Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

malenecl

TinaPina skriver:

Dejligt med et positivt svar! Tak for det

Jamen det lyder som om i får hjælp som i har brug for, og det er jo dejligt!

Håber det positive fortsætter i jeres liv!

Det må alligevel være en svær beslutning, at blive gravid?

Tusind tak .

Ja det var det, men jeg vidste der jeg så den positive test, at det var det helt rigtige

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

Bondepigen

TinaPina skriver:

Jeg tror ikke vi er så uenige når det kommer til stykket. Jeg tror måske det handler om formulering og de øjne der ser på det skrevne

Jeg ved godt der er nogle der bare ikke kan. Men jeg ser det jo som bare ikke kan LIGE NU. Jeg synes ikke man skal opgive, på noget tidspunkt i livet, at komme ud på arbejdsmarkedet i en eller anden grad.

Jeg synes man burde kigge mere på den hjælp vi ikke giver nok af i stedet.

Jamen det har du ret i, men det jeg har brug for lige nu, det er at man siger, du får pension for evigt... om de så tager det op til revurdering om 5 år eller sådan det ville være ok...jeg skal bare ikke vide det... lige nu, for lige nu har jeg brug for total fred og ro, og det har jeg jo ikke, hvis jeg har den hængende over hovedet med 5 år til at stresse mig...

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

mortilflere skriver:

Netop , her tror alle jeg bare går hjemme fordi jeg er sammen med en landmand  men jeg bliver jo nødtil at fortælle folk når jeg møder folk i byen og ik kan kende/huske dem 

Det er lidt øv når det er bondens kunder.

Nej, det er bestemt ikke for sjov, at man er på pension/søger pension. Så kunne jeg bruge min tid på det der var mere spændende...

Åh ja, og det med at skulle forklare altid... det er så udmattende... for man får folks skæve blikke indimellem, som siger ja,ja er du nu sikker på, at du trænger til pension... Det er jo ydmygende nok i forvejen...

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

SeptemberBaby skriver:

Folk har sgu i disse år så travlt med, hvad andre folk har/ikke har - får/ikk får. Det ville dæleme klæde flertallet at passe deres eget og så ellers glæde sig over egen eventuelle arbejdsdygtighed.

Og her er nyhedsmedierne ingen undtagelse. Alt skal på linje med regeringens vilje deles op i "dem, der bidrager" og "dem, der ligger os andre til last". Hvor unuanceret kan det blive?

Hvis de små sko klemmer, så ta' dem dog af! Eller køb nogle nye for de tilsyneladende åh så surt tjente penge 

Hahaha, godt sagt!!!

Anmeld

2. december 2010

LIZO

jeg er førtids pensionist. blev jeg for 3 år siden. og jeg er 26 nu. det er det bedste der er sket for mig.

jeg har været udsat for et færdsels uhels i 2002. og arbejdet intil jan 05 hvor min krop bare ikke kunne mere. fik afvide at hvis jeg ikke passet mig selv så ville jeg ende i en kørestol.

jeg har slået ryggen har piskesmæld. kronisk bækkenløsning.  flækket knæskal. og slidgigi i det andet knæ. + alt det løse der følger med,det er bestemt ikke lykken at få pension. jeg ville ønske jeg havde min uddannelse som politi betjent . vi havde villa. flere biler osv. havde råd til en masse. men fordi min mand tjener ret meget så får jeg ikke meget udbatalt.

jeg har være div arb prøvninger igemmen og de har måtte  indse at jeg ikke fik det flex job jeg gerne ville ha. fordi mit medecin forbrug siger så hurtigt og jeg ikke er i standt til at klare noget selv.

jeg har indset at jeg ikke er et dårliger mennesker eller mor fordi jeg "syg" jeg har ikke selv valgt det. jeg kan intet gøre ved det. jeg kan passe mig selv og holde mig sund for ellers ligger jeg bare i sengen hele dagen.. jeg har lært at leve med smerter.  dte er skræmmende. men det har jeg!

camilla førtidpensonisten

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

Carina1977 skriver:

Jeg fik da også at vide at jeg bare skulle tage mig sammen, og det var ikke pga. noget psykisk, men pga. noget fysisk. Så længe man ingen diagnose har, så oplever man akkurat det samme som jer  Jeg følte mig ærligt talt som en hypokonder inden de fandt ud af, hvad jeg fejlede.

