Godnat og sov godt-metoden LIGHT

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2010

Rosa

TbCp skriver:

Det lyder som den metode jeg læste om på sovecoach.dk for længe siden da vi havde lignende problemer med Liva. Ved ikke om siden eksisterer mere men der var mange gode ting at hente!

Tak, det kigger jeg lige efter 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2010

Tina2

Rosa skriver:

DK har sagt præcist det samme i vores snak her til aften. Men puuuuuh hvor kommer det til at gøre ondt i morgen. Hans lille tårevædede ansigt, armene der rækker op efter mig  Men ja, det er det der skal til. Og han ved jo at jeg går rundt lige ude i køkkenet (han kan sikkert høre at vi snakker) og med tiden finder han ud af at jeg er der som en mis igen om morgenen 

Hej Rosa....

Jeg vil sige som Dorthe, at det er bedst ikke at tage ham op, men stryge hans kind/bryst og sige det samme hver aften..... Det er MEGA hårdt mens det står på, man har jo bare lyst til at hive dem op og kramme dem!!! Men det hjælper desværre bare ikke i længden....

Jeg vil skyde på det tager en uges tid, måske lidt mindre..... Bare i gør det samme hver aften, fortæller ham I er lige her osv

Held og lykke med det, jeg håber han snart får en god og rolig lang nats søvn og det samme til jer......

Kram

Anmeld

29. december 2010

Rosa

TbCp skriver:

Det lyder som den metode jeg læste om på sovecoach.dk for længe siden da vi havde lignende problemer med Liva. Ved ikke om siden eksisterer mere men der var mange gode ting at hente!

Uhh - det koster min. 199kr at læse derinde 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

Tina2 skriver:

Hej Rosa....

Jeg vil sige som Dorthe, at det er bedst ikke at tage ham op, men stryge hans kind/bryst og sige det samme hver aften..... Det er MEGA hårdt mens det står på, man har jo bare lyst til at hive dem op og kramme dem!!! Men det hjælper desværre bare ikke i længden....

Jeg vil skyde på det tager en uges tid, måske lidt mindre..... Bare i gør det samme hver aften, fortæller ham I er lige her osv

Held og lykke med det, jeg håber han snart får en god og rolig lang nats søvn og det samme til jer......

Kram

Tak for svaret - ja, jeg kan hør på folk at der er bred enighed om at det der op/ned er en dårlig ide, så det dropper jeg i morgen - men for pokker hvor bliver det svært, altså!!!

Jeg synes det er forfærdeligt at se ham sidde der og række efter mig med tårerne glidende ned ad kinderne... 

Men det er jo det bedste i længden at han får sin søvn, og om et par måneder skal han i vuggestue og der bliver han jo altså ikke vugget i søvn til hver lur...

Knus og tak igen! 

Anmeld

29. december 2010

Rosa

Tulle Mus skriver:

Sover han mon for meget om dagen?? Du skriver han får 3-4 lure??

Vi har lille Matilde på 7½ mdr og hun sover kun formiddag og eftermiddag... Bare en tanke..

Men held og lykke, håber i snart får lidt ro på hjemmefronten og en glad Jonte igen til senge tid..

Han sover 45min-2 timer om formiddagen, sommetider delt i to lure, og så 1-2 x 1/2 time på en god dag om eftermiddagen... Det er HELT uregelmæssigt, der er ingen system i hans rytme! 

Og tak - held og lykke får vi brug for 

Anmeld

29. december 2010

Tina2

Rosa skriver:

Tak for svaret - ja, jeg kan hør på folk at der er bred enighed om at det der op/ned er en dårlig ide, så det dropper jeg i morgen - men for pokker hvor bliver det svært, altså!!!

Jeg synes det er forfærdeligt at se ham sidde der og række efter mig med tårerne glidende ned ad kinderne... 

Men det er jo det bedste i længden at han får sin søvn, og om et par måneder skal han i vuggestue og der bliver han jo altså ikke vugget i søvn til hver lur...

Knus og tak igen! 

Det er mildest talt HÆSLIGT at se de sidder der og rækker op efter en  Men bare tænk på at han VED du er der, men han skal blive i sin seng....

Han er også lige i den alder hvor seperationsangsten brager afsted..... Så det at han VED I er der er vigtigt..... Det er netop sådanne ting der er forkert ved den anden "godnat og sov godt" metode- at barnet græder og kalder, men der kommer ingen......

Pywha, skrækkelig metode........

Anmeld

29. december 2010

mariamiss6

Hej Rosa din seje quinde :D

Mineunger har generelt sovet igennem fra de var 7 uger begge to (undskyld). Men selvfølgelig har der da også været perioder hvor de begge har vågnet om natten...

den store er først startet på det show efter sin 2 års fødselsdag (sådan ca.) og den lille har så gjort det noget før (han er 2 nu)

Jeg har, siden de over længere tid har bevist at de sov gennem natten, gjort præcis som du nu praktiserer. Altså light metoden....

