Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

mortilflere

Mit liv er oxo for kort til at arbejde .............

Jeg kørte galt i 1994 , 22 år gammel ,jeg holdte stille

Jeg fik pension i 2001 og alle jer der har ondt i røven over dett.........

Jeg vil gerne bytte med jer , Men vil i bytte med mig ???

I vil få :

9000 kr udbetalt om mdr.

Hovdepine  24/7

smerter i nakken

Smerter i arme og ben

Sovende arme og finger

Sovende ben

Nedsat føgelse i arme  , finger og ben.

Ingen kort tids hukommeste (min mobil   er min husker )

Har jeg meget ondt kan jeg heller ikke holde på vandet.

Vil i stadig bytte ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Loa

Tulle Mus skriver:

Hvad er det for en kommentar....??

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

Var det hende med den sorte make up og piercingerne?

Så det nemlig godt, men lige den kommentar opfangede jeg ikke lige... (hvis det var den samme self...)

Lige hende jeg så, havde jeg i hvert fald lyst til at give et los i r*ven ud på arbejdsmarkedet..... Det kan godt være der er rigtig mange der har de såkaldte (ja undskyld jeg kalder det såkaldte, jeg ved jeg sikkert pisser nogen af nu) psykiske sygdomme, men der er edderfilme også mange der bare bruger dem som en undskyldning for at gå hjemme resten af livet..... En 21 årig skal sgu da ikke gå hjemme resten af livet og blive forsørget af det offentlige........

Hun skal da have hjælp til at få bugt med hvad hun nu end fejler og så komme ud og lave det der nu er muligt for hende at lave.... Jeg siger ikke hun skal arbejde 37 timer på en fabrik, men den der med efterløn virker for mig som en liiidt letkøbt måde at slippe for at lave noget på.....

Anmeld

2. december 2010

june1987

nu har jeg også MEGET SVÆRE sindslidelser og har fået tilbudt de sku søge, men jeg sagde nej, for netop smækker de mig inde på et wc og smider nøglen væk og tænker ikke mere på mig.

og da jeg så hende tænkte jeg godt nok, for satan tag dig dog sammen sådan noget siger man sku bare ikke, livet er for dyrbart til at kaste i hænderne på et førtidspension, netop har man behov for at komme ud og møde andre selvom nogen måske er bange for det.

men nu har jeg selv været udsat for en masse i min barndom, incest,vold,psykisk og fysisk terror og jeg har det da godt efter omstændighederne.

og med den rette hjælp og elementer kan man få lige så normalt liv som alle andre, man skal bare have sine forholdsregler.

og som regl ved man hvor ens grænser går, så heller det er sku ringe og sige jeg kommer ikke lige idag, men her er der folk der forventer du kommer og smiler når du kommer, hvor du som pension ingen har at stå til ansvar for.

men alt i alt handler det om at finde ud af hvad der er godt for en og nogen bliver måske støt og jeg skriver som jeg gør og gider ikke ud i jamen min barndom var værre end din NEJ !"#¤%¤#%

ALLE kan få et godt liv hvis de vil.

Anmeld

2. december 2010

june1987

mortilflere skriver:

I vil få :

9000 kr udbetalt om mdr.

Hovdepine  24/7

smerter i nakken

Smerter i arme og ben

Sovende arme og finger

Sovende ben

Vil i stadig bytte ??

nu er det jo så¨også henvendt til PSYKISKE LIDELSER og det er jo din jo ikke

Anmeld

2. december 2010

Loa

june1987 skriver:

ALLE kan få et godt liv hvis de vil.

Anmeld

2. december 2010

mortilflere

june1987 skriver:

nu er det jo så¨også henvendt til PSYKISKE LIDELSER og det er jo din jo ikke

nej men hvis jeg søgte hvis den går igennem ville jeg få afslag og hvorfor er mit værre end pysiske  sygdomme...

Anmeld

2. december 2010

june1987

mortilflere skriver:

nej men hvis jeg søgte hvis den går igennem ville jeg få afslag og hvorfor er mit værre end pysiske  sygdomme...

der er forskel.

psyksike sygedomme: kan du med langvarig hjælp, støtte, og igennem årene lærer dig selv og kende og komme igennem det selvom du har dine diagnoser 

men er det ulykke kan man jo ikke gøre så meget ved det selv om du får livslang hjælp

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

Jeg tænkte nøjagtig det samme som dig, da jeg så den udsendelse!

Og jeg har hørt nøjagtig de samme udtalelser fra målgruppen i forbindelse med mit arbejde.

Og så er jeg faktisk lidt chokeret over, at flere herinde selv er undervejs på pension, fordi de ikke kan magte et arbejde. Men samtidig er de gravide, har 1 eller flere børn. Dét er da om noget et arbejde, og er man i stand til at have det, så mener jeg, at man nok også kunne placeres et andet sted en førtidspension.

Nu er der jo forskellige måder man ikke kan arbejde på... Jeg kan f.eks. godt passe mit barn, andre folks børn (i familien), hjælpe mine forældre eller lign.

MEN jeg magter ikke at arbejde, da jeg har socialfobi..og nogle andre ting... Men jeg har da ikke socialfobi overfor min familie...så jeg synes den er lidt flad at komme med...!

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

mortilflere skriver:

I vil få :

9000 kr udbetalt om mdr.

Hovdepine  24/7

smerter i nakken

Smerter i arme og ben

Sovende arme og finger

Sovende ben

Vil i stadig bytte ??

Anmeld

2. december 2010

TinaPina

bondepigen skriver:

Nu er der jo forskellige måder man ikke kan arbejde på... Jeg kan f.eks. godt passe mit barn, andre folks børn (i familien), hjælpe mine forældre eller lign.

MEN jeg magter ikke at arbejde, da jeg har socialfobi..og nogle andre ting... Men jeg har da ikke socialfobi overfor min familie...så jeg synes den er lidt flad at komme med...!

Det må du også gerne synes

Jeg synes da det lyder som om du er en udemærket kandidat til at være dagplejemor eller arbejde et par timer i en daginstitution.

Hvis du har socialfobi overfor det ukendte, er det vel et spørgsmål om at arbejde stille og roligt hen imod at noget bliver kendt og trygt

Og der er jo flere jobs hvor man kommer "efter lukketid" og derved ikke behøver omgåes andre. Jeg siger bare, at ofte er der en vej, hvis viljen er der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.