Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Laulund87

SSL skriver:

Jeg står helt sikkert ved dét jeg skriver og ja jeg mener det i grove træk.. Jeg kan ikke sidde og dømme nogle herinde fra udfra nogle konkrete sygdomme.. Men ocd er jo også i meget meget forskellige grader, og ja! - er det en slem grad, så kan jeg godt forestille mig hvordan det må være for personen og så er det fantastisk at der sidder nogle reelt gode mennesker og dømmer netop dén sag! Men, du skal også vide, at jeg kender ingen af jer herinde og jeg aner ikke hvem der gør hvad i deres dagligdag, så jeg skriver overhoved ikke sådan for at ramme dig personligt, eller gøre dig ondt! Det skal du vide.. Jeg har som skrevet, selv været på et behandlingssted, og desværre så jeg 3 ud af 7 piger, der søgte pension, og vi fik SÅ meget hjælp tilbudt derude, og generelt tilbydes der meget hjælp - det kan godt være man selv skal være stærk nok til at stå op og fortælle sin læge "det her har jeg brug for", men som oftes er lægen jo med inde over éns forløb og det værste er nok ventetiden på offentlige behandlingssteder, men der findes så mange! Og ja, der sad 3 piger og søgte, og beklagede sig over behandlerne ikke ønskede at tilgodese det, men hjalp derimod med at udarbejde en problemløsning, fremtidplan osv.. Så jeg mener faktisk at der ofte er så mange hjælpemidler at en pension bare er en slags nødsløsning..

Men igen, kan jeg ikke sidde og sige hvad for nogle sager, en slem OCD kan jeg sagtens forestille mig er svær nok at gå med i hverdagen og jeg håber og ønsker du får det, så du får det allerbedst!

Men en depression, er altså bare ikke 'nok' til at gå hjemme så mange år.. Tværtimod, de skal have hjælp, snak, terapi og jeg under VIRKELIG folk med psykiske lidelser de penge, som samfundet bruger på at hjælpe dem, for det synes JEG er den helt rigtige vej.. det kan snildt også tage et par år, og derefter bør man også kunne klare hverdagen, ellers er man jo ikke reapareret.. man skal jo gerne være erklæret rask, så man kan klare sin hverdag, med job og hjemlige pligter.. Men ja, der er sager hvor man skal have lov at søge den!!

Jeg tror såmænd heller ikke du skrev det for at ramme mig for du kender mig jo ikke

Jeg er faktisk enig med dig en del af vejen..I mit tilfælde er pension den eneste løsning for at jeg overhovedet skal få det bedre for jeg har haft fleksjob på 15 timer om ugen og jeg magtede det bare ikke Jeg håber på at få pension og at det måske bliver begrænset på nogle år, som de snakker om, synes jeg er fint. Jeg håber da at kunne sige om  et vist antal år, at jeg har fået det bedre og fået så meget ro at jeg kan arbejde eller ligefrem tage en uddannelse!

Så hvis pension skal være tidsbegrænset og revurderes løbende, synes jeg er meget fornuftigt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Laulund87

malenecl skriver:

Nemlig! Jeg kan ikke lade være med at læse hvad de skriver, også bagefter fortryder jeg det, for bliver sgu lidt ked af det over det. Selvom de måske ikke mener det er personligt til mig, rører det stadig lidt i mig.

Også her..Vi burde være lidt mere hårdhudet, men det er nemt at sidde og sige Heldigvis ved vi hvad der er bedst for os selv!

Anmeld

1. december 2010

Carina1977

malenecl skriver:

Det har jeg ikke. Kendte slet ikke til det med førtidspension og alt det før nu . Men det er noget jeg vil overveje stærkt! Jeg går så hjemme nu fordi jeg er gravid. Men jeg vil jo rigtig gerne ud og arbejde og sådan, men det er bare svært

Du skal i hvert fald ikke tage det som et nederlag, hvis du ikke kan klare at arbejde. Det er da kun ganske forståeligt. Der er aldrig nogen der kan sætte sig ind i hvordan DU har det. Det er jo dig der skal leve med det, og når man ikke har prøvet at leve med din hverdag, så kan man aldrig udtale sig om det.

Jeg håber for din og andres skyld at de dropper det nye forslag. Har egentlig ikke helt styr på om de har vedtaget det eller har planer om at gøre det snart. Men jeg håber virkelig ikke det er rigtigt, for så er der mange der kommer i klemme.

Anmeld

1. december 2010

malenecl

Laulund87 skriver:

Også her..Vi burde være lidt mere hårdhudet, men det er nemt at sidde og sige Heldigvis ved vi hvad der er bedst for os selv!

Ja . hehe

Anmeld

1. december 2010

Noneother

SSL skriver:

Nu skriver jeg meget meget dybere hvad jeg mener med en psykisk lidelse, en fysisk sygdom osv.. Jeg går ikke i så små sko, at jeg melder folk der snyder, det må de helt selv om, jeg er bare ærgelig over samfundets penge går til dem der snyder.. men sådan er det.. Men ja, evt. læs hvad jeg skriver længere nede, det går jo lidt hurtgit herinde

hehe ja det går sgu lidt stærkt ind imellem.

