SSL skriver:
Jeg står helt sikkert ved dét jeg skriver og ja jeg mener det i grove træk.. Jeg kan ikke sidde og dømme nogle herinde fra udfra nogle konkrete sygdomme.. Men ocd er jo også i meget meget forskellige grader, og ja! - er det en slem grad, så kan jeg godt forestille mig hvordan det må være for personen og så er det fantastisk at der sidder nogle reelt gode mennesker og dømmer netop dén sag! Men, du skal også vide, at jeg kender ingen af jer herinde og jeg aner ikke hvem der gør hvad i deres dagligdag, så jeg skriver overhoved ikke sådan for at ramme dig personligt, eller gøre dig ondt! Det skal du vide.. Jeg har som skrevet, selv været på et behandlingssted, og desværre så jeg 3 ud af 7 piger, der søgte pension, og vi fik SÅ meget hjælp tilbudt derude, og generelt tilbydes der meget hjælp - det kan godt være man selv skal være stærk nok til at stå op og fortælle sin læge "det her har jeg brug for", men som oftes er lægen jo med inde over éns forløb og det værste er nok ventetiden på offentlige behandlingssteder, men der findes så mange! Og ja, der sad 3 piger og søgte, og beklagede sig over behandlerne ikke ønskede at tilgodese det, men hjalp derimod med at udarbejde en problemløsning, fremtidplan osv.. Så jeg mener faktisk at der ofte er så mange hjælpemidler at en pension bare er en slags nødsløsning..
Men igen, kan jeg ikke sidde og sige hvad for nogle sager, en slem OCD kan jeg sagtens forestille mig er svær nok at gå med i hverdagen og jeg håber og ønsker du får det, så du får det allerbedst!
Men en depression, er altså bare ikke 'nok' til at gå hjemme så mange år.. Tværtimod, de skal have hjælp, snak, terapi og jeg under VIRKELIG folk med psykiske lidelser de penge, som samfundet bruger på at hjælpe dem, for det synes JEG er den helt rigtige vej.. det kan snildt også tage et par år, og derefter bør man også kunne klare hverdagen, ellers er man jo ikke reapareret.. man skal jo gerne være erklæret rask, så man kan klare sin hverdag, med job og hjemlige pligter.. Men ja, der er sager hvor man skal have lov at søge den!!
Jeg tror såmænd heller ikke du skrev det for at ramme mig for du kender mig jo ikke
Jeg er faktisk enig med dig en del af vejen..I mit tilfælde er pension den eneste løsning for at jeg overhovedet skal få det bedre for jeg har haft fleksjob på 15 timer om ugen og jeg magtede det bare ikke
Jeg håber på at få pension og at det måske bliver begrænset på nogle år, som de snakker om, synes jeg er fint. Jeg håber da at kunne sige om et vist antal år, at jeg har fået det bedre og fået så meget ro at jeg kan arbejde eller ligefrem tage en uddannelse!

Så hvis pension skal være tidsbegrænset og revurderes løbende, synes jeg er meget fornuftigt.