Rose <3 skriver:
Jo selvfølelig er vi enig om der skal være bedre og hurtigere hjælp til dem (Såvel som til dem med fysiske lidelser)
-Og jo vi enig om, at det kunne være rart, at de selv kunne finde en nøglen (og med rette hjælp)
Men vi er vel også enig om, at der desværre er nogen der er født med et svagt sind, ligeså vel som der nogen der er født med en svag ryg?
-Ligeså vel, som jeg håber vi enig om at der også findes psykiske lidelser som er medfødt?
Men jo vi er meget enige om mange af disse ting (dog tror jeg der en diffienations afvigelse), jeg vil bare gerne høre HVORFOR det er mere legat, at få FP fordi man har en fysisk lidelse, der findes jo også glimmerende behandlinger for denne gruppe.
Og når man kikker på disse to grupper, så tror jeg da helt bestemt, som en skriver herinde, at INGEN ønsker at bytte plads med dem.

Nej, der er mange der ikke ønsker at bytte, hun lider hårdt efter en ulykke som hun skriver, og jeg under hende den Fp, da hun har kroniske lidelser, og JA det kan du også ende med at have når du har psykiske lidelser MEN, så snakker vi en alder af 40-50år og du altid har været depressiv og ikke fungere socialt eller privat nærmest..
I en alder af 20-30 år har du stadig heeeele livet foran dig! Man kan helt sikket have SÅ meget der skal tales, bearbejdes osv - men har du viljen, kan du også sagtens!
Og nej, jeg mener bestemt IKKE at man er født med psykiske lidelser, og jeg mener bestemt IKKE at nogle er født med svagere sind end andre! Tværtimod! Jeg tror man formes, alt efter ens liv til hvordan man er! Jeg tror på at du bestemt kan have store psykiske problemer i en alder af 3 år, hvis du har været udsat for ting siden du blev født! Så det er klart noget der skabes, og en anden ting er at du lære faktisk 80% af livet, de første 4år af dit liv, så JA jeg mener bestemt at det der sker i de første år er rammen om en masse psykiske lidelser du senere har, og en svagere ryghed ELLER tilmed stærkere!!
Det er bestemt også derfor det er SÅ vigtigt, at man har øjenkontakt med børn, at man omtaler børn pænt og i en god tone fra start, at du altid lytter og respektere dem fortæller og forklarer dem i stedet for afstraffelser osv osv osv, jeg kunne blive ved !! 
Og dette omhandler jo en debat om FP for psykisk lidelser og ikke fysiske, da det startede udfra en pige fra et program - så det er dét jeg tager udgangspunkt i.. Ved ikke så meget omkring dem der har fysiske lidelser om hvorfor de går hjemme og om det er af fair grunde osv, jeg har kun min mening omkring psykiske, da jeg har en fortid og baggrund indenfor det og ved hvad jeg udtaler mig om