Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

mortilflere

june1987 skriver:

der er forskel.

psyksike sygedomme: kan du med langvarig hjælp, støtte, og igennem årene lærer dig selv og kende og komme igennem det selvom du har dine diagnoser 

men er det ulykke kan man jo ikke gøre så meget ved det selv om du får livslang hjælp

Du kan ik hjælp alle , jeg bliver træt i ansigtet af man bare tænker de kan bare få støtte osv 

Den ro en pension giver dig , kan oxo give folk den ro de skal bruge for at lære at leve med deres begrænninger 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

mortilflere

june1987 skriver:

der er forskel.

psyksike sygedomme: kan du med langvarig hjælp, støtte, og igennem årene lærer dig selv og kende og komme igennem det selvom du har dine diagnoser 

men er det ulykke kan man jo ikke gøre så meget ved det selv om du får livslang hjælp

Du kan ik hjælp alle , jeg bliver træt i ansigtet af man bare tænker de kan bare få støtte osv 

Den ro en pension giver dig , kan oxo give folk den ro de skal bruge for at lære at leve med deres begrænninger 

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

TinaPina skriver:

Det må du også gerne synes

Jeg synes da det lyder som om du er en udemærket kandidat til at være dagplejemor eller arbejde et par timer i en daginstitution.

Hvis du har socialfobi overfor det ukendte, er det vel et spørgsmål om at arbejde stille og roligt hen imod at noget bliver kendt og trygt

Og der er jo flere jobs hvor man kommer "efter lukketid" og derved ikke behøver omgåes andre. Jeg siger bare, at ofte er der en vej, hvis viljen er der.

Godt du ikke er min sagsbehandler!

Tro mig, har ønsket det mange gange, at jeg kunne arbejde... har tænkt på dagplejemor osv... Ville gerne tjene de penge også, men landet ligger nu engang sådan, at det KAN jeg bare ikke, og så havde jeg jo osse skrevet at jeg har flere ting jeg slås med, men det er ikke noget jeg har lyst til at dele.

Jeg bliver syg, hvis jeg skal arbejde...Ja jeg er syg, men det mærker jeg ikke SÅ meget, når jeg kan passe mig selv og min egen lille verden. Men skal jeg tvinges til at arbejde, fordi sådan nogle som dig, mener jeg ikke har det dårligt nok til pension, så ville det måske ende med et selvmord på et tidspunkt hvis jeg blev drevet derud, og det synes JEG, at LIVET ER FOR DYREBART TIL!

Jeg har været det man kalder en cutter, men har ikke gjort det i årevis nu, da min sag står stille i de år, og kommunen har fået besked på at holde sig fra mig, indtil der falder en afgørelse om pension!

Anmeld

2. december 2010

june1987

mortilflere skriver:

nu vil jeg heller ikke hjælpe alle men læger, psykologer, osv kan hjælpe. og psykiske syge har behov for at man bliver holdt fast i og ikke sluppet, nu taler jeg som sagt af erfaring har to MEGET slemme diagnoser og jeg vil aldrig have pension for jeg har fået en masse hjælp. støtte, og min medicin så har jeg det lige så godt som alle andre dog har jeg også dårlige dage men en dag på en uge kan jeg sagtens få en fri dag fra det hele hvis det kom der til ikke om jeg sku låses inde

Anmeld

2. december 2010

Laulund87

bondepigen skriver:

Ok, håber ikke det rammer os.

Jeg er kommet så langt som til, at jeg skal ind og læse min ressourceprofil igennem i dag, så kan hun nemlig nå at søge fra dec. mdr.

Håber virkelig det går igennem ellers ved jeg ikke, hvad jeg gør...??

Det håber jeg heller ikke

Jeg håber vi begge får den pension, som vi VED er RIGTIG for os, og så må folk tænke det de vil!

Anmeld

2. december 2010

june1987

bondepigen skriver:

Tro mig, har ønsket det mange gange, at jeg kunne arbejde... har tænkt på dagplejemor osv... Ville gerne tjene de penge også, men landet ligger nu engang sådan, at det KAN jeg bare ikke, og så havde jeg jo osse skrevet at jeg har flere ting jeg slås med, men det er ikke noget jeg har lyst til at dele.

Jeg bliver syg, hvis jeg skal arbejde...Ja jeg er syg, men det mærker jeg ikke SÅ meget, når jeg kan passe mig selv og min egen lille verden. Men skal jeg tvinges til at arbejde, fordi sådan nogle som dig, mener jeg ikke har det dårligt nok til pension, så ville det måske ende med et selvmord på et tidspunkt hvis jeg blev drevet derud, og det synes JEG, at LIVET ER FOR DYREBART TIL!

Jeg har været det man kalder en cutter, men har ikke gjort det i årevis nu, da min sag står stille i de år, og kommunen har fået besked på at holde sig fra mig, indtil der falder en afgørelse om pension!

lige der tænker jeg 

der er vel ingen der begår selvmord fordi de skal arbejde bare få timer om ugen, altså jeg synes det er godt for os psykiske syge at komme ud og jeg har selv meget alvorlige psykiske lidelser, jeg har noget der hedder manio depressiv "rabbit cyckling" hvilket betyder den ene dag kan jeg gå fra manisk til at være depressiv og det i sig selv er ekstremt farligt. men jeg har lært mig selv at min sygedom ikke skal være mit liv eller bestemme over mig.

hvis man ikke bruger en masse tid på sundhed og velvære, kan man bruge en masse tid på sin sygedom 

og må sige det er sandt så sandt

Anmeld

2. december 2010

Laulund87

mortilflere skriver:

Så rigtigt!

Anmeld

2. december 2010

TinaPina

bondepigen skriver:

Jeg synes bare, at når man giver unge mennesker førtidspension, så er det Så meget en skam. Jeg synes det er synd!

Jeg tror, at mange så ikke får en hjælp som ville kunne give dem et anderledes liv, end det på pension. På et tidspunkt var det fremme at man hver et eller andet antal år, skulle have revurderet sin førtidspension. Og det er en løsning jeg kan forstå!

For at sige til et menneske i 20érne, at de aldrig kan få det bedre, det mener jeg bestemt ikke er løsningen.

Jeg mener at løsningen er, at øge behandlingen af de mennesker der er tale om og HJÆLPE dem i stedet!

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

mortilflere skriver:

Nemlig.... Jeg kunne få ti gange samtaler med en wanna be psykolog...hva kan man bruge det til, når man har haft det dårligt hele sit liv...tror de selv på, det kan klares med 10 gange...?

De vil jo helst ikke bruge penge på at hjælpe os, men de vil helst heller ikke bruge penge på at slippe for os...  og hvad gør man når man ikke selv har penge til at søge hjælp... nej det er en håbløs kamp!

Jeg har ro i min sygdom, når jeg bliver ladt i fred!

Anmeld

2. december 2010

mortilflere

june1987 skriver:

nu vil jeg heller ikke hjælpe alle men læger, psykologer, osv kan hjælpe. og psykiske syge har behov for at man bliver holdt fast i og ikke sluppet, nu taler jeg som sagt af erfaring har to MEGET slemme diagnoser og jeg vil aldrig have pension for jeg har fået en masse hjælp. støtte, og min medicin så har jeg det lige så godt som alle andre dog har jeg også dårlige dage men en dag på en uge kan jeg sagtens få en fri dag fra det hele hvis det kom der til ikke om jeg sku låses inde

Det kan du stadig få selvom du er på pension

Og selv om du har erfaring (hvilke jeg er ked af du har ) , så kan man ikke være sikker på hvordan en person skal ha hjælp , andre skal ha på anden måde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.