Når de vågner om natten (med den alder de har nu) har jeg trøstet dem. Oftest har det været nok bare at gå der ind, og lige putte dem igen. altså de skulle bare se mig, og ikke engang op og kramme.
Men nu hvor de har den størrelse de har, er det noget med at spørge om de er tørstige. Jeg har kun vandhaner neden under, og altså værelserne oven på, så her står altid et glas vand på reposen, så de ikke vågner unødigt ekstra op af at vente på jeg får hentet vand til dem.

Men altså:

1. Er du tørstig

2. hvis stadig urolig----> op og kramme og hurtigt ned igen

3. godnat

I de fleste tilfælde skal der virkelig kun en tår vand til, og så lægger de sig frivilligt.

Den store er dog nu ude i noget mærkeræd noget, og skal derfor formanes at jeg ikke slukker lyset på min vej ud. Og at der ikke kommer nogen, og at mor også snart skal sove (han falder altså i søvn i min seng, for at de to ikke skal holde fest på værelset om aftenen)

Og den lille er bundhysterisk, så han skal i ganske få tilfælde altså liiiige sidde et minut eller to hos mor....

Alt med den lille (2 år) foregår altid inde på vlærelset, og uden lys.

De strammeste regler her i huset er at den voksne kun frivilligt tager barnet ud af værelset hvis det drejer sig om sygdom, eller bleskift... Og bleen undersøges altid inde på værelset. Man går først mod puslebordet hvis man er sikker på bleskift.
Vanddrikkeriet foregår også i sengen, fordi det sikrer at de ikke vågner helt op

Anmeld

29. december 2010

Rosa

Tina2 skriver:

Det er mildest talt HÆSLIGT at se de sidder der og rækker op efter en  Men bare tænk på at han VED du er der, men han skal blive i sin seng....

Han er også lige i den alder hvor seperationsangsten brager afsted..... Så det at han VED I er der er vigtigt..... Det er netop sådanne ting der er forkert ved den anden "godnat og sov godt" metode- at barnet græder og kalder, men der kommer ingen......

Pywha, skrækkelig metode........

Ja, det kan jeg heller ikke holde til - det kan godt være at den virker, men det byder mig altså imod at han skal sidde derinde alene i timevis og græde sig i søvn -nixen.  

Jeg er netop i tvivl om det er det rigtige at starte på nu her hvor seperationsfasen er i fuld gang, men igen - skulle vi så vente 2-3 måneder? Det holder heller ikke. Now is a good a time as ever... 

Knus og tak!

Anmeld

29. december 2010

Tina2

Rosa skriver:

Ja, det kan jeg heller ikke holde til - det kan godt være at den virker, men det byder mig altså imod at han skal sidde derinde alene i timevis og græde sig i søvn -nixen.  

Jeg er netop i tvivl om det er det rigtige at starte på nu her hvor seperationsfasen er i fuld gang, men igen - skulle vi så vente 2-3 måneder? Det holder heller ikke. Now is a good a time as ever... 

Knus og tak!

Jeg synes ikke det er et dårligt tidspunkt. I svigter ham jo ikke, eller gør ham i tvivl om I er der for ham....

Han skal bare lære at han ikke bliver taget op og med, hver gang han græder/kalder, men at han skal sove.....

Det ER bare ikke sjovt mens det står på, hverken for ham eller jer, og jeg kan fortælle dig det ikke bli'r nemmere efter 1. barn.... Nu er vi ikke nået dertil med Tamica endnu, da hun kun er knap 4 mdr, men med Milas var det ligeså hårdt, syntes jeg

Han afleverede sine sutter her d. 17. dec, var riiiiigtig ked af det den første aften, jeg lå inde hos ham en time, jeg havde sååå meget lyst til at lede mellem sofapuder osv for at finde en sut han lige ku få, det SKAR ind i mit hjerte at han var så ked af det... "Moaaaar jeg savner min sut så meget hele tiden, moaaaaaaaaaar"!!!!!! Ooooog så græd han helt vildt.... Puha, får helt ondt i maven bare af at skrive det.....

Men jeg holdt fast og nussede ham, fortalte jeg var der osv..... Og efter to dage snakkede han slet ikke om sutten mere

Man skal bare tænke på man hjælper dem igennem en fase.... Jeg havde frygtet det suttehalløj SÅ meget, da han var TOTAL suttoman, men det gik meget bedre end forventet.....

Jonathan skal også nok klare sig igennem alt det her med jeres hjælp..... Bare han ved I er der, og det er I  Det skal nok gå

Anmeld

29. december 2010

Chalala85

Rosa skriver:

Det er samme problem her - skønt at det virkede for jer, selvom det tydeligvis trækker tænder ud på os forældre 

Det er noget af det hårdeste.. nøj hvor havde jeg tudeture.. følte mig til tider som den værste mor og ikke tilstrækkelig.. men hold op det gav points til sidst.. specielt til lillemanden som fik ro og en ordenlig rytme og forældre me overskud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.