Godnat og sov godt-metoden LIGHT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

PernilleB

Rosa skriver:

Vi har prøvet alt det du beskriver, men hende konsulenten var meget fast omkring at han ikke skulle have mad efter sengetid i hans alder. Han får aftensmad ca. kl 18.30 og natflaske lige inden vi lægger ham, så han bliver puttet på fuld mave og vil ikke have flaske i sengen længere. 

De fleste af de andre ting du beskriver har givet bagslag, da han i stedet vågnede op og ville lege i stedet og straks efter blev pylret og overtræt og så kørte bussen... 

ej hvor ærgeligt... jeg prøvede osse en aller helveds masse ting i starten... og da jeg lige som synes jeg havde prøvet alt, så holdte jeg mig til EN ting... og nej den virkede ikk i de første 12 dage, men derefter så virkede det...

men hold ud, er sikker på det nok skal gå...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

<3

Rosa skriver:

Hejsa.

Mange tak for svaret, Kirle! Den metode virker dog i mine øjne som om den måtte have den præcis modsatte effekt? Det er jo det vi har gjort tidligere - altså putte ham liiige før han er helt væk, og det har ikke virket, tværtimod  Om natten er det så også det vi gør (fra nu af).

Er spændt på om der snart er en effekt eller om det bliver endnu et kikset forsøg på at genvinde kontrol herhjemme 

Mvh

Rosa

Jeg skal ikke kunne udtale mig om hvad I gør til forskel fra hvad vi gjorde om vi ventede lidt længere med at lægge ham eller om det var at I vugger og vi ikke gjorde men det var klart den metode der virkede her da vi (endelig) fik nok.

Men det krævede helt sikkert at jeg 100% helt ind til skeletten bare fik nok! Mange gange før det troede jeg at jeg havde fået nok men nej da jeg endelig fik nok (og stadig) så var der intet problem i at få Tjalfe til at forstå at nu var det en anden fremgangsmåde.

Tror at I måske skal være HELT konsekvente i alle situationer og måske forsøge at droppe den vuggen. Vi hoppede Tjalfe i søvn på yogabold det virkede som en drøm særligt fordi vi begge hoppede ens da man ikke kan andet og fordi det ikke er hårdt for ryggen. Barnet ligger jo i skødet. Måske skal I prøve det i stedet for at vugge?

kh Kirsten

Anmeld

29. december 2010

TbCp

Fandt lige en beskrivelse af metoden på en anden hjemmeside...

Op/ned-metoden:

Det går ud på at du laver de putteritualer som du plejer. Så går du ind og vil ligge dit barn ned. Hvis hun/han brokker sig tager du hende/ham op og klapper rytmisk på ryggen og siger blidt "Shhh Shhhhh"

Du må ikke ha øjenkontakt med dit barn, da det sætter gang i følelsen af at nu ska der ske noget sjovt.

I det sekund hun/han holder op med at græde, ligger du hende/ham ned. Protestere hun/han med det samme, ligger du hende/ham helt ned på madressen og tar hende/ham derfor op igen... klapper ryg og shhh.

Når du er nået så langt at hun/han gerne vil ligge ned, holder du hånden på hende/ham, så hun/han ka føle du er der.

Vågner hun/han om natten foretages det samme igen.

Man må ikke ha noget lys tændt, ingen øjenkontakt, sang, eller sjov. Kun blide ord så hun/han ved du elsker hende/ham, at du vil hjælpe hende/ham, og at det er tid til at sove.

Anmeld

29. december 2010

Enayia

Rosa skriver:

Jaaaaa  Det bliver så spændende!!!! Du må efterhånden være ret utålmodig?

Jeg er så utålmodig jeg kom til at give min barndoms dukke baby tøj på haha, så det har du helt ret i! Men nu har vi også ventet så længe!

Anmeld

29. december 2010

Rosa

Enayia skriver:

Jeg er så utålmodig jeg kom til at give min barndoms dukke baby tøj på haha, så det har du helt ret i! Men nu har vi også ventet så længe!

Ja I har, og det har ikke været den nemmeste vej i mål for jer, så jeg krydser alt hvad jeg kan for at du får en fantastisk fødsel og en super start på mor-livet 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

TbCp skriver:

Fandt lige en beskrivelse af metoden på en anden hjemmeside...

Op/ned-metoden:

Det går ud på at du laver de putteritualer som du plejer. Så går du ind og vil ligge dit barn ned. Hvis hun/han brokker sig tager du hende/ham op og klapper rytmisk på ryggen og siger blidt "Shhh Shhhhh"

Du må ikke ha øjenkontakt med dit barn, da det sætter gang i følelsen af at nu ska der ske noget sjovt.

I det sekund hun/han holder op med at græde, ligger du hende/ham ned. Protestere hun/han med det samme, ligger du hende/ham helt ned på madressen og tar hende/ham derfor op igen... klapper ryg og shhh.

Når du er nået så langt at hun/han gerne vil ligge ned, holder du hånden på hende/ham, så hun/han ka føle du er der.

Vågner hun/han om natten foretages det samme igen.

