Anonym skriver:
Men det man jo også. Der er ikke nogle JM i DK som er iført Burka (som dækker det hele)
Jeg er helt klar over at der ikke er danske JM'er der bærer Burka (der er faktisk ifølge undersøgelser kun 3 danske indbyggere der bærer Burka. Hovedparten af de danskbosatte muslimske kvinder bærer hijab (tørklæde) eller hvis de vil dækkes helt abaya eller i nogle tilfælde chador).
Det ændrer bare ikke på at der er stor forskel på hvordan man bærer en hijab. Nogle dækker udelukkende håret, og andre bærer den på en måde hvor der faktisk skærmes lidt ud over panden og i siderne af ansigtet.
Det er selvfølgelig en gradbøjning, men for mig personligt, når jeg føder, så er jeg meget indelukket i mig selv og har meget brug for at kunne se min JMs ansigtsudtryk - for nogle gange trænger stemme bare ikke igennem til mig. Og det kan altså godt være lidt svært at aflæse et ansigt hvis hovedet i forvejen er begravet mellem mine ben og der oven i købet er ting der dækker for ansigtet.
Så fik jeg en JM som bar tørklæde på en måde hvor det forpludrede min kommunikation med hende, så ville jeg bede hende trække det lidt tilbage, og hvis det ikke var muligt ville jeg have brug for en anden JM
Og det samme ville sådan set gælde hvis min JM havde en fjollet hospitalskyse på. 
Anmeld