Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Klumpe-dumpe

bondepigen skriver:

Hvor er du sød Malut-mor!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

SSL

Rose <3 skriver:

Jo selvfølelig er vi enig om der skal være bedre og hurtigere hjælp til dem (Såvel som til dem med fysiske lidelser)

-Og jo vi enig om, at det kunne være rart, at de selv kunne finde en nøglen (og med rette hjælp)

Men vi er vel også enig om, at der desværre er nogen der er født med et svagt sind, ligeså vel som der nogen der er født med en svag ryg?

-Ligeså vel, som jeg håber vi enig om at der også findes psykiske lidelser som er medfødt?

Men jo vi er meget enige om mange af disse ting (dog tror jeg der en diffienations afvigelse), jeg vil bare gerne høre HVORFOR det er mere legat, at få FP fordi man har en fysisk lidelse, der findes jo også glimmerende behandlinger for denne gruppe.

Og når man kikker på disse to grupper, så tror jeg da helt bestemt, som en skriver herinde, at INGEN ønsker at bytte plads med dem.

Nej, der er mange der ikke ønsker at bytte, hun lider hårdt efter en ulykke som hun skriver, og jeg under hende den Fp, da hun har kroniske lidelser, og JA det kan du også ende med at have når du har psykiske lidelser MEN, så snakker vi en alder af 40-50år og du altid har været depressiv og ikke fungere socialt eller privat nærmest..

I en alder af 20-30 år har du stadig heeeele livet foran dig! Man kan helt sikket have SÅ meget der skal tales, bearbejdes osv - men har du viljen, kan du også sagtens!

Og nej, jeg mener bestemt IKKE at man er født med psykiske lidelser, og jeg mener bestemt IKKE at nogle er født med svagere sind end andre! Tværtimod! Jeg tror man formes, alt efter ens liv til hvordan man er! Jeg tror på at du bestemt kan have store psykiske problemer i en alder af 3 år, hvis du har været udsat for ting siden du blev født! Så det er klart noget der skabes, og en anden ting er at du lære faktisk 80% af livet, de første 4år af dit liv, så JA jeg mener bestemt at det der sker i de første år er rammen om en masse psykiske lidelser du senere har, og en svagere ryghed ELLER tilmed stærkere!!

Det er bestemt også derfor det er SÅ vigtigt, at man har øjenkontakt med børn, at man omtaler børn pænt og i en god tone fra start, at du altid lytter og respektere dem fortæller og forklarer dem i stedet for afstraffelser osv osv osv, jeg kunne blive ved !!

Og dette omhandler jo en debat om FP for psykisk lidelser og ikke fysiske, da det startede udfra en pige fra et program - så det er dét jeg tager udgangspunkt i.. Ved ikke så meget omkring dem der har fysiske lidelser om hvorfor de går hjemme og om det er af fair grunde osv, jeg har kun min mening omkring psykiske, da jeg har en fortid og baggrund indenfor det og ved hvad jeg udtaler mig om

Anmeld

2. december 2010

Carina1977

bondepigen skriver:

Det forstår jeg osse udmærket... Har selv smerter, som lægerne ikke kan give en diagnose på... Ligesom flere af mine søskende også...Så noget er der jo galt... Men det kan jeg i hvert fald ikke søge pension på...

Så forstår dig!

Har du så fået diagnose og pension nu eller hvordan?

Ja jeg fik diagnosen sclerose i 2007. Bagefter bliver man bare så harm over at folk gokkede mig i nøden med at jeg bare skulle tage mig sammen. Der var endda læger der bagateliserede det, lige indtil jeg fik diagnosen, så fik piben en helt anden lyd. Forstår det ikke, for diagnose eller ej, så havde jeg smerter og skavanker alligevel.

Ja jeg fik heldigvis min pension i 2008. er temmelig glad for det nu, når de snakker om det de vil gøre nu med pensionen. Jeg er nemlig 33 år, så jeg ville gå ind under den gruppe, der ville være blevet berørt. Er lettet over at de så ikke rører ved dem, der har fået tilkendt pensionen inden den nye lov træder i kraft, for de kunne da sagtens have fundet på at pille ved det også.

Men jeg føler helt vildt for de af jer, der ikke har fået tilkendt pension endnu

Anmeld

2. december 2010

Carina1977

Rose <3 skriver:

Jo selvfølelig er vi enig om der skal være bedre og hurtigere hjælp til dem (Såvel som til dem med fysiske lidelser)

-Og jo vi enig om, at det kunne være rart, at de selv kunne finde en nøglen (og med rette hjælp)

Men vi er vel også enig om, at der desværre er nogen der er født med et svagt sind, ligeså vel som der nogen der er født med en svag ryg?

-Ligeså vel, som jeg håber vi enig om at der også findes psykiske lidelser som er medfødt?

Men jo vi er meget enige om mange af disse ting (dog tror jeg der en diffienations afvigelse), jeg vil bare gerne høre HVORFOR det er mere legat, at få FP fordi man har en fysisk lidelse, der findes jo også glimmerende behandlinger for denne gruppe.

