Børn i plejefamilie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2011

wamse

LouiseVous skriver:

Undskyld hvis jeg bruger nogle forkerte ord.
Men ejh hvor er det fedt at høre at jeg ikke er den eneste der overvejer/ får sådan en hjælpene hånd. Og hvor er det dejligt at hører fra folk der også selv har prøvet det.
Det jeg tænker med det er, at min datter kun skal det ca en weekend i mdr. Det er ikke meningen at aflastnings familien skal bruges som reserve for faren- altså så de har hende hver 2. weekend. Nej pt regner jeg med kun 1 weekend i mdr så jeg må være lidt ung, og må pleje mig selv. Og måske nyde en kæreste hvis jeg finder en.
Okay lyder måske lidt underligt og ego agtigt, når jeg selv har taget valget. Men undksyld. Jeg kan ikke være den eneste der tænker sådan. Og bestemt heller ikke selvom man ikke er alene mor- alle savner vel alene tid/ kæreste tid?! Eller er det noget jeg bilder mig ind?

Du er ikken den eneste der tænker sådan

Min datters far ser hende ikke fast, og når han serhande er det kun nogle timer, hvor jeg skal være med. Aner ikke om det nogensinde kan blive til mere samvær, det kommer an på hans valg af livsstil omkring stoffer og alkohol. Ud over det har mit liv været hårdt, og jeg har det sidste år, følt mig meget udbrændt. Min søn på 15 reagerer meget på alt det lort han har været igennem og alt det han har set jeg har været udsat for af psykisk og fysisk vold, så det har været hårdt.

Min datter har det sidste år haft mange reaktioner på det hun har oplevet, og hun har nogle ar på sjælen, som jeg nu har søgt hjælp for.Jeg har det sidste ½ år overvejet  at søge aflastning til min datter, men har nu valgt at droppe det.

Min datter ser kun mig og hendes bror som hendes tryghed, så jeg vil ikke byde hende at skulle til en fremmed familie. Jeg vælger så at kunne nøjes med en enkelt friaften i ny og næ, det vælger jeg sådan fordi min datter har de ar på sjælen.

Men kan så altså godt forstå dig, for det er hårdt at stå med det alene.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2011

BetonSlotsPrinsesserne

wamse skriver:

Du er ikken den eneste der tænker sådan

Min datters far ser hende ikke fast, og når han serhande er det kun nogle timer, hvor jeg skal være med. Aner ikke om det nogensinde kan blive til mere samvær, det kommer an på hans valg af livsstil omkring stoffer og alkohol. Ud over det har mit liv været hårdt, og jeg har det sidste år, følt mig meget udbrændt. Min søn på 15 reagerer meget på alt det lort han har været igennem og alt det han har set jeg har været udsat for af psykisk og fysisk vold, så det har været hårdt.

Min datter har det sidste år haft mange reaktioner på det hun har oplevet, og hun har nogle ar på sjælen, som jeg nu har søgt hjælp for.Jeg har det sidste ½ år overvejet  at søge aflastning til min datter, men har nu valgt at droppe det.

Min datter ser kun mig og hendes bror som hendes tryghed, så jeg vil ikke byde hende at skulle til en fremmed familie. Jeg vælger så at kunne nøjes med en enkelt friaften i ny og næ, det vælger jeg sådan fordi min datter har de ar på sjælen.

Men kan så altså godt forstå dig, for det er hårdt at stå med det alene.

Tusinde tak for din store forståelse.
Og hold da op en omgang I har været igennem, kæmpe til jer
Jeg ved godt det ikke er pænt gjort. Men med de pæne ord og om at jeg ikke er en dårlig mor hvis jeg forsøger mig i den retning gør virkelig meget ved mig. Undskyld -Til jer alle med pænt at sige om det!

Men er rigtig ked af at høre din historie. Det gør mig ondt. Jeg tager hatten af for din præstation og din 100% måde at være mor på. Det kræver sq noget..
Kæmpe Knnus til dig

Anmeld

7. januar 2011

LR85

LouiseVous skriver:

Hejsa skønne Piger

Jeg kan ikke finde en gr for enlige, men kun selvvalgt mor, og der synes jeg ikke det hører under..
Men jeg er som mange nok ved alene, og det vil sige at min datter ikke en gang ved hvem hendes bio far er.
Jeg er under uddannelse, og på det sidste er det kørt meget op og ned med overskudet pga økonomien er så stram og skolen der også ska passes. Jeg er på 24/7 - og der nyder jeg, men desværre går det pengeskidt rigtig meget på..
Så nu er rigtig mange begyndt at spørge mig om hvorfor jeg ikke søger en plejefamilie. Altså sådan at jeg fx ka få en weekend total for mig selv. Og jo tanken om det er da fed. Men jeg føler det som et TOTAL nederlag. Men skal jeg tage det sådan???
Jeg føler jo at jeg er dårlig mor, og er sikker på at alle folk kigger dårligt på mig.
Så nu vil jeg hører om I har nogle erfarringer med det, og om jeg virkelig skal tage det som et nederlag??