Det forstår jeg osse udmærket... Har selv smerter, som lægerne ikke kan give en diagnose på... Ligesom flere af mine søskende også...Så noget er der jo galt... Men det kan jeg i hvert fald ikke søge pension på...

Så forstår dig!

Har du så fået diagnose og pension nu eller hvordan?

Anmeld

2. december 2010

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Det forstår jeg osse udmærket... Har selv smerter, som lægerne ikke kan give en diagnose på... Ligesom flere af mine søskende også...Så noget er der jo galt... Men det kan jeg i hvert fald ikke søge pension på...

Så forstår dig!

Har du så fået diagnose og pension nu eller hvordan?

Dem der har fysiske sygedomme kan vel også BARE TAGE sig sammen, så kan de jo joine dem der har BARE har ondt i sindet...

Dem der har ondt i ryggen, kan vel bare få nok støtte og få den korrekte træning, så bør de jo også være "helbredt" og blive smidt ud på arbejdesmarkedet, hvis det bare er for et par timer, kan de vel sidde på deres flade røv på en stol, så kan det jo ikke være slemt for dem!!! -Der findes jo udmærke smerteklinikker i DK, så denne gruppe kan lære at leve med deres smerter, så de kan jo snildt "bidrage" til det danske samfund.

Dem med ondt i sindet, kan jo tale sig til "fornuft", -indtage mediciner der doper dem så de ikke mærker deres smerte. -Så også ud i samfundet med dem!!!

Hvad er det der gør det mere legalt at få FP, fordi man har fysike sygdomme?? Hjernen er jo en muskel der gør ondt, så i bund og grund er det vel også en fysisk sygdom.

Kh. fra mig, der kan blive meget forbavset over, at vi lever i 2010, og pysiske sygedomme STADIG er et kæmpe TABU!!!

Ps. det med kuresiv er MEGET IRONISK MENT!!!!

Pss. jeg kan udmærke forstå dig, og de andre piger der kæmpe for at få FP, at det virker helt hen i vejret, det I skal igennem oven i dette tabu jeres sygdom jo desværre er!!!

(Og jo kan udmærket se, at det er en mulighed at tage sagen op løbende for at se hvordan den ENKLE har det)

Anmeld

2. december 2010

SSL

Rose <3 skriver:

Dem der har fysiske sygedomme kan vel også BARE TAGE sig sammen, så kan de jo joine dem der har BARE har ondt i sindet...

Dem der har ondt i ryggen, kan vel bare få nok støtte og få den korrekte træning, så bør de jo også være "helbredt" og blive smidt ud på arbejdesmarkedet, hvis det bare er for et par timer, kan de vel sidde på deres flade røv på en stol, så kan det jo ikke være slemt for dem!!! -Der findes jo udmærke smerteklinikker i DK, så denne gruppe kan lære at leve med deres smerter, så de kan jo snildt "bidrage" til det danske samfund.

Dem med ondt i sindet, kan jo tale sig til "fornuft", -indtage mediciner der doper dem så de ikke mærker deres smerte. -Så også ud i samfundet med dem!!!

Hvad er det der gør det mere legalt at få FP, fordi man har fysike sygdomme?? Hjernen er jo en muskel der gør ondt, så i bund og grund er det vel også en fysisk sygdom.

Kh. fra mig, der kan blive meget forbavset over, at vi lever i 2010, og pysiske sygedomme STADIG er et kæmpe TABU!!!

Pss. jeg kan udmærke forstå dig, og de andre piger der kæmpe for at få FP, at det virker helt hen i vejret, det I skal igennem oven i dette tabu jeres sygdom jo desværre er!!!

(Og jo kan udmærket se, at det er en mulighed at tage sagen op løbende for at se hvordan den ENKLE har det)

Der er forskel på behandling for en behandling for en psykisk lidelse/sygdom og en pension..

