lauras*mor* skriver:
se det er lige præcis det jeg også synes der er spændende i sådan en debat som denne her...
For der har aldrig, så vidt jeg har hørt, været snak om disse læger der faktisk er svære at forstå.. Jeg var til en scanning på et tidspunkt (ikke børn) hvor hun var svensker, og jeg forstod intet... En anden gang hvor jeg var på sygehuset efter en meget stor operation efter en ulykke, var der en polsk læge som jeg også havde lidt problemer med at forstå... jeg måtte også hive fat i andre efter hver samtale.. men derfor kunne han nu alligevel sit arbejde fint.. :-) Men DEN debat kunne jeg godt tænke mig politikerne tog før de tog en om påklædning.. For det er da det vigtigste, hvilket jeg også kan læse mig frem til efter alle svarene..
Og som der bliver spurgt af en anden... hvad nu hvis man fik en dansker der bare havde konventeret til islam? ville folk mon så også vælge hende fra... Jeg er bange for at de fleste ikke ville... og så er det at det bliver diskrimination af hudfarve og herkomst..
Men vi kan da vist konkludere at vi er rimelige enige på dette punkt herinde.. :-) indtil videre.. :-)
Det er også det jeg mener, jeg dømmer på udseendet, for det er det eneste jeg kan se.
Da jeg var ved at abortere i juli, og skulle ringe efter hjælp på sygehuset fik jeg at vide, at en kvinde med et ikke dansk-lydende navn ville ringe tilbage. Og jeg var mildest talt lettet da det viser sig at være et adopteret kvindfolk, som kunne dansk.
At jeg efterfølgende var igennem hænder der kunne 10 ord på dansk og resten bare var nogle vrøvlede fagsprogsord, det er så noget andet.
Når man ligger i en uvant og ubehagelig situation, hvor man har brug for hjælp og vejledning har jeg ikke overskud til også, at tolke noget gebrokkent dansk. Det gør mig usikker og bange, at jeg ikke ved hvad der skal foregå! og Derfor vil en tørklæde bærende jordemoder blive valgt fra, som udgangspunkt.
Anmeld