Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Carina1977

malenecl skriver:

Lige præcis! Jeg har OCD, skizofreni, depression og socialfobi. Og jeg kommer højst sandsynlig ikke ud i noget arbejde, fordi jeg virkelig ikke kan. Jeg vil jo gerne, det er ikke det. Men jeg har nogengange en "dårlig dag" som alle andre også kan have. Men min "dårlig dag" kan vare i flere dage og det mindste kan køre mig helt ned . Også syntes jeg ikke det er fair at nogle dømmer alle de psykisk syge, fordi nogle udnytter systemet.

Nej det er nemlig at skære alle over en kam, og det er godt nok trist

Har du fået tilkendt førtids-pension eller er du igang med det? I hvert fald så håber jeg det bedste for dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Noneother

SSL skriver:

Ja, det gør de - men der er nogle der ved hvad for nogle knapper der skal trykkes på! Og det siger jeg, fordi jeg VED det sker.. Ofte.. Desværre!!

Så meld det, hvis du ser det. Selvfølgelig vil der altid være folk der snyder systemet. men det nytter ikke noget at man ved disse tiltag osse straffer dem der rent faktisk har brug for det. -Hvilket i øvrigt er langt størstedelen af dem der søger.

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

malenecl skriver:

Lige præcis! Jeg har OCD, skizofreni, depression og socialfobi. Og jeg kommer højst sandsynlig ikke ud i noget arbejde, fordi jeg virkelig ikke kan. Jeg vil jo gerne, det er ikke det. Men jeg har nogengange en "dårlig dag" som alle andre også kan have. Men min "dårlig dag" kan vare i flere dage og det mindste kan køre mig helt ned . Også syntes jeg ikke det er fair at nogle dømmer alle de psykisk syge, fordi nogle udnytter systemet.

Jeg fejler det du skriver, udover skizofreni, og det med de dårlige dage er faktisk også sådan jeg har det. Jeg synes det er så sørgeligt når folk generaliserer og jeg får det helt dårligt! Jeg kunne vel egentlig være ligeglad, men det er sgu svært at gå forbi visse udtalelser

Anmeld

1. december 2010

2721

Laulund87 skriver:

Jeg håber bestemt ikke jeg bliver ramt af den lov nu hvor jeg er ved at søge førtidspension

Jeg er kun 23, men uanset hvor meget jeg gerne ville arbejde, KAN jeg ikke 

Jeg mener faktisk også mit liv er for dyrebart til ikke at få pension, eller at vente, for så går jeg helt ned med flaget..

Anmeld

1. december 2010

Carina1977

Hmm man kan da aldrig snyde sig til en pension??

Anmeld

1. december 2010

Giraffen

Valle81 skriver:

Jeg tror slet ikke man kan sætte sig ind i hvordan hun har det.

Jeg synes ikke man bare kan skære alle over en kam.

Jeg er meget mere tilhænger af den Hollandske model hvor de godt kan blive godtkendt førtidspension men efter en hvis årrække bliver fulgt op på og hvis deres situation er ændret kan det prøves medarbejde osv. Så en tv udsendelse om det og detvar super effektivt, netop fordi at man jo som hende den 21 årige pt er nødt til at have en førtidspension men måske om 5 år er et helt andet sted i sit liv og klar til et arbejde.

Så synes at der burde findes en middelvej og ikke et enten eller.

Christina

Jeg sad lige akkurat og tænkte over hvorfor det ikke var sådan her i DK.

Jeg tror netop at hvis man giver den enkelte ro og fred og den nødvendige hjælp, så kan det jo være at der efter et stykke tid (måneder/år) kommer en helt naturlig trang til at få noget arbejde i et par timer om ugen og så bygge ligeså stille op.

DK's lovgivning er bare så pisse firkantet engang imellem, det er frustrerende

Anmeld

1. december 2010

malenecl

Carina1977 skriver:

Nej det er nemlig at skære alle over en kam, og det er godt nok trist

Har du fået tilkendt førtids-pension eller er du igang med det? I hvert fald så håber jeg det bedste for dig

Det har jeg ikke. Kendte slet ikke til det med førtidspension og alt det før nu . Men det er noget jeg vil overveje stærkt! Jeg går så hjemme nu fordi jeg er gravid. Men jeg vil jo rigtig gerne ud og arbejde og sådan, men det er bare svært

Anmeld

1. december 2010

SSL

Laulund87 skriver:

Ja du generaliserer og lyder uvidende og hvis du ikke mener det hvorfor skriver du det så sådan?