Som du selv skriver, vi lever i 2010 - snart 11, og jeg VED hvor meget offentligt hjælp du kan få ved a knepse med fingrene, ventetiden er lang - og det bør laves om, og jeg synes tilmed at der skulle gøres meget mere ud af at hjælpe folk med psykiske lidelser.. Vi er vel enige om at man oftes har en psykisk lidelse i forbindelse med noget der skal arbejdes med og bearbejdes i psyken ikk? Hvad enten om det er en voldelig barndom, voldtægt, incest, psykisk voldelige forældre, fysisk voldelige, osv - er vi enige om du har brug for professionel hjælp i form af evt. gruooeterapi, taleterapi, terapeuter osv? Der er mange der snildt også kunne undvære medicien og begynde at tænke over hvorfor psyken er som den er, og om det kan snakkes ud - brug evt. hjælp til selvhjælp.. Og det er ikke dig som person jeg taler til, det er helhed.. Der er en vigtig grund til at man har fået en psykisk lidelse og den psykiske lidelse kommer du bare ikke over ved at sidde hjemme i sofaen fordi alting er uoversukueligt, man har brug for omsorg, hjælp og snak og da ikke en førtidspens.. Jeg synes det ville være så dejligt for DK at spare nogle af de pensionspenge der 'går tabt' og bruge dem på nogle endnu bedre behandlingssteder, og så er det vigtigt at mennesket bag sgdommen husker at nøglen til et bedre liv findes inde i én og skal ved HJÆLP af en psykolog/psykiater/terapeut findes frem - men de ordner ikke hele arbejdet for den syge!

Anmeld

2. december 2010

Bondepigen

Rose <3 skriver:

Hvor er du sød Malut-mor!!!

Anmeld

2. december 2010

Klumpe-dumpe

SSL skriver:

Der er forskel på behandling for en behandling for en psykisk lidelse/sygdom og en pension..

Som du selv skriver, vi lever i 2010 - snart 11, og jeg VED hvor meget offentligt hjælp du kan få ved a knepse med fingrene, ventetiden er lang - og det bør laves om, og jeg synes tilmed at der skulle gøres meget mere ud af at hjælpe folk med psykiske lidelser.. Vi er vel enige om at man oftes har en psykisk lidelse i forbindelse med noget der skal arbejdes med og bearbejdes i psyken ikk? Hvad enten om det er en voldelig barndom, voldtægt, incest, psykisk voldelige forældre, fysisk voldelige, osv - er vi enige om du har brug for professionel hjælp i form af evt. gruooeterapi, taleterapi, terapeuter osv? Der er mange der snildt også kunne undvære medicien og begynde at tænke over hvorfor psyken er som den er, og om det kan snakkes ud - brug evt. hjælp til selvhjælp.. Og det er ikke dig som person jeg taler til, det er helhed.. Der er en vigtig grund til at man har fået en psykisk lidelse og den psykiske lidelse kommer du bare ikke over ved at sidde hjemme i sofaen fordi alting er uoversukueligt, man har brug for omsorg, hjælp og snak og da ikke en førtidspens.. Jeg synes det ville være så dejligt for DK at spare nogle af de pensionspenge der 'går tabt' og bruge dem på nogle endnu bedre behandlingssteder, og så er det vigtigt at mennesket bag sgdommen husker at nøglen til et bedre liv findes inde i én og skal ved HJÆLP af en psykolog/psykiater/terapeut findes frem - men de ordner ikke hele arbejdet for den syge!

Jo selvfølelig er vi enig om der skal være bedre og hurtigere hjælp til dem (Såvel som til dem med fysiske lidelser)

-Og jo vi enig om, at det kunne være rart, at de selv kunne finde en nøglen (og med rette hjælp)

Men vi er vel også enig om, at der desværre er nogen der er født med et svagt sind, ligeså vel som der nogen der er født med en svag ryg?

-Ligeså vel, som jeg håber vi enig om at der også findes psykiske lidelser som er medfødt?

Men jo vi er meget enige om mange af disse ting (dog tror jeg der en diffienations afvigelse), jeg vil bare gerne høre HVORFOR det er mere legat, at få FP fordi man har en fysisk lidelse, der findes jo også glimmerende behandlinger for denne gruppe.

Og når man kikker på disse to grupper, så tror jeg da helt bestemt, som en skriver herinde, at INGEN ønsker at bytte plads med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.