Hej Rosa din seje quinde :D
Mineunger har generelt sovet igennem fra de var 7 uger begge to (undskyld). Men selvfølgelig har der da også været perioder hvor de begge har vågnet om natten...
den store er først startet på det show efter sin 2 års fødselsdag (sådan ca.) og den lille har så gjort det noget før (han er 2 nu)
Jeg har, siden de over længere tid har bevist at de sov gennem natten, gjort præcis som du nu praktiserer. Altså light metoden....
Når de vågner om natten (med den alder de har nu) har jeg trøstet dem. Oftest har det været nok bare at gå der ind, og lige putte dem igen. altså de skulle bare se mig, og ikke engang op og kramme.
Men nu hvor de har den størrelse de har, er det noget med at spørge om de er tørstige. Jeg har kun vandhaner neden under, og altså værelserne oven på, så her står altid et glas vand på reposen, så de ikke vågner unødigt ekstra op af at vente på jeg får hentet vand til dem.
Men altså:
1. Er du tørstig
2. hvis stadig urolig----> op og kramme og hurtigt ned igen
3. godnat
I de fleste tilfælde skal der virkelig kun en tår vand til, og så lægger de sig frivilligt.
Den store er dog nu ude i noget mærkeræd noget, og skal derfor formanes at jeg ikke slukker lyset på min vej ud. Og at der ikke kommer nogen, og at mor også snart skal sove (han falder altså i søvn i min seng, for at de to ikke skal holde fest på værelset om aftenen)
Og den lille er bundhysterisk, så han skal i ganske få tilfælde altså liiiige sidde et minut eller to hos mor....
Alt med den lille (2 år) foregår altid inde på vlærelset, og uden lys.
De strammeste regler her i huset er at den voksne kun frivilligt tager barnet ud af værelset hvis det drejer sig om sygdom, eller bleskift... Og bleen undersøges altid inde på værelset. Man går først mod puslebordet hvis man er sikker på bleskift.
Vanddrikkeriet foregår også i sengen, fordi det sikrer at de ikke vågner helt op