Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2010

Laulund87

Nina Sophia skriver:

jeps, i know, jeg er pt sygemeldt da jeg ikke kan overkomme at arbejde / at være i aktivering eller noget i øjeblikket.
 Jeg ved hvordan du har det. Men hende der i nyhederne var da liiige lidt firkantet?

Det kan selvfølgelig godt være hun var det. Det er bare så ærgeligt at "os" der vitterligt ikke kan arbejde skal lide under at man er "for ung til pension" 

Jeg håber min sag går hurtigt igennem så det ikke skal være endnu sværere for mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2010

Laulund87

DAs mor skriver:

Har ikke set de pågældende program, skal jeg lige set og ved heller ikke hvad "den nye pensionslov" går ud på, men der er vel en grund til at man søger/får førtidspension!

Min mor har fået det siden hun var 45. Hun kunne ikke arbejde pga en blodprop i hjernen - de prøvede først med flexjob, men det kunne hun ikke. Så nu får hun førtidspension. Tænker bare at det der fx skete for min mor ligeså  godt kunne ske for en på 21...

Der er da "bare" nogle mennesker der ikke KAN arbejde!

Enig..Jeg synes det er grotesk at se på alderen! Jeg synes da det er trist at jeg søger pension i en alder af 23, men sådan er det altså bare!

Anmeld

1. december 2010

Dinna88

Tulle Mus skriver:

Hvad er det for en kommentar....??

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

Det var da noget af en hård kommentar. Har du selv oplevet det tæt på livet, det med pension, for det lyder ikke sådan? 

- Bare fordi man ikke bidrager med noget på arbejdsmarkedet så kan man sagtens gøre en forskel, så det er da bestemt ikke spild. Jeg vil snarere sige at en person der går HELT ned med flaget fordi vedkommende bliver tvunget i aktivering osv er spild af liv, og rigtig inhumant. 

Jeg synes din tankegang er en smule for generealiserende

Anmeld

1. december 2010

ekzunz

Vi har en dreng som er infantil autist. Han kan ikke forsørge sig selv! Han er stor og stærk, men så er der heller ikke mere.

Loven er ikke vedtaget, og alligevel skal vi kæmpe for at han kan få førtidspension. Det er ikke "bare", det er en kamp med kommunen for at få det igennem.

Så jeg synes faktisk ikke at den lov overhovedet har sin berettigelse. Alle muligheder er jo undersøgt inden man overhovedet kan søge.  Evt kan man bede kommunerne om at stramme op og sørge for at de vitterligt har afprøvet alle muligheder inden de bevilliger en førtidspension.

Vi har også en datter med ADHD og personlighedsforstyrrelse, hun har også søgt om førtidspension (mod vores vilje) og hun fik den ikke.

Anmeld

1. december 2010

Musen85

Noneother skriver:

Det er bestemt IKKE alle der ville få gavn af at komme ud på arbejdsmarkedet igen. -min mor var en af dem. Hun havde fibromyalgi among others, og kæmpede hver dag en kamp for bare at få ordnet de mest basale ting i tilværelsen. at smide hende i arbejde "bare til hun var 40" havde været at smide hende ud i et sandt helvede.

Der er 2 sider af enhver sag.

Helt enig Min mor er også kun 45, med 3 diskuslaps (aner ikk om det er stavet rigtig) gigt i fingerne og fibermyologi..

Det er tit, at det vil være den bedste løsning, lige meget hvad alder, at få førtid.. Kan ikk se hvordan det skal være det bedste for alle, at komme i arbejde, når det betyder for nogen af dem der er syge, at de skal ligge i sengen resten af dagen, når de kommer hjem fra arbejde.. I mine øjne, så er der jo ikk meget livskvalitet over det?  

Anmeld

1. december 2010

NessaXenia

Laulund87 skriver:

Det kan selvfølgelig godt være hun var det. Det er bare så ærgeligt at "os" der vitterligt ikke kan arbejde skal lide under at man er "for ung til pension" 

Jeg håber min sag går hurtigt igennem så det ikke skal være endnu sværere for mig!

kender det godt.. det er virkelig ikke sjovt, det er udmattende psykisk..  håber sin sag går hurtigt og du selvfølgelig for det du ønsker

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

Nina Sophia skriver:

kender det godt.. det er virkelig ikke sjovt, det er udmattende psykisk..  håber sin sag går hurtigt og du selvfølgelig for det du ønsker

Det tærer så meget på en, og jeg skal til en psykiatersamtale der varer 3 timer! Puha

Tusind tak for det

Anmeld

1. december 2010

LinLin

Laulund87 skriver:

Enig..Jeg synes det er grotesk at se på alderen! Jeg synes da det er trist at jeg søger pension i en alder af 23, men sådan er det altså bare!

Nej det er da ikke det der bør være afgørende!

Kan godt forstå du er trist over det - håber du får den tildelt!

Anmeld

1. december 2010

Laulund87

DAs mor skriver:

Nej det er da ikke det der bør være afgørende!

Kan godt forstå du er trist over det - håber du får den tildelt!

Overhovedet ikke!

Tak

Anmeld

1. december 2010

NessaXenia

Laulund87 skriver:

Det tærer så meget på en, og jeg skal til en psykiatersamtale der varer 3 timer! Puha

Tusind tak for det

puha søde, det er jeg ked af at hører..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.