Og når man kikker på disse to grupper, så tror jeg da helt bestemt, som en skriver herinde, at INGEN ønsker at bytte plads med dem.

Hmm der findes desværre ikke nogen behandling, der hjælper på min sygdom. Ville da virkelig ønske der var en mirakelkur. Det eneste jeg kan få er nogle indsprøjtninger, der skulle virke forebyggende, så min sygdom ikke så hurtigt udvikler sig. Men jeg vil stadig blive dårligere og dårligere. Det er jo ikke alt der kan kureres med en pille og/eller fysioterapi.

Jeg er så en af dem der forsvarer at psykisk syge skal have lov til til at få deres pension, så jeg er ikke ude efter nogen  Og ved godt du skrev ironisk tidligere, men nu tog du bare lige et eksempel frem om os, der fejler noget fysisk....og desværre er det bare ikke så ligetil, ligesom det heller ikke er det for de psykisk syge.

Anmeld

2. december 2010

Kløver

Tulle Mus skriver:

Hvad er det for en kommentar....??

Var der nogle af jer, der så hende den 21 årige i tv2 nyhederne, som de snakkede med om den nye pensionslov..

Reporteren spørg hende om hun ikke bare kan vente med førtidspensionen til hun bliver 40 år, da siger hun "Det er livet for dyrebart til"........  Der ville jeg istedet sige at livet er for dyrebart til og få pension og bare sidde hjemme og glo resten af livet..
Jeg ved godt at de er syge, men synes altså stadig at de skal blive ved med og prøve og få et arbejde...

Hva siger i???

det er fordi du aldrig har stået i den situation, og er glad for det, men jeg kender tydeligt følelsen, jeg bliver om lidt 26, og ville intet hellere end arbejde, men efter sidste arbejdsprøvning hvor min arbejdsevne lå på under 4 timer om ugen, opgav jeg simpelhen håbet, jeg har kæmpet i 8 år med sygdom, og arbejde, og på et tidspunkt får man nok, og det er der hvor sygdom/smerter osv det fylder så meget, man ikke kan leve ved siden af, slet ikke hvis man skal have et arbejde, så jeg kan sagtens følge kommentaren. det handler ikke længere om hvad man har lyst til, men hvad man er nød til, og hvordan livet kan bliver værd og tåleligt at leve, man må finde andre ting at glæde sig over, og ja det er svært, men på et tidspunkt må man sige at man skal også leve, og ikke leve for at arbejde, slet ikke hvis ikke kan leve samtidig med man arbejder.

Men jeg kan sagtens forstå det kan være svært at forstå, hvis man ikke selv har stået i situationen.

Anmeld

3. december 2010

Klumpe-dumpe

Carina1977 skriver:

Hmm der findes desværre ikke nogen behandling, der hjælper på min sygdom. Ville da virkelig ønske der var en mirakelkur. Det eneste jeg kan få er nogle indsprøjtninger, der skulle virke forebyggende, så min sygdom ikke så hurtigt udvikler sig. Men jeg vil stadig blive dårligere og dårligere. Det er jo ikke alt der kan kureres med en pille og/eller fysioterapi.

Jeg er så en af dem der forsvarer at psykisk syge skal have lov til til at få deres pension, så jeg er ikke ude efter nogen  Og ved godt du skrev ironisk tidligere, men nu tog du bare lige et eksempel frem om os, der fejler noget fysisk....og desværre er det bare ikke så ligetil, ligesom det heller ikke er det for de psykisk syge.

Åh kæreste Carina

Jeg mente IKKE at jer med fysike sygedomme skal smides ud i alverdens ting.

Jeg skriver længere nede at (i min verden er) fysiske og psykiske sygedomme på lige fod, jeg forstår ikke hvorfor det er legalt at folk med fysike sygedomme får fp og folk med psykiske sygedomme bare skal tage sammen. Og at det stadigvæk er så stort et tabu at være psykisk syg.

Jeg mener at begge grupper bør ha´det lettere og hjælpes på bedste vis, ud fra den enkle person. -Og når det er dokumenteret at denne person er syg, så bør det absolut ikke trækkes i lang drag.

Og sidst men aboslut ikke mindst ville jeg også ønske at man kunne give alle en sprøjte så I alle kunne blive raske, ikke set ud fra at I får fp, men fordi jeg synes ikke at der er nogen der fortjener at være syge.

Anmeld

3. december 2010

Carina1977

Rose <3 skriver:

Åh kæreste Carina

Jeg mente IKKE at jer med fysike sygedomme skal smides ud i alverdens ting.

Jeg skriver længere nede at (i min verden er) fysiske og psykiske sygedomme på lige fod, jeg forstår ikke hvorfor det er legalt at folk med fysike sygedomme får fp og folk med psykiske sygedomme bare skal tage sammen. Og at det stadigvæk er så stort et tabu at være psykisk syg.

Jeg mener at begge grupper bør ha´det lettere og hjælpes på bedste vis, ud fra den enkle person. -Og når det er dokumenteret at denne person er syg, så bør det absolut ikke trækkes i lang drag.

