Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Bondepigen

Laulund87 skriver:

Det håber jeg heller ikke

Jeg håber vi begge får den pension, som vi VED er RIGTIG for os, og så må folk tænke det de vil!

Nemlig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Laulund87

bondepigen skriver:

Nemlig!

Deuden vælger jeg at se sådan på det at dem der synes det er ihh og åh så synd med pension, tydeligvis ikke ved hvad de snakker om..Heldigvis er der profesionelle der står bag os og som, trods alt, ved hvad de snakker om Det er det vigtigste og hvis det var så forfærdeligt at give unge mennesker pension, blev den slet ikke givet!

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

june1987 skriver:

lige der tænker jeg 

der er vel ingen der begår selvmord fordi de skal arbejde bare få timer om ugen, altså jeg synes det er godt for os psykiske syge at komme ud og jeg har selv meget alvorlige psykiske lidelser, jeg har noget der hedder manio depressiv "rabbit cyckling" hvilket betyder den ene dag kan jeg gå fra manisk til at være depressiv og det i sig selv er ekstremt farligt. men jeg har lært mig selv at min sygedom ikke skal være mit liv eller bestemme over mig.

hvis man ikke bruger en masse tid på sundhed og velvære, kan man bruge en masse tid på sin sygedom 

og må sige det er sandt så sandt

Jamen det er fint, at du KAN, det er godt at du har det sådan! HVIS jeg kunne arbejde et par timer om dagen, så havde jeg nok søgt om et fleksjob, hvilket jeg da ti gange hellere ville, hvis jeg kunne, men det kan jeg ikke...

Din sygdom er ikke min, og min sygdom er ikke din... Vi er ikke ens... Det må vi jo lige huske på.. 

Anmeld

2. december 2010

mortilflere

bondepigen skriver:

Jamen det er fint, at du KAN, det er godt at du har det sådan! HVIS jeg kunne arbejde et par timer om dagen, så havde jeg nok søgt om et fleksjob, hvilket jeg da ti gange hellere ville, hvis jeg kunne, men det kan jeg ikke...

Din sygdom er ikke min, og min sygdom er ikke din... Vi er ikke ens... Det må vi jo lige huske på.. 

Anmeld

2. december 2010

june1987

mortilflere skriver:

Det kan du stadig få selvom du er på pension

Og selv om du har erfaring (hvilke jeg er ked af du har ) , så kan man ikke være sikker på hvordan en person skal ha hjælp , andre skal ha på anden måde....

tak

jamen jeg siger skam heller ikke alle skal have den samme hjælp som mig men man er nødt til at se på hvad den enkelte har behov for og hvad man kan gøre for at styrke de gode sider af en selv, for at få et anstændigt liv, fordi som 21 årig er det sku ikke fedt med en pension så er livet bare låst.

så jeg kan godt forstå de vil ind og skære i det, fordi bare man har en lille psykisk lidelse snakker de fandme pension. 

det gjorde de også over for mig, men jeg sagde nej tak, mit liv er for dyrbart til at mine lidelser og min barndom skal smadre alt for mig. 

jeg har aldrig været så stærk som jeg er nu, og ved ikke hvorfor men en ting ved jeg, jeg har en vilje og den vil jeg bruge resten af mit liv, den gjorde bla. også at jeg overlevede min barndom så den skal udnyttes.

Anmeld

2. december 2010

june1987

mortilflere skriver:

Det kan du stadig få selvom du er på pension

Og selv om du har erfaring (hvilke jeg er ked af du har ) , så kan man ikke være sikker på hvordan en person skal ha hjælp , andre skal ha på anden måde....

tak

jamen jeg siger skam heller ikke alle skal have den samme hjælp som mig men man er nødt til at se på hvad den enkelte har behov for og hvad man kan gøre for at styrke de gode sider af en selv, for at få et anstændigt liv, fordi som 21 årig er det sku ikke fedt med en pension så er livet bare låst.

så jeg kan godt forstå de vil ind og skære i det, fordi bare man har en lille psykisk lidelse snakker de fandme pension. 

det gjorde de også over for mig, men jeg sagde nej tak, mit liv er for dyrbart til at mine lidelser og min barndom skal smadre alt for mig. 

jeg har aldrig været så stærk som jeg er nu, og ved ikke hvorfor men en ting ved jeg, jeg har en vilje og den vil jeg bruge resten af mit liv, den gjorde bla. også at jeg overlevede min barndom så den skal udnyttes.

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

TinaPina skriver:

Jeg synes bare, at når man giver unge mennesker førtidspension, så er det Så meget en skam. Jeg synes det er synd!

Jeg tror, at mange så ikke får en hjælp som ville kunne give dem et anderledes liv, end det på pension. På et tidspunkt var det fremme at man hver et eller andet antal år, skulle have revurderet sin førtidspension. Og det er en løsning jeg kan forstå!

For at sige til et menneske i 20érne, at de aldrig kan få det bedre, det mener jeg bestemt ikke er løsningen.

Jeg mener at løsningen er, at øge behandlingen af de mennesker der er tale om og HJÆLPE dem i stedet!

Jamen det er jeg da for så vidt enig i. Hvis man kunne hjælpes, var det da at foretrække...

Og at få pensionen til revurdering, ville osse være fint, for hvem ved, om man får det bedre en dag... selv om jeg tvivler..

Men for mig, er mit liv noget værd, hvis jeg kan få pension. Hvis jeg ikke kan få pension, så ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre, for hvilket liv er det, hvor man bliver nødt til at ligge i sengen fra man kommer hjem, selv efter kun to timer, fordi man har fået spændingshovedpine og migræne af at være anspændt i de to timer. Så vil jeg INTET kunne være for min datter!!

Anmeld

2. december 2010

june1987

bondepigen skriver:

ja det er rigtigt, men jeg mener ikke at man skal sige MAN ALDRIG kan arbejde igen, fordi self om du har nogen sygedomme der gør dig til den du er, så skal man da stadigvæk kunne klarer måske en time eller to dagligt og så supplere op stille og roligt. for der må da være noget du kan eller kan lide. og du kan holde til..

jeg ville bare priotere at selvom jeg har fået "pensions" dom fra divs. læger så har jeg ikke gjort det, og ville aldrig nogensinde sige ja til det med mindre jeg ikke kunne se mig ud af situationen.

og der er altid et lille bitte lys for enden af tunnelen og når man tror på den kan man ane den mere og mere.

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

Laulund87 skriver:

Deuden vælger jeg at se sådan på det at dem der synes det er ihh og åh så synd med pension, tydeligvis ikke ved hvad de snakker om..Heldigvis er der profesionelle der står bag os og som, trods alt, ved hvad de snakker om Det er det vigtigste og hvis det var så forfærdeligt at give unge mennesker pension, blev den slet ikke givet!

Du har ret, men uuuh hvor bliver jeg bare gal alligevel! Det er frustrerende...folk kan bedre forholde sig til, hvis man manglede et ben...

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

mortilflere skriver:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.