Man må ikke ha noget lys tændt, ingen øjenkontakt, sang, eller sjov. Kun blide ord så hun/han ved du elsker hende/ham, at du vil hjælpe hende/ham, og at det er tid til at sove.

Ahh, jamen det er det jeg/vi før har gjort, men som jeg nu er blvet helt frarådet... 

Anmeld

29. december 2010

dorthemus

Rosa skriver:

DK har sagt præcist det samme i vores snak her til aften. Men puuuuuh hvor kommer det til at gøre ondt i morgen. Hans lille tårevædede ansigt, armene der rækker op efter mig  Men ja, det er det der skal til. Og han ved jo at jeg går rundt lige ude i køkkenet (han kan sikkert høre at vi snakker) og med tiden finder han ud af at jeg er der som en mis igen om morgenen 

Jeg tror vi nogle gange gør det fordi vi vil lindre vores egen dårlige samvittighed...fordi det gør jo fysisk ondt på os når vores poder græder hjerteskærene!!!  Men hvad skal de ellers gøre..gråd er jo deres måde at kommunikere på i den alder

Når jeg tog Runa op i "utide" så flippede hun skråt og blev fuldstændig rasende og mere ked når jeg så lagde hende ned igen..."HVORFOR F***** TAGER DU MIG OP NÅR DU IKKE TAGER MIG MED IND I STUEN IGEN!!!!!!!!"....og hun lærte lynhurtigt, at når jeg bare blev stående med hende i armene betød det, at så skulle hun ned og ligge igen..hehe

Det giver tryghed når mor og far står fast og med rolig stemme fortæller hvor skabet skal stå (også selvom vi måske vakler af tvivl indvendingt).

Jeg er meget spændt på hvordan det er gået i nat hos jer eller I starter måske først idag?

Anmeld

29. december 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Ahh, jamen det er det jeg/vi før har gjort, men som jeg nu er blvet helt frarådet... 

Jeg er enig med det meste i den metode...jeg tager bare ikke Runa op medmindre jeg kan høre, at nu er hun altså rigtig ulykkelig....gør det der passer JER bedst, nogle gange må man justere hen ad vejen. Jeg har endnu ikke oplevet en måde/metode der bare virkede fra dag 1

Anmeld

29. december 2010

oo

altså...nu er Sol jo stadig lille i forhold til Jonathan (ikke kg mæssigt dog! hun er over de 6 kg nu), men jeg havde den tanke allerede før jeg blev mor, at nu skulle man HUSKE! du ved, alle de der ting med, at så starter man selv en vane og senere blir man sur på ungen fordi vanen eksisterer. nu siger jeg ikke, at det er en vane I har, for jeg kan udmærket sætte mig ind i, at man bare gør det der virker når det virker - og blir desperat når det ikke gør. men nu får du lige vores historie med:

de første mange uger...nok den første måned til halvanden vuggede vi også Sol i søvn og det tog en KRIG og ryggen gjorde ondt, armene gjorde ondt og nogle gange var man selv så træt, at man var ved at snuble over sine egne ben (godt råd: gå ikke for tæt på trappen når børneværelset er på 1. sal ). En aften, da Sørens barsel var slut og jeg allervenligst havde fået aften-nat-ogmorgentjansen for mig selv (hurra!) var jeg så evigt træt, at daa jeg havde givet hende aftenflasken (drømmeflasken), lagde jeg hende bare i vuggen helt uden at tænke over det. og så tænkte jeg SHIT!...nåh, nu er det gjort og så må jeg holde ved, for ellers får hun måske den ide, at man blir taget op igen, hvis man græder. fuck! men hvad skete? Sol ville GERNE lægges i vuggen, og så bare gynges lidt og så snorkede hun. på nul-komma-fem  

jeg tror at - med os - havde vi gået der og vugget hende ud fra en ide og et behov vi selv havde og hun var ulykkeligt fordi hun slet ikke havde brug for det. nu ved jeg ikke hvordan det er med Jonathan, men jeg håber, at han fanger den og lægger sig til at sove når du forsøger. for det ER virkelig slemt når de græder på den der "hvordan kan du GØRE det, Mor?!" måde og man alligevel skal være stejl og sige basta

Anmeld

29. december 2010

mamalicious

Jamen kære lille familie...

Det er SÅ hårdt med sådanne perioder!! Det er mindst lige så hårdt at gennemføre, og få en fast putterutine.

Nu er det mange år siden mit guld var små skinnende klumper. Men vi måtte også justere ældsten. Husker tydelig en følelse af at være en rigtig grum mor. Men når der falder ro over feltet og natten bliver til NAT (hvor der SOVES), kan man nyde sin dejlige lille familie igen!!

Jeg ville dog indskyde, at jeg ville mærke efter hvordan lillen reagerer på at blive taget op- kontra at blive liggende og få trøstende ord og kærtegn. - Således han ikke for fornemmelsen af : uuuuuh nu kommer jeg op, og derfor starter forfra, når han lægges!!

Det gjorde min nemlig, og det andet hjalp hurtigere!

HOOOOOOOOOOOLD UD kære lille familie. I GØR det rigtige !! Det skal nok komme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.