Men derfor mener jeg selvfølgelig stadig at det bør meldes. (mener jeg faktisk du har pligt til) For JA dem der snyder systemet tager jo netop penge de ikke er berettiget til direkte ud af statskassen. penge der kunne være brugt på bedre ting. Specielt i disse tider.

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

Carina1977 skriver:

Hmm man kan da aldrig snyde sig til en pension??

Det tror jeg slet ikke kan lade sig gøre når man skal så meget igennem for at få den! Man bliver jo vurderet af flere forskellige profesionelle..Jeg er ikke ret langt i min sag og jeg har allerede snakket med en 5-6 forskellige. Næste skridt er en 3 times psykiatersamtale for mig.

Anmeld

1. december 2010

SSL

Laulund87 skriver:

Jeg tror såmænd heller ikke du skrev det for at ramme mig for du kender mig jo ikke

Jeg er faktisk enig med dig en del af vejen..I mit tilfælde er pension den eneste løsning for at jeg overhovedet skal få det bedre for jeg har haft fleksjob på 15 timer om ugen og jeg magtede det bare ikke Jeg håber på at få pension og at det måske bliver begrænset på nogle år, som de snakker om, synes jeg er fint. Jeg håber da at kunne sige om  et vist antal år, at jeg har fået det bedre og fået så meget ro at jeg kan arbejde eller ligefrem tage en uddannelse!

Så hvis pension skal være tidsbegrænset og revurderes løbende, synes jeg er meget fornuftigt.

Jeg er jo slet ikke så ond som jeg lyder

Ej, men ja - har set nogle uheldige tilfælde.. Har faktisk haft en svigerinde (jeg har cuttet kontakten), som har gået til alverdens terapeuter, og jeg har prøvet at hjælpe så meget, hun har børn med min bror, men hun har nu fået tildelt en førtidspension, fordi hun siger selv hun er så depressiv, og dét tror jeg på hun er, fordi hun ikke går ind til kernen! Hun sidder derhjemme, ryger hash foran børnene  og det er jo SÅ tydeligt at hun har brug frór hjælp, hun erkender det ikke, og nu betaler 'jeg' (groft set) hendes førtidspension!! det er også en meget dybere historie.. men ja, jeg skammer mig over hun ikke tænker over hvad for et signal hun sender sine børn, og at hun kunne få det bedre med prof.hjælp.. Jeg ved der findes så meget hjælp hvis man vil og kan!

Og jeg ved også, at der er psykiske lidelser, der er SÅ svære, at der er behov for en pension - men omvendt, er der mange eksempler der kunne 'nøjes' med sygedagpenge til de er igennem et terapeutisk forløb - jeg under folk det, der rigtig gerne vil  Og igen, ja - der er nogle der er helt undskyldt, og bør have deres pension og leve et stille liv med viden om man kan tage den tid, man har brug for

Anmeld

1. december 2010

malenecl

Carina1977 skriver:

Du skal i hvert fald ikke tage det som et nederlag, hvis du ikke kan klare at arbejde. Det er da kun ganske forståeligt. Der er aldrig nogen der kan sætte sig ind i hvordan DU har det. Det er jo dig der skal leve med det, og når man ikke har prøvet at leve med din hverdag, så kan man aldrig udtale sig om det.

Jeg håber for din og andres skyld at de dropper det nye forslag. Har egentlig ikke helt styr på om de har vedtaget det eller har planer om at gøre det snart. Men jeg håber virkelig ikke det er rigtigt, for så er der mange der kommer i klemme.

Ja nemlig, derfor kan jeg ikke klare når folk begynder på det med at de psykiske syge "bare" skal ud i arbejde og bla bla bla... Det er jo ikke alle der kan.

Jeg tror de har planer om at vedtage det. Det er vidst sådan jeg har forstået det, men lad os håbe det ikke træder i kraft

Anmeld

1. december 2010

SSL

Laulund87 skriver:

Jeg beklager dybt - men det er jo en debat og jeg siger intet for at ramme nogen  Jeg ønsker jo ikke at ramme nogen personligt

Anmeld

1. december 2010

SSL

Noneother skriver:

hehe ja det går sgu lidt stærkt ind imellem.

Men derfor mener jeg selvfølgelig stadig at det bør meldes. (mener jeg faktisk du har pligt til) For JA dem der snyder systemet tager jo netop penge de ikke er berettiget til direkte ud af statskassen. penge der kunne være brugt på bedre ting. Specielt i disse tider.

Ja, det burde man! Men den ene er berettiget via en institution, så der er da opsyn.. Så involvere mig ikke mere.. Den anden er fra et par år tilbage via et beh.sted., så kender ikke kommunen eller personnummeret bag..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.