Og sidst men aboslut ikke mindst ville jeg også ønske at man kunne give alle en sprøjte så I alle kunne blive raske, ikke set ud fra at I får fp, men fordi jeg synes ikke at der er nogen der fortjener at være syge.

Jamen jeg tror vi er fuldstændig enige....skulle bare lige være sikker  Ja det ville være rart, hvis sygdomme (både de psykiske og de fysiske) kunne forsvinde med en pille/indsprøjtninger, men desværre er livet bare ikke så simpelt  Jeg tror bare vi er nogen der skal kæmpe enten fysisk og psykisk, og sådan er livet bare. Jeg ved ikke...måske gør det os også stærkere på et eller andet punkt...selvom det måske ikke virker sådan. Jeg har prøvet at have problemer psykisk, det var så dog kun en depression og jeg kom over det igen. Jeg kom over det den dag jeg fik at vide, hvad jeg fejlede. Jeg ved ikke men jeg tror at jeg fik det skidt med mig selv, fordi jeg hele tiden fik smækket den der i hovedet med at jeg bare skulle tage mig sammen, og at jeg kun gik dårligt fordi det var psykisk. Da jeg fik min diagnose kunne jeg jo pludselig slappe af på en helt anden måde. Ikke at det er en rar diagnose at få, men bare det at vide at det sgu ikke var mig der havde været helt galt i byen, men bare alle de andre, der havde haft en meget upassende opførsel overfor mig. Har altid undret mig over, hvorfor læger og andre altid siger det er psykisk, når de ikke akn finde ud af, hvad de fejler. alt er jo efterhånden psykisk.

En depression og angst kan kureres eller holdes nede med medicin/samtaler/terapi/værktøjer og der er min holdning at de mennesker der fejler det, kunne få en pension der var tidsbegrænset, sådan at de lige fik ro på for en periode. Jeg er overbevist om at den ro ville gøre, at man hurtigere ville komme over depressionen/angsten.

Når vi snakker om psykiske sygdomme, altså: skizofreni, borderline, psykose, personlighedsforstyrrelser osv., snakker vi jo om sygdomme som bare ikke går væk igen, og der synes jeg faktisk godt at man kunne tilbyde denne gruppe en pension uden tidsbegrænsning.

Blot min mening

Anmeld

3. december 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Tusind tak

Velbekomme

Anmeld

3. december 2010

Bondepigen

Carina1977 skriver:

Ja jeg fik diagnosen sclerose i 2007. Bagefter bliver man bare så harm over at folk gokkede mig i nøden med at jeg bare skulle tage mig sammen. Der var endda læger der bagateliserede det, lige indtil jeg fik diagnosen, så fik piben en helt anden lyd. Forstår det ikke, for diagnose eller ej, så havde jeg smerter og skavanker alligevel.

Ja jeg fik heldigvis min pension i 2008. er temmelig glad for det nu, når de snakker om det de vil gøre nu med pensionen. Jeg er nemlig 33 år, så jeg ville gå ind under den gruppe, der ville være blevet berørt. Er lettet over at de så ikke rører ved dem, der har fået tilkendt pensionen inden den nye lov træder i kraft, for de kunne da sagtens have fundet på at pille ved det også.

Men jeg føler helt vildt for de af jer, der ikke har fået tilkendt pension endnu

Nå godt du har fået FP.. Men trist med sclerosen...og ja, smerterne havde du jo osse før diagnosen.. Jeg føler mig osse nærmest som en hypokonder, når jeg kommer til lægen, så det er jeg nærmest holdt op med... det er kun når jeg ved at jeg har en infektion af en eller anden art...

Men når jeg har født, så KRÆVER jeg altså en MR-skanning, hvor man kan se meget mere på end et røntgenbillede og ct-skanninger.. Lægen har nemlig udtalt engang, at han mener det er en slags bindevævssygdom, men undersøge det ordenligt har han åbenbart ikke gidet... Men nu VIL jeg.

Anmeld

3. december 2010

Carina1977

bondepigen skriver:

Nå godt du har fået FP.. Men trist med sclerosen...og ja, smerterne havde du jo osse før diagnosen.. Jeg føler mig osse nærmest som en hypokonder, når jeg kommer til lægen, så det er jeg nærmest holdt op med... det er kun når jeg ved at jeg har en infektion af en eller anden art...

Men når jeg har født, så KRÆVER jeg altså en MR-skanning, hvor man kan se meget mere på end et røntgenbillede og ct-skanninger.. Lægen har nemlig udtalt engang, at han mener det er en slags bindevævssygdom, men undersøge det ordenligt har han åbenbart ikke gidet... Men nu VIL jeg.

Ja en mr-scanning er langt bedre. Jeg har udover sclerose også lidt meget af rygsmerter, men røngtenbilleder viste intet. Da jeg så blev mr-scannet i forbindelse med min sygdom, viste det sig så at jeg har slid på mine nakkehvivler, samt en diskus prolabs i lænden.

Så jeg synes helt klart at du skal kræve den mr-scanning, for man kan se meget mere så. Jeg håber virkelig du snart får sat en diagnose på dine problemer. Der må jo være en grund til dine smerter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.