jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

SSL

Carina1977 skriver:

Nej jeg ville ikke fravælge en med tørklæde....synes måske også det grænser til det rascistiske, hvis man fravælger pga. et uskyldigt tørklæde. Mange udlændinge er faktisk utrolig omsorgsfulde, så i en fødesituation, burde man måske nok nærmere blive glad for en med tørklæde

Enig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Zafir

Men de skal ikke være snerpede og de skal tale dansk.

Det er min første tanke, når man skal være så tildækket, at de vil have det skidt med at kigge ordenligt på den fødende. Det er FULDSTÆNDIG ubegrundet og jeg har INTET at have det i... Jeg aner slet ikke hvordan det er, med en tørklædeklædt jm

Men hvis hun var helt almindelig dygtig, er det da HELT fint

Anmeld

23. november 2010

Giraffen

Mumto3 skriver:

Nej, det kunne jeg ALDRIG finde på, men jeg kunne godt føle det lidt underligt, at hun må glo mig op i kønsdelene, men at hun dækker sit hår, for det må jeg ikke se.

ja det er faktisk ret ironisk... 

Anmeld

23. november 2010

Becks

Det ville rage mig en papand, om hun så var brun, gul, blå, bære tørklæde, turban, eller spand på hovedet.. Så længe hun er dygtig og kompetent til sit arbejde...

Anmeld

23. november 2010

lollandpigen

Indrømmer jeg har stemt måske... Er et svært valg fordi jeg mener at en JM med tørklæde kan være ligeså god som en uden tørklæde. Omvendt har ejg det lidt sådan jeg ikke synes et tørklæde hører hjemme på en fø'destue med hensyn til hygiejne....

En ting er sikkert hun skal kunne forstå mig og tale dansk....

Anmeld

23. november 2010

Thalia

Anonym skriver:

Men det man jo også. Der er ikke nogle JM i DK som er iført Burka (som dækker det hele)

Jeg er helt klar over at der ikke er danske JM'er der bærer Burka (der er faktisk ifølge undersøgelser kun 3 danske indbyggere der bærer Burka. Hovedparten af de danskbosatte muslimske kvinder bærer hijab (tørklæde) eller hvis de vil dækkes helt abaya eller i nogle tilfælde chador).

Det ændrer bare ikke på at der er stor forskel på hvordan man bærer en hijab. Nogle dækker udelukkende håret, og andre bærer den på en måde hvor der faktisk skærmes lidt ud over panden og i siderne af ansigtet.

Det er selvfølgelig en gradbøjning, men for mig personligt, når jeg føder, så er jeg meget indelukket i mig selv og har meget brug for at kunne se min JMs ansigtsudtryk - for nogle gange trænger stemme bare ikke igennem til mig. Og det kan altså godt være lidt svært at aflæse et ansigt hvis hovedet i forvejen er begravet mellem mine ben og der oven i købet er ting der dækker for ansigtet.

Så fik jeg en JM som bar tørklæde på en måde hvor det forpludrede min kommunikation med hende, så ville jeg bede hende trække det lidt tilbage, og hvis det ikke var muligt ville jeg have brug for en anden JM

Og det samme ville sådan set gælde hvis min JM havde en fjollet hospitalskyse på.

Anmeld

23. november 2010

Thalia

Baagøe skriver:

Tørklæde dækker kun håret

Ikke nødvendigivs

Anmeld

23. november 2010

otlitrom

Nej, jeg ville ikke afvise pga. tørklæde. Men jeg ville vælge fra, hvis jeg ikke kunne kommunikere rigtigt med hende. Hvis sproget ikke var tilstrækkeligt forståeligt. Og hvis hun ikke gjorde sit arbejde, så jeg var tilfreds.

Jeg arbejder selv i sundhedssektoren, og jeg arbejder lige med alle. Der er ikke forskel på dem med tørklæde eller ej, uddannelsen er den samme. Jeg vil derfor vælge hende fra udfra helt samme målestok som jeg ville fravælge en hver anden nationalitet...

Anmeld

23. november 2010

BinaMor

Tutter skriver:

Det ville rage mig en papand, om hun så var brun, gul, blå, bære tørklæde, turban, eller spand på hovedet.. Så længe hun er dygtig og kompetent til sit arbejde...

ja lige præcis.

jeg er ret lideglad med hendes hår når jeg føder.

Anmeld

23. november 2010

Mettemus

Tutter skriver:

Det ville måske ovenikøbet være lidt sjovere hvis hun havde en spand på hovedet?

Der udover er jeg fuldstændig enig.

Hvor må det i øvrigt være skide irriterende at være JM med tørklæde. Tænk sig at have kæmpet sig igennem en lang og hård uddannelse, at komme ud i et system hvor lønnen ikke er prangende, udføre sig arbejde på samme niveau som sine kollegaer (og måske endda bedre fordi hun føler at hun skal bevise mere?) og så alligevel blive slået i hovedet med "nej du har tørklæde på, du er ikke dygtig nok til mig" - det ville jeg personligt blive træt af. Mere fokus på kompetencer og mindre på religion!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.