Knus en lidt snøftende Louise Vous

Hey.

nu har jeg ikke læst hele debatten igennem, men vil sige til dig a det kan være en super god løsning. Jeg er selv plejebarn og hvis ikke jeg havde været det ved jeg ikke hvor jeg var endt.

Hvis man som mor ikke magter opgaven, er man godt nok allermest modig hvis man tør sige fra og bede om hjælp.

Der er ingen grund til du køre dig selv ned, det påvirker kun din datter negativt, i stedet for hun er hos en aflastingsfamilie/plejefamilie i weekenderne eller lig så du lige kan få tanket op.

Jeg synes du skulle klappe dig selv på skulderen og brystet frem. Det er sejt a du tør så ved a opgaven som alene-mor er en alt for stor mundfuld. Det kan vi med mand også synes til tider

Anmeld

7. januar 2011

wamse

LouiseVous skriver:

Tusinde tak for din store forståelse.
Og hold da op en omgang I har været igennem, kæmpe til jer
Jeg ved godt det ikke er pænt gjort. Men med de pæne ord og om at jeg ikke er en dårlig mor hvis jeg forsøger mig i den retning gør virkelig meget ved mig. Undskyld -Til jer alle med pænt at sige om det!

Men er rigtig ked af at høre din historie. Det gør mig ondt. Jeg tager hatten af for din præstation og din 100% måde at være mor på. Det kræver sq noget..
Kæmpe Knnus til dig

Tak skal du have

Jeg ved jo, hvordan det er at stå i din situation, og du er på ingen måde en dårlig mor, fordi du ønsker aflastning. Du ønsker selvfølgelig kun det bedste for dit barn.

Brug hvad du kan i denne tråd, og lad alt andet fare

Anmeld

7. januar 2011

pussepige

LouiseVous skriver:

Undskyld hvis jeg bruger nogle forkerte ord.
Men ejh hvor er det fedt at høre at jeg ikke er den eneste der overvejer/ får sådan en hjælpene hånd. Og hvor er det dejligt at hører fra folk der også selv har prøvet det.
Det jeg tænker med det er, at min datter kun skal det ca en weekend i mdr. Det er ikke meningen at aflastnings familien skal bruges som reserve for faren- altså så de har hende hver 2. weekend. Nej pt regner jeg med kun 1 weekend i mdr så jeg må være lidt ung, og må pleje mig selv. Og måske nyde en kæreste hvis jeg finder en.
Okay lyder måske lidt underligt og ego agtigt, når jeg selv har taget valget. Men undksyld. Jeg kan ikke være den eneste der tænker sådan. Og bestemt heller ikke selvom man ikke er alene mor- alle savner vel alene tid/ kæreste tid?! Eller er det noget jeg bilder mig ind?

Nej jeg tror bestemt ikke det er noget du bilder dig selv ind... Jeg kan også godt savne lidt alene tid med min mand.. Ikke at jeg får det ved at min store dreng er der 4 timer hver mandag men grunden til han skal der ud er pga han har nogle problemer med diverse ting..  Vi har så lidt mere alene tid om aftenen hveranden weekend hvor de 2 stor af mine er ved deres far.. Og de 2 små sover jo tidligere end de to store.. Men det ændre sig jo også på et tidspunkt.. Men så ved jeg da at på et eller andet tidspunkt lang ud i fremtiden får vi masser af alenetid..

Ellers er vi så heldig at hvis det nu var vi ville have en hel fri weekend så vil min mor godt tage de 2 små når de andre er ved deres far.. Vi har dog ikke prøvet det endnu men det kan være det kommer her i det nye år..

Og det gør dig ikke til en dårligere mor at du vælger at få din søn i aflastning en weekend i måneden tværdigmod..

til dig

Anmeld

8. januar 2011

klmf

Først vil jeg sige, at jeg sagtens forstår dit behov - jeg er lykkelig hvis jeg nogle gange kan komme afsted alene i et par timer Synes ikke det er et nederlag som mor, det er bare en erkendelse af at man som menneske kan have brug for det.

Når det så er sagt, så synes jeg ikke det kan være et kommunalt ansvar at betale for pasning af din datter, så du kan få en friweekend engang i mellem. (Det lyder nok hårdere på skrift end det er tiltænkt, kan jeg godt se). Der må det være op til dig selv at finde på alternative løsninger, evt. med familie eller venner - og så må du se, hvad det kan give. Er jo ikke sikkert du lige kan sælge ideen om en hel weekend lige med det samme, men det kan da være, de vil tage hende en hel dag. Det kunne da være en start

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.