker, og må indrømme tanken også kun er i billedet pga udd pt, og det med at leve ungdom. Jeg har hende 24/7 der jo ingne far. Og det er nok også det folk glemmer.
Har virkelig overvejet det MEGET her i juleferien. Jeg kan jo altid sige nej til familien jeg bliver tilbudt.. Men det gør stadig ondt Føler mig dårlig mor

Anmeld

5. januar 2011

Svei

LouiseVous skriver:

Jeg har ikke undersøgt noget videre, som sagt pga nederlaget jeg føler.
Folk har bare flere gange nævnt det. Mht at så har jeg mere overskud når jeg så har hende! Hun skal jo ikke være væk i hverdagen, jeg tænker 1 weekend om måneden.
Og folk har anbefaldet det, mht hun også kan se hvordan en 'normal' familie gøre det. Altså far og mor!.

Altså, jeg skal ikke kunne sige det men tror altså ikke på kommunen vil smide penge ud efter det....dem der har foreslået det er det nogen der ved noget om hvordan det foregår som tingene er nu i jeres kommune..jeg ved bare at børn ikke engang bliver fjernet hjemmefra pga der slet ikke er økonomi til det i kommunerne....og at få en plejefamilie for at vise hvordan en normal familie fungerer, den kan jeg slet ikek forstå...jeres familie er en normal familie, normen er vidst langt fra den lille kernefamilie mere og det at mene det er synd for dem der ikek bor i en kernefamilie, den findes heldigvis heller ikke mere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.