Det er livet for dyrebart til.......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2010

Laulund87

bondepigen skriver:

Du har ret, men uuuh hvor bliver jeg bare gal alligevel! Det er frustrerende...folk kan bedre forholde sig til, hvis man manglede et ben...

Ja nemlig! Jeg synes sgu det er så nemt at andre siger at man "bare skal arbejde med sig selv eller tage sig sammen"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2010

TinaPina

bondepigen skriver:

Jamen det er jeg da for så vidt enig i. Hvis man kunne hjælpes, var det da at foretrække...

Og at få pensionen til revurdering, ville osse være fint, for hvem ved, om man får det bedre en dag... selv om jeg tvivler..

Men for mig, er mit liv noget værd, hvis jeg kan få pension. Hvis jeg ikke kan få pension, så ved jeg virkelig ikke hvad jeg skal gøre, for hvilket liv er det, hvor man bliver nødt til at ligge i sengen fra man kommer hjem, selv efter kun to timer, fordi man har fået spændingshovedpine og migræne af at være anspændt i de to timer. Så vil jeg INTET kunne være for min datter!!

Jeg tror ikke vi er så uenige når det kommer til stykket. Jeg tror måske det handler om formulering og de øjne der ser på det skrevne

Jeg ved godt der er nogle der bare ikke kan. Men jeg ser det jo som bare ikke kan LIGE NU. Jeg synes ikke man skal opgive, på noget tidspunkt i livet, at komme ud på arbejdsmarkedet i en eller anden grad.

Jeg synes man burde kigge mere på den hjælp vi ikke giver nok af i stedet.

Anmeld

2. december 2010

mortilflere

bondepigen skriver:

Du har ret, men uuuh hvor bliver jeg bare gal alligevel! Det er frustrerende...folk kan bedre forholde sig til, hvis man manglede et ben...

Netop , her tror alle jeg bare går hjemme fordi jeg er sammen med en landmand  men jeg bliver jo nødtil at fortælle folk når jeg møder folk i byen og ik kan kende/huske dem 

Det er lidt øv når det er bondens kunder.

Anmeld

2. december 2010

mortilflere

Laulund87 skriver:

Ja nemlig! Jeg synes sgu det er så nemt at andre siger at man "bare skal arbejde med sig selv eller tage sig sammen"

Anmeld

2. december 2010

malenecl

Laulund87 skriver:

Ja lige præcis! Det er så nemt for andre at sige sådan noget. Og det kan irritere mig, når folk kommer med den kommentar! Jeg har prøvet at arbejde med mig selv og/eller taget mig sammen siden jeg var 11-12 år. Og jeg er bare blevet mere og mere syg i løbet af årene. Jeg har haft to selvmords forsøg i år 2009 og i starten af dette år! Jeg har også været cutter, men har jeg ikke skadet mig selv i over et år. Jeg går til psykolog hver uge og får så meget hjælp som muligt.

Anmeld

2. december 2010

Frk. Himmelblå

Folk har sgu i disse år så travlt med, hvad andre folk har/ikke har - får/ikk får. Det ville dæleme klæde flertallet at passe deres eget og så ellers glæde sig over egen eventuelle arbejdsdygtighed.

Og her er nyhedsmedierne ingen undtagelse. Alt skal på linje med regeringens vilje deles op i "dem, der bidrager" og "dem, der ligger os andre til last". Hvor unuanceret kan det blive?

Hvis de små sko klemmer, så ta' dem dog af! Eller køb nogle nye for de tilsyneladende åh så surt tjente penge 

Anmeld

2. december 2010

TinaPina

malenecl skriver:

Ja lige præcis! Det er så nemt for andre at sige sådan noget. Og det kan irritere mig, når folk kommer med den kommentar! Jeg har prøvet at arbejde med mig selv og/eller taget mig sammen siden jeg var 11-12 år. Og jeg er bare blevet mere og mere syg i løbet af årene. Jeg har haft to selvmords forsøg i år 2009 og i starten af dette år! Jeg har også været cutter, men har jeg ikke skadet mig selv i over et år. Jeg går til psykolog hver uge og får så meget hjælp som muligt.

Jeg vil godt lige starte med, at sige at jeg ikke mener det her negativt eller dømmende på NOGEN måde. Men det kommer altså til at lyde sådan

Som "rask" er det altså svært for mig at forstå det her. Og jeg håber du vil prøve at forklare mig det uden at blive vred!

Here Goes...

Hvordan hænger det sammen, at du er for syg til at arbejde, går til paykolog ugentligt og har forsøgt at begå selvmord gange flere for nyeligt, og nu er gravid?

Ja jeg forstår det altså ikke. Som "rask" tænker jeg, kan hun nu overhovedet passe det barn?

Og igen, jeg mener det altså ikke så hårdt som du nok læser det

Anmeld

2. december 2010

malenecl

TinaPina skriver:

Jeg vil godt lige starte med, at sige at jeg ikke mener det her negativt eller dømmende på NOGEN måde. Men det kommer altså til at lyde sådan

Som "rask" er det altså svært for mig at forstå det her. Og jeg håber du vil prøve at forklare mig det uden at blive vred!

Here Goes...

Hvordan hænger det sammen, at du er for syg til at arbejde, går til paykolog ugentligt og har forsøgt at begå selvmord gange flere for nyeligt, og nu er gravid?

Ja jeg forstår det altså ikke. Som "rask" tænker jeg, kan hun nu overhovedet passe det barn?

Og igen, jeg mener det altså ikke så hårdt som du nok læser det

Tager det ikke som noget negativt .

Jamen, jeg har fået det bedre med mig selv end jeg havde i starten af året. Og får rigtig meget støtte og hjælp fra kommunen osv. De "tjekker" os hele tiden, da min kæreste også er skizofren ligesom mig. Syntes selv det er godt at de tjekker os så meget som de gør Og jeg kan virkelig mærke i mig selv, at jeg er klar til at være mor .

Håber det var svar nok

Anmeld

2. december 2010

TinaPina

malenecl skriver:

Tager det ikke som noget negativt .

Jamen, jeg har fået det bedre med mig selv end jeg havde i starten af året. Og får rigtig meget støtte og hjælp fra kommunen osv. De "tjekker" os hele tiden, da min kæreste også er skizofren ligesom mig. Syntes selv det er godt at de tjekker os så meget som de gør Og jeg kan virkelig mærke i mig selv, at jeg er klar til at være mor .

Håber det var svar nok

Dejligt med et positivt svar! Tak for det

Jamen det lyder som om i får hjælp som i har brug for, og det er jo dejligt!

Håber det positive fortsætter i jeres liv!

Det må alligevel være en svær beslutning, at blive gravid?

Anmeld

2. december 2010

Carina1977

Laulund87 skriver:

Jeg fik da også at vide at jeg bare skulle tage mig sammen, og det var ikke pga. noget psykisk, men pga. noget fysisk. Så længe man ingen diagnose har, så oplever man akkurat det samme som jer  Jeg følte mig ærligt talt som en hypokonder inden de fandt ud af, hvad jeg fejlede.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.