Altså der er helt sikkert nogle der har meget bedre af at arbejde på deres sygdom end at få pension, men der er sørme også mange hvor det er modsat..Det gør bare en smule ondt at læse dit indlæg når man sidder og ville gøre alt for at kunne arbejde, men ikke KAN pga psykisk sygdom.

Jeg står helt sikkert ved dét jeg skriver og ja jeg mener det i grove træk.. Jeg kan ikke sidde og dømme nogle herinde fra udfra nogle konkrete sygdomme.. Men ocd er jo også i meget meget forskellige grader, og ja! - er det en slem grad, så kan jeg godt forestille mig hvordan det må være for personen og så er det fantastisk at der sidder nogle reelt gode mennesker og dømmer netop dén sag! Men, du skal også vide, at jeg kender ingen af jer herinde og jeg aner ikke hvem der gør hvad i deres dagligdag, så jeg skriver overhoved ikke sådan for at ramme dig personligt, eller gøre dig ondt! Det skal du vide.. Jeg har som skrevet, selv været på et behandlingssted, og desværre så jeg 3 ud af 7 piger, der søgte pension, og vi fik SÅ meget hjælp tilbudt derude, og generelt tilbydes der meget hjælp - det kan godt være man selv skal være stærk nok til at stå op og fortælle sin læge "det her har jeg brug for", men som oftes er lægen jo med inde over éns forløb og det værste er nok ventetiden på offentlige behandlingssteder, men der findes så mange! Og ja, der sad 3 piger og søgte, og beklagede sig over behandlerne ikke ønskede at tilgodese det, men hjalp derimod med at udarbejde en problemløsning, fremtidplan osv.. Så jeg mener faktisk at der ofte er så mange hjælpemidler at en pension bare er en slags nødsløsning..

Men igen, kan jeg ikke sidde og sige hvad for nogle sager, en slem OCD kan jeg sagtens forestille mig er svær nok at gå med i hverdagen og jeg håber og ønsker du får det, så du får det allerbedst!

Men en depression, er altså bare ikke 'nok' til at gå hjemme så mange år.. Tværtimod, de skal have hjælp, snak, terapi og jeg under VIRKELIG folk med psykiske lidelser de penge, som samfundet bruger på at hjælpe dem, for det synes JEG er den helt rigtige vej.. det kan snildt også tage et par år, og derefter bør man også kunne klare hverdagen, ellers er man jo ikke reapareret.. man skal jo gerne være erklæret rask, så man kan klare sin hverdag, med job og hjemlige pligter.. Men ja, der er sager hvor man skal have lov at søge den!!

Anmeld

1. december 2010

malenecl

Laulund87 skriver:

Jeg fejler det du skriver, udover skizofreni, og det med de dårlige dage er faktisk også sådan jeg har det. Jeg synes det er så sørgeligt når folk generaliserer og jeg får det helt dårligt! Jeg kunne vel egentlig være ligeglad, men det er sgu svært at gå forbi visse udtalelser

Nemlig! Jeg kan ikke lade være med at læse hvad de skriver, også bagefter fortryder jeg det, for bliver sgu lidt ked af det over det. Selvom de måske ikke mener det er personligt til mig, rører det stadig lidt i mig.

Anmeld

1. december 2010

SSL

Noneother skriver:

Så meld det, hvis du ser det. Selvfølgelig vil der altid være folk der snyder systemet. men det nytter ikke noget at man ved disse tiltag osse straffer dem der rent faktisk har brug for det. -Hvilket i øvrigt er langt størstedelen af dem der søger.

Nu skriver jeg meget meget dybere hvad jeg mener med en psykisk lidelse, en fysisk sygdom osv.. Jeg går ikke i så små sko, at jeg melder folk der snyder, det må de helt selv om, jeg er bare ærgelig over samfundets penge går til dem der snyder.. men sådan er det.. Men ja, evt. læs hvad jeg skriver længere nede, det går jo lidt hurtgit herinde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.