TinaPina skriver:
Ja det tror jeg nok jeg ville.
Jeg synes ikke det er okay med "religiøse symboler" når man er ansat i offentligt regi.
Derudover, og nu ved jeg godt at jeg dømmer efter udseende, så orker jeg ikke endnu et forløb hvor jeg ikke fatter så meget som halvdelen af det der foregår.
Jeg bor i sønderjylland, og under min indlæggelse var der både en tysk og en polsk læge indover, og jeg måtte have fat i sygeplejerskerne efter hver samtale for at få dem til at gengive beskeden. Det har jeg ikke brug for i mit fødselsforløb.
Dermed IKKE sagt, at de ikke er veluddannede og kompetente til opgaven.
se det er lige præcis det jeg også synes der er spændende i sådan en debat som denne her...
For der har aldrig, så vidt jeg har hørt, været snak om disse læger der faktisk er svære at forstå.. Jeg var til en scanning på et tidspunkt (ikke børn) hvor hun var svensker, og jeg forstod intet... En anden gang hvor jeg var på sygehuset efter en meget stor operation efter en ulykke, var der en polsk læge som jeg også havde lidt problemer med at forstå... jeg måtte også hive fat i andre efter hver samtale.. men derfor kunne han nu alligevel sit arbejde fint.. :-) Men DEN debat kunne jeg godt tænke mig politikerne tog før de tog en om påklædning.. For det er da det vigtigste, hvilket jeg også kan læse mig frem til efter alle svarene..
Og som der bliver spurgt af en anden... hvad nu hvis man fik en dansker der bare havde konventeret til islam? ville folk mon så også vælge hende fra... Jeg er bange for at de fleste ikke ville... og så er det at det bliver diskrimination af hudfarve og herkomst..
Men vi kan da vist konkludere at vi er rimelige enige på dette punkt herinde.. :-) indtil videre.. :-)
Anmeld