Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Bom

Noneother skriver:

Det er bestemt IKKE alle der ville få gavn af at komme ud på arbejdsmarkedet igen. -min mor var en af dem. Hun havde fibromyalgi among others, og kæmpede hver dag en kamp for bare at få ordnet de mest basale ting i tilværelsen. at smide hende i arbejde "bare til hun var 40" havde været at smide hende ud i et sandt helvede.

Der er 2 sider af enhver sag.

Nu tænker jeg nu mere på de psykisk syge, hvis man har en almindelig sygdom som gør at man ikke kan arbejde, så synes jeg det er okay..

Men jeg har bare været i praktik på et bofællesskab for psykisk syge unge mennesker, og pigerne derfra, sagde at de bare gerne ville have pension, fordi så kunne de gå hjemme og hygge sig og samtidig få penge for det.. Det er på det tidspunkt jeg synes det er forkert..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Laulund87

Nina Sophia skriver:

puha søde, det er jeg ked af at hører..

Jeg må bare afsted og få det overstået. Jeg kan godt forstå man skal nogle ting igennem så de kloge hoveder er sikre på at man ikke kan arbejde, men det gør det ikke nemmere!

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

Tulle Mus skriver:

Nu tænker jeg nu mere på de psykisk syge, hvis man har en almindelig sygdom som gør at man ikke kan arbejde, så synes jeg det er okay..

Men jeg har bare været i praktik på et bofællesskab for psykisk syge unge mennesker, og pigerne derfra, sagde at de bare gerne ville have pension, fordi så kunne de gå hjemme og hygge sig og samtidig få penge for det.. Det er på det tidspunkt jeg synes det er forkert..

Det er jo også grotesk at de siger sådan

Og surat pga sådanne udtalelser skal det være sværere for dem der har brug for det!

Anmeld

1. december 2010

malenecl

Laulund87 skriver:

Og surat pga sådanne udtalelser skal det være sværere for dem der har brug for det!

Lige præcis!

Anmeld

1. december 2010

Valle81

Tulle Mus skriver:

Hvad er det for en kommentar....??

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

Jeg tror slet ikke man kan sætte sig ind i hvordan hun har det.

Jeg synes ikke man bare kan skære alle over en kam.

Jeg er meget mere tilhænger af den Hollandske model hvor de godt kan blive godtkendt førtidspension men efter en hvis årrække bliver fulgt op på og hvis deres situation er ændret kan det prøves medarbejde osv. Så en tv udsendelse om det og detvar super effektivt, netop fordi at man jo som hende den 21 årige pt er nødt til at have en førtidspension men måske om 5 år er et helt andet sted i sit liv og klar til et arbejde.

Så synes at der burde findes en middelvej og ikke et enten eller.

Christina

Anmeld

1. december 2010

JonTri

Tulle Mus skriver:

Enig! Arbejder selv på en akut psyk afd og mener at mange sagtens kan arbejde... Arbejdsmarkedet bør bare være mere flexibelt! Og så synes jeg det ville være super, hvis førtidspensionen skal vurderes løbende! Selvfølgelig er der sygdomme, hvor en pension er indlysende og ENESTE løsning, meen synes nu jeg møder MANGE der får det bedre med tiden og godt kan bidrage!

Anmeld

1. december 2010

HopinWishin

Tulle Mus skriver:

Hvad er det for en kommentar....??

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

Jeg tænkte det samme, selvfølgelig skal man ikke generalisere, men jeg tror bare der er SÅ mange de går hjemme, som egentlig godt kunne komme ud på arbejdsmarkedet..... !!!

Anmeld

1. december 2010

Noneother

Selvfølgelig er det da forkert hvis de direkte snyder staten ved at lyve sig mere syge end de er fordi de ikke "gider" at arbejde, men der er vel proffesionelle inde til at vurdere hver enkel sag. (må jeg gå ud fra) -og mange psykisk syge er jo netop for syge til at kunne begå sig på arbejdsmarkedet. Så ligegyldig om det er fysisk eller psykisk sygdom skal folk ha´samme behandling.

Tilføjer lige, at jeg stadig synes det er bedre at smide en for meget, end en for lidt på førtidspension. udfra den kamp jeg ved mange har. -og der vil jo altid blive begået fejl i sådan et system.

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

rikkekrogh skriver:

Enig! Arbejder selv på en akut psyk afd og mener at mange sagtens kan arbejde... Arbejdsmarkedet bør bare være mere flexibelt! Og så synes jeg det ville være super, hvis førtidspensionen skal vurderes løbende! Selvfølgelig er der sygdomme, hvor en pension er indlysende og ENESTE løsning, meen synes nu jeg møder MANGE der får det bedre med tiden og godt kan bidrage!

Men hvor er det trist at man ikke må sige at man håber på at kunne få det bedre og slippe for pensionen..Den burde nemlig være begrænset til nogle år og så skulle man vurderes igen. Som det er nu skal man jo slet ikke sige at man håber på at få det bedre! Det skal være 100% varigt.

Anmeld

1. december 2010

Bom

Laulund87 skriver:

Ja det gør jo netop at sådan nogle som mig, der ikke har det inde på livet, tænker så'n... Desværre...  

Men som en anden skrev så synes jeg at der skal findes en middelvej, og så skal man revurderes efter nogle år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.