Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Carina1977

Tulle Mus skriver:

Hvad er det for en kommentar....??

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

Har du nogensinde prøvet at have det så skidt med sig selv, at bare det at kravle ud af sengen er uoverskueligt?? Kan godt være du synes den kommentar var for meget, men jeg kunne som sådan godt forstå hun sagde som hun gjorde. Jeg har prøvet at have en depression og det var ikke sjovt, og det med at søge arbejde magtede man slet ikke. Men jeg fik det jo godt igen  Jeg tror at det hun led af var mere permanent.

Et eller andet sted er jeg fantastisk lettet over at jeg fik tilkendt min pension for 2½ år siden. Så skal jeg i det mindste ikke tvinges ud i arbejde jeg ikke magter. Jeg kan lige se for mig, hvordan det vil gå alle dem, der ikke kan få pension fordi de er for unge. de kan jo meget nemt blive presset ud i noget som de slet ikke evner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Carina1977

Tulle Mus skriver:

Nu tænker jeg nu mere på de psykisk syge, hvis man har en almindelig sygdom som gør at man ikke kan arbejde, så synes jeg det er okay..

Men jeg har bare været i praktik på et bofællesskab for psykisk syge unge mennesker, og pigerne derfra, sagde at de bare gerne ville have pension, fordi så kunne de gå hjemme og hygge sig og samtidig få penge for det.. Det er på det tidspunkt jeg synes det er forkert..

Det er jo også at generalisere, fordi det er jo ikke alle der siger sådan. Der er jo vitterligt psykisk syge der bare ikke magter et arbejde.

Det er jo lidt det samme som at gå ud fra at alle kontanthjælpsmodtagere ikke gider at arbejde, blot fordi en lille gruppe  er sådan.

Jeg synes det burde være en individuel vurdering udfra bestemte kriterier. Jeg er enig med dig i at en mellemting imellem de nuværende regler og det nye forslag, ville være en god ting

Som skrevet tidligere har jeg fået tilkendt førtids-pension for 2½ år siden. Ikke pga. noget psykisk, men pga. sygdom og hold op hvor var jeg lettet efter jeg havde åbnet brevet fra kommunen og læst deres afgørelse. Jeg må sige at jeg var meget skeptisk inden, for jeg havde bare hørt om så mange der havde kæmpet en mangeårig kamp før de fik deres pension, og jeg var bange for at jeg selv skulle hele møllen igennem. tror at hvis jeg havde skullet det, så var jeg ganske enkelt bukket under for presset. Det er nemlig hårdt at være syg og så samtidig at skulle kæmpe. Jeg fik min pension på baggrund af at min sygdom desværre er hurtigt fremadskridende. Hvor ville jeg dog gerne kunne slippe af med min sygdom og så kunne arbejde....det er det jeg altid har villet. Men samtidig må jeg også indse at sådan kommer det bare ikke til at gå. Hvis der er nogen der synes det er sjovere at gå hjemme end at arbejde, så må de meget gerne bytte med mig

Nå men jeg tror i bund og grund at vi er rimelig enige når det kommer til stykket.

Anmeld

1. december 2010

SSL

Jeg må sige, jeg blev også godt irriteret over hendes kommentar.. Jeg synes hun virkede ret tung i rumpen faktisk..

Men jeg er også meget 'hård', når det kommer til sådan noget.. Har du en fysisk sygdom, der gør at du ikke kan arbejde, så er det helt fair, du bliver førtidspensioneret.. MEN! - har du en psykisk lidelse, depression, langvarig spiseforstyrrelse, cutting-halløj osv osv, hvad der findes af psykiske sygdomme, så er det bare ikk ok at få en førtidspension, fordi du kan få stillet alverdens hjælp til rådighed, helt gratis.. Er man mentalt, psykisk syg - bor i fællesskaber osv og man har en slem tilstand, så må det bestemt vurderes individuelt.. Men folk der har været deprimeret i ti år og ikke selv gør noget for det, burde sidde i en aktivering i det mindste, i stedet for at gå derhjemme og beklage sig over opvasken..

Hver mand, er sin egen lykkes smed!!

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

SSL skriver:

Jeg må sige, jeg blev også godt irriteret over hendes kommentar.. Jeg synes hun virkede ret tung i rumpen faktisk..

Men jeg er også meget 'hård', når det kommer til sådan noget.. Har du en fysisk sygdom, der gør at du ikke kan arbejde, så er det helt fair, du bliver førtidspensioneret.. MEN! - har du en psykisk lidelse, depression, langvarig spiseforstyrrelse, cutting-halløj osv osv, hvad der findes af psykiske sygdomme, så er det bare ikk ok at få en førtidspension, fordi du kan få stillet alverdens hjælp til rådighed, helt gratis.. Er man mentalt, psykisk syg - bor i fællesskaber osv og man har en slem tilstand, så må det bestemt vurderes individuelt.. Men folk der har været deprimeret i ti år og ikke selv gør noget for det, burde sidde i en aktivering i det mindste, i stedet for at gå derhjemme og beklage sig over opvasken..

