jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

grinbidderen

jeg har svaret måske..

men det er kun hvis jeg ikke kan forstå hvad hun siger for så vil jeg gerne have en anden så jeg kan høre og forstå hvad de siger og jeg ville med det samme hvis det var en mandlig sende bud efter en kvinde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

mor-til-vanessa

synes egentlig den der svar mulighed nej ikke hvis hun kan tale ordenlig dansk. eller hvad den er.

altså vil våge og påstå at folk der fuldfører en jm udd kan tale og forstå flydende dansk. man skal have skide gode karakterer for at komme ind på jm udd. og bare fordi man bærer tørkløde betyder det ikke man er dårlig til dansk. ved ikke hvor folk får det fra

Anmeld

23. november 2010

lauras*mor*

TinaPina skriver:

Det er også det jeg mener, jeg dømmer på udseendet, for det er det eneste jeg kan se.

Da jeg var ved at abortere i juli, og skulle ringe efter hjælp på sygehuset fik jeg at vide, at en kvinde med et ikke dansk-lydende navn ville ringe tilbage. Og jeg var mildest talt lettet da det viser sig at være et adopteret kvindfolk, som kunne dansk.

At jeg efterfølgende var igennem hænder der kunne 10 ord på dansk og resten bare var nogle vrøvlede fagsprogsord, det er så noget andet.

Når man ligger i en uvant og ubehagelig situation, hvor man har brug for hjælp og vejledning har jeg ikke overskud til også, at tolke noget gebrokkent dansk. Det gør mig usikker og bange, at jeg ikke ved hvad der skal foregå! og Derfor vil en tørklæde bærende jordemoder blive valgt fra, som udgangspunkt.

Men hvad så hvis denne jordermoder er dansk?? men har konventeret? eller hvis der kommer en ind du ikke kan se ikke kan dansk, men først senere finder ud af det? Du må da uden tvivl gi kvinden en chance, da det er sproget du er nervøs for og altså ikke selve tørklædet... eller hvad?

Anmeld

23. november 2010

A&F

mor-til-vanessa skriver:

synes egentlig den der svar mulighed nej ikke hvis hun kan tale ordenlig dansk. eller hvad den er.

altså vil våge og påstå at folk der fuldfører en jm udd kan tale og forstå flydende dansk. man skal have skide gode karakterer for at komme ind på jm udd. og bare fordi man bærer tørkløde betyder det ikke man er dårlig til dansk. ved ikke hvor folk får det fra

Er fuldstændig enig i det, du siger.

Danske jordemødre med anden etnisk baggrund, er da ikke ensbetydende med ikke, at kunne snakke dansk. Bliver helt forarget over den kombination folk kommer med..

Det kendetegner bare debatten herhjemme, at nu er man løbet tør, med argumenter for tørklædet, og så skal sproget bruges som en barriere. Typisk siger jeg bare.

Anmeld

23. november 2010

mor-til-vanessa

A&F skriver:

Er fuldstændig enig i det, du siger.

Danske jordemødre med anden etnisk baggrund, er da ikke ensbetydende med ikke, at kunne snakke dansk. Bliver helt forarget over den kombination folk kommer med..

Det kendetegner bare debatten herhjemme, at nu er man løbet tør, med argumenter for tørklædet, og så skal sproget bruges som en barriere. Typisk siger jeg bare.

ja jeg må også lige sige jeg er lidt chokeret over at folk skriver hvis de kan danks, for selvfølgelig kan de det.

det kunne jo lige så vel være en engelsk jm uden tørklæde som snakkede gebrokken dansk. gad vide om man så ville tænke over det...  " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/2/24700.gif" alt="" />

Anmeld

23. november 2010

lauras*mor*

Jeanne skriver:

Selv er jeg ligeglad med tørklæde og hudfarve, men jeg synes det er ok at man har muligheden for at fravælge læge/jm ol. Men det skal selvfølgelig ikke kun være tørklæde. Mennesker fra en tørklæde bærende kultur, skal også kunne fravælge en dansk jm. Noget for noget.

Fx. er jeg meget imod at man "reklamere" med sin religion i det offentlige forum, og kunne da også finde på at fravælge på den baggrund. Det kunne være en der er praktiserende heks, og har udseende der viser det. Hende/ham ville jeg nok ikke føle mig tryg ved.

jeg forholder mig da også sådan at jeg har frit valg... Fx kunne jeg ikke lide min egen jm, og havde sagt hjemmefra altid at var hun der til min fødsel så ville jeg ha en anden.. det var hendes personlighed jeg bare ikke kunne med... Hun var der så den aften jeg troede vandet var gået og jeg havde veer.. fuck jeg blev så kked af det!! hvordan skulle jeg nu sige til hende at jeg ville ha en anden.. men heldigvis var det ikke den tid jeg skulle føde og det blev først dagen efter fordi hun stoppede veerne.. Men havde valgt hende fra med sikkerhed... Hun skulle ikke ha lov til at bringe mit barn til verden.. Hun havde nogle helt andre tanker og meninger end mig, oog det holder ikke... dansk, tørklæde, sort eller gul... det er jo lige meget..

Anmeld

23. november 2010

mortilflere

Jeg ville faktisk nyde en jm med tørklæde der ikke kunne dansk i stedet for hende jeg havde sidst 

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa am du har såååååååååååååååå ondt , du kan da ikke trække vejret sådan min skat......... nåååååååååååååååååååååååå hvor har du ondt...

Ja kone det er sg da mig der er ved at presse en unge ud der vejede 4170 g og målte 59 cm OG som kom ud med skulderen først , så brug da endelig tid på at fortølle mig det gør ondt , det havde jeg da aldrig opdaget uden dig.......... tumpe

Anmeld

23. november 2010

nynne-l

nej det ville jeg nok ikke men jeg ville bestemt gerne have retten til det

Anmeld

23. november 2010

nynne-l

nej det ville jeg nok ikke men jeg ville bestemt gerne have retten til det

Anmeld

23. november 2010

Hasselnødden

Mettemus skriver:

Det ville måske ovenikøbet være lidt sjovere hvis hun havde en spand på hovedet?

Der udover er jeg fuldstændig enig.

Hvor må det i øvrigt være skide irriterende at være JM med tørklæde. Tænk sig at have kæmpet sig igennem en lang og hård uddannelse, at komme ud i et system hvor lønnen ikke er prangende, udføre sig arbejde på samme niveau som sine kollegaer (og måske endda bedre fordi hun føler at hun skal bevise mere?) og så alligevel blive slået i hovedet med "nej du har tørklæde på, du er ikke dygtig nok til mig" - det ville jeg personligt blive træt af. Mere fokus på kompetencer og mindre på religion!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.