Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Laulund87

Tulle Mus skriver:

Ja det gør jo netop at sådan nogle som mig, der ikke har det inde på livet, tænker så'n... Desværre...  

Men som en anden skrev så synes jeg at der skal findes en middelvej, og så skal man revurderes efter nogle år..

Ja nemlig, det synes jeg også

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Bom

Valle81 skriver:

Jeg tror slet ikke man kan sætte sig ind i hvordan hun har det.

Jeg synes ikke man bare kan skære alle over en kam.

Jeg er meget mere tilhænger af den Hollandske model hvor de godt kan blive godtkendt førtidspension men efter en hvis årrække bliver fulgt op på og hvis deres situation er ændret kan det prøves medarbejde osv. Så en tv udsendelse om det og detvar super effektivt, netop fordi at man jo som hende den 21 årige pt er nødt til at have en førtidspension men måske om 5 år er et helt andet sted i sit liv og klar til et arbejde.

Så synes at der burde findes en middelvej og ikke et enten eller.

Christina

Jeg skærer bestemt hellere ikke alle over en kam, men som dig er jeg mere tilhænger af en middelvej...

Men det kan bare godt gøre mig harm, når en pige som hende i udsendelsen med den atityde (staves?) siger som hun gør, hun sagde bla os at dem der havde lavet den lov skulle slåes med et bolt træ i baghovedet..

Anmeld

1. december 2010

Bom

rikkekrogh skriver:

Enig! Arbejder selv på en akut psyk afd og mener at mange sagtens kan arbejde... Arbejdsmarkedet bør bare være mere flexibelt! Og så synes jeg det ville være super, hvis førtidspensionen skal vurderes løbende! Selvfølgelig er der sygdomme, hvor en pension er indlysende og ENESTE løsning, meen synes nu jeg møder MANGE der får det bedre med tiden og godt kan bidrage!

Nemlig...

Anmeld

1. december 2010

Valle81

Tulle Mus skriver:

Jeg skærer bestemt hellere ikke alle over en kam, men som dig er jeg mere tilhænger af en middelvej...

Men det kan bare godt gøre mig harm, når en pige som hende i udsendelsen med den atityde (staves?) siger som hun gør, hun sagde bla os at dem der havde lavet den lov skulle slåes med et bolt træ i baghovedet..

Så er vi egentlig meget enige:0)

Hørte ikke det helepga larmende børn der legede :0)

Men ja der er mange der har brug for det og mange der Udnytter systemtet:0)

Så en middelvej og bedre "sortering":0)

Anmeld

1. december 2010

Bom

Noneother skriver:

Selvfølgelig er det da forkert hvis de direkte snyder staten ved at lyve sig mere syge end de er fordi de ikke "gider" at arbejde, men der er vel proffesionelle inde til at vurdere hver enkel sag. (må jeg gå ud fra) -og mange psykisk syge er jo netop for syge til at kunne begå sig på arbejdsmarkedet. Så ligegyldig om det er fysisk eller psykisk sygdom skal folk ha´samme behandling.

Tilføjer lige, at jeg stadig synes det er bedre at smide en for meget, end en for lidt på førtidspension. udfra den kamp jeg ved mange har. -og der vil jo altid blive begået fejl i sådan et system.

Jeg synes bare det er ærgeligt, at man "bare" smider folk på førtidspension, bare fordi man er lidt i tvivl om deres arbejds dygtighed...

Det gør jo desværre bare at de brødne kar i samfundet gør det surt for dem der VIRKELIG har brug for det..

Anmeld

1. december 2010

Bom

Valle81 skriver:

Så er vi egentlig meget enige:0)

Hørte ikke det helepga larmende børn der legede :0)

Men ja der er mange der har brug for det og mange der Udnytter systemtet:0)

Så en middelvej og bedre "sortering":0)

hehe sådan kan det gå med børn..

Men ja en middelvej og sortere er nok vejen frem...

Anmeld

1. december 2010

Svei

Det er da skrækkeligt at man skal gå på kh og ikke kan få fp før man er over 40 år...det er mange år at leve for næsten ingen penge og det er for mennesker der i forvejen er hårdt ramt...men det er da vidst så in for tiden her i Danmark, at træde på dem der i forvejen ligger der...

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

Vie. skriver:

Det er da skrækkeligt at man skal gå på kh og ikke kan få fp før man er over 40 år...det er mange år at leve for næsten ingen penge og det er for mennesker der i forvejen er hårdt ramt...men det er da vidst så in for tiden her i Danmark, at træde på dem der i forvejen ligger der...

Enig

Anmeld

1. december 2010

Bom

Vie. skriver:

Sådan skal det jo hellere ikke forståes, men synes bare ikke hendes atityde var særlig god i udsendelsen...

Anmeld

1. december 2010

Svei

Tulle Mus skriver:

Sådan skal det jo hellere ikke forståes, men synes bare ikke hendes atityde var særlig god i udsendelsen...

Ok, hørte det kun lige på mon computer, så var ikke helt på. Men jeg ved at en fp er IKKE noget man bare lige får og i de tilfælde jeg kender til har det været virkelig skidt for disse mennesker. De har ingen muligheder for at ændre deres livssituation og så skal de oveni leve for 5000kr BRUTTO:.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.