Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.535 visninger
164 svar
0 synes godt om
1. december 2010

Bom

Hvad er det for en kommentar....??

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Noneother

Tulle Mus skriver:

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

Det er bestemt IKKE alle der ville få gavn af at komme ud på arbejdsmarkedet igen. -min mor var en af dem. Hun havde fibromyalgi among others, og kæmpede hver dag en kamp for bare at få ordnet de mest basale ting i tilværelsen. at smide hende i arbejde "bare til hun var 40" havde været at smide hende ud i et sandt helvede.

Der er 2 sider af enhver sag.

Anmeld

1. december 2010

4xGreve

Tulle Mus skriver:

Hva siger i???

Jeg mener hvis der er en grund til at man begynder at tiltænke dem førtidspension så er de jo nok overhovedet ikke egnet til at komme ud på arbejdsmarket og hvis de til så unge tiltænker førtidspension så bliver de det nok heller aldrig også vil det sku være surt at blive sendt ud i det ene og det andet bare for at konstater gang på gang at det funger ikke og det er jo også hver gang en form for nederlag også¨er der ikke noget værre end konstant kampe med kommunen og derfor vil det måske være beder i sådan noegn tilfælde at give dem fred og ro og lade dem nyde deres liv i stedet for at de skal gå og føle det hele er øv hele tiden.

Anmeld

1. december 2010

NessaXenia

det er grotesk!!

hun burde komme igang med bare et eller andet , end at være derhjemme resten af livet

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

Jeg håber bestemt ikke jeg bliver ramt af den lov nu hvor jeg er ved at søge førtidspension

Jeg er kun 23, men uanset hvor meget jeg gerne ville arbejde, KAN jeg ikke 

Jeg mener faktisk også mit liv er for dyrebart til ikke at få pension, eller at vente, for så går jeg helt ned med flaget..

Anmeld

1. december 2010

malenecl

Tulle Mus skriver:

Hva siger i???

Jeg forstår hende fuldt ud, da jeg selv fejler det samme som hende. Det er rigtig svært for nogle med psykiske sygdomme, bare at komme ud. Se sådan en som mig, jeg kan ikke være blandt fremmede mennesker, eller fx have en chef som råber af mig, bliver kørt så langt ned med det samme. Når jeg bliver stresset bliver jeg mere sårbar. Og det er ikke fordi jeg ikke vil ud og arbejde, for det vil jeg! Men, det gør bare det hele meget svære når man har det psykisk dårlig . Men sådan kan en person uden psykisk sygdom selvfølgelig også have det. Men det er bare min mening og hvordan jeg har det .

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

Nina Sophia skriver:

det er grotesk!!

hun burde komme igang med bare et eller andet , end at være derhjemme resten af livet

Ej undskyld, men sådan kan man ikke bare se på det. Nogle mennesker kan jo altså ikke arbejde og så er det ligegyldigt hvor gammel man er eller hvor meget man gerne vil

Anmeld

1. december 2010

Noneother

Nina Sophia skriver:

det er grotesk!!

Jeg er egentlig lidt nysgerrig efter hvad du basere din udtalelse på?

Det er jo de færreste der søger om førtidspension for sjov.

Anmeld

1. december 2010

NessaXenia

Laulund87 skriver:

Ej undskyld, men sådan kan man ikke bare se på det. Nogle mennesker kan jo altså ikke arbejde og så er det ligegyldigt hvor gammel man er eller hvor meget man gerne vil

jeps, i know, jeg er pt sygemeldt da jeg ikke kan overkomme at arbejde / at være i aktivering eller noget i øjeblikket.
 Jeg ved hvordan du har det. Men hende der i nyhederne var da liiige lidt firkantet?

Anmeld

1. december 2010

LinLin

Har ikke set de pågældende program, skal jeg lige set og ved heller ikke hvad "den nye pensionslov" går ud på, men der er vel en grund til at man søger/får førtidspension!

Min mor har fået det siden hun var 45. Hun kunne ikke arbejde pga en blodprop i hjernen - de prøvede først med flexjob, men det kunne hun ikke. Så nu får hun førtidspension. Tænker bare at det der fx skete for min mor ligeså  godt kunne ske for en på 21...

Der er da "bare" nogle mennesker der ikke KAN arbejde!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.