Wow en udtalelse Hvis man nu f.eks har OCD hvad så? Ja det må du jo vide en masse om når du kommer med den udtalelse. Jeg har en psykisk sygdom som jeg må lære at leve med, men det gør at jeg ikke kan arbejde. Heldigvis er der en psykiater og et mobil team fra psykiatrisk der har skrevet under på det! Undskyld, men du er godt nok uvidende

Anmeld

1. december 2010

SSL

Laulund87 skriver:

Wow en udtalelse Hvis man nu f.eks har OCD hvad så? Ja det må du jo vide en masse om når du kommer med den udtalelse. Jeg har en psykisk sygdom som jeg må lære at leve med, men det gør at jeg ikke kan arbejde. Heldigvis er der en psykiater og et mobil team fra psykiatrisk der har skrevet under på det! Undskyld, men du er godt nok uvidende

Jeg aner intet om hvor slem en grad du har det, og jeg generelisere også en del i min besked! Og jeg skriver det ikke for at ramme nogen som helst eller for at være personlig, for jeg aner ikke hvem der har hvad herinde..

Men jeg har været tilknyttet et offentligt behandlingssted for nogle år tilbage, og jeg ved ikke hvor mange der søgte pensioner, og det handlede om at arbejde med sig selv og ikke 'melde sig ud af samfundet' - men igen, jeg siger det her i grove træk! For jeg er dog ikke helt uvidene!!

Anmeld

1. december 2010

Noneother

Tulle Mus skriver:

Jeg synes bare det er ærgeligt, at man "bare" smider folk på førtidspension, bare fordi man er lidt i tvivl om deres arbejds dygtighed...

Det gør jo desværre bare at de brødne kar i samfundet gør det surt for dem der VIRKELIG har brug for det..

Det gør man jo heller ikke bare. Det er en mega lang proces, hvor folk blir arbejdsprøvet og kaldt til samtale i det uendelige.

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

SSL skriver:

Jeg aner intet om hvor slem en grad du har det, og jeg generelisere også en del i min besked! Og jeg skriver det ikke for at ramme nogen som helst eller for at være personlig, for jeg aner ikke hvem der har hvad herinde..

Men jeg har været tilknyttet et offentligt behandlingssted for nogle år tilbage, og jeg ved ikke hvor mange der søgte pensioner, og det handlede om at arbejde med sig selv og ikke 'melde sig ud af samfundet' - men igen, jeg siger det her i grove træk! For jeg er dog ikke helt uvidene!!

Ja du generaliserer og lyder uvidende og hvis du ikke mener det hvorfor skriver du det så sådan?

Altså der er helt sikkert nogle der har meget bedre af at arbejde på deres sygdom end at få pension, men der er sørme også mange hvor det er modsat..Det gør bare en smule ondt at læse dit indlæg når man sidder og ville gøre alt for at kunne arbejde, men ikke KAN pga psykisk sygdom.

Anmeld

1. december 2010

Carina1977

SSL skriver:

Hvem siger de ikke gør noget for det? Og den der hjælp du snakker om.....bliver de overhovedet hjulpet nok? Nu kan jeg kun udtale mig udfra min kusines situation, og hun blev bestemt ikke hjulpet, og til sidst orkede hun bare ikke at kæmpe for at få noget hjælp længere.

Anmeld

1. december 2010

SSL

Noneother skriver:

Det gør man jo heller ikke bare. Det er en mega lang proces, hvor folk blir arbejdsprøvet og kaldt til samtale i det uendelige.

Ja, det gør de - men der er nogle der ved hvad for nogle knapper der skal trykkes på! Og det siger jeg, fordi jeg VED det sker.. Ofte.. Desværre!!

Anmeld

1. december 2010

malenecl

Laulund87 skriver:

Lige præcis! Jeg har OCD, skizofreni, depression og socialfobi. Og jeg kommer højst sandsynlig ikke ud i noget arbejde, fordi jeg virkelig ikke kan. Jeg vil jo gerne, det er ikke det. Men jeg har nogengange en "dårlig dag" som alle andre også kan have. Men min "dårlig dag" kan vare i flere dage og det mindste kan køre mig helt ned . Også syntes jeg ikke det er fair at nogle dømmer alle de psykisk syge, fordi nogle udnytter systemet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.