jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: ville du vælge en anden jordermoder hvis hende der kom ind har tørklæde på?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

13.635 visninger
195 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2010

lauras*mor*

Hey piger..

Nu har jeg lige set go morgen Danmark hvor der blev sagt at sundhedsministeriet har vedtaget at man har ret til at skifte sygehus (jvf. frit sygehusvalg) hvis man ikke vil ha den læge, sygeplejerske, jordermoder osv fordi denne har tørklæde på... http://avisen.dk/skift-sygehus-hvis-ansatte-baerer-toerklaede_137302.aspx

Hvad ville i gøre hvis i skulle føde og denne helt kompetente jordermoder kom ing med tørklæde på, snakkede lige så godt dansk som du og jeg?

Jeg ville helt sikkert ikke gøre noget.. måske ville jeg undre mig, fordi jeg ike havde set det før, men hun er ansat på baggrund af sine kompetencer og ikke religionen. Jeg ville måske endda være stolt over det sygehus fordi det gir plads til forskellighed.. En jordermoder med tørklæde får samme behandling af mig som alle andre.. hvis arbejdet bliver lavet godt nok så er jeg tilfreds..  så jeg har valgt: nej, ikke hvis hun gør sit arbejder godt nok.

Men hvad ville du gøre?skriv meget gerne hvorfor...

Husk at hold tonen pæn..

Mulighed for anonyme svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

SussieThyssen

lauras*mor* skriver:

Hey piger..

Nu har jeg lige set go morgen Danmark hvor der blev sagt at sundhedsministeriet har vedtaget at man har ret til at skifte sygehus (jvf. frit sygehusvalg) hvis man ikke vil ha den læge, sygeplejerske, jordermoder osv fordi denne har tørklæde på... http://avisen.dk/skift-sygehus-hvis-ansatte-baerer-toerklaede_137302.aspx

Hvad ville i gøre hvis i skulle føde og denne helt kompetente jordermoder kom ing med tørklæde på, snakkede lige så godt dansk som du og jeg?

Jeg ville helt sikkert ikke gøre noget.. måske ville jeg undre mig, fordi jeg ike havde set det før, men hun er ansat på baggrund af sine kompetencer og ikke religionen. Jeg ville måske endda være stolt over det sygehus fordi det gir plads til forskellighed..

Men hvad ville du gøre?skriv meget gerne hvorfor...

Husk at hold tonen pæn..

Mulighed for anonyme svar.

Har valgt "Nej, ikke hvis hun gør sit arbejde godt nok"
Ud fra den anden tråd kan jeg kun sige, at jeg ikke engang ville vippe med et øjenbryn.
Jeg har arbejdet som jobkonsulent og underviser for indvandrere og flygtninge, og ved hvor dygtige og kompetente mange af dem er, så for mig, har det aldeles ingen betydning.
Så længe deres "uniform" er tilpasset arbejdsforholdene, så må de for mig bære alle de tørklæder, de har lyst til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. november 2010

B&J

nej jeg er lige glad om hun har tørklæde på eller ej bare kun gør sit arbejde og er sød og venlig

Anmeld

23. november 2010

Ranarupta

Nej.

Jeg ville kun bede om ny JM, hvis hun (el. han) ikke gør det godt nok eller hvis kemien var HELT gal.

Anmeld

23. november 2010

Mi

Jeg mener at det er ok at man i nogle offentlige stillinger ikke må bære religiøse eller politiske symboler, fx i retssystemet.

Men i en fødsel har religion jo ikke rigtig noget at skulle have sagt, så under forudsætning for at hun talte godt dansk, så ville jeg ikke bede om en anden.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

23. november 2010

JulieE

Jeg har født på Hvidovre Hospital og har mødt Noura flere gange. jeg fødte ikke med hende, men hun havde vagt på klinikken, mens vi var indlagt og han hjalp mig flere gange med amningen ligesom det var hende der holdt "Gå-hjem-samtalen" og hun er både sød og kompetent

Jeg ville aldrig fra vælge en jordemoder, læge sygeplejerske eller andet pga tørklæde.  Det er den faglige kompetence det handler om for mig

Anmeld

23. november 2010

oo

nej, jeg ville ikke fravælge en jordemor/læge/sygepejerske osv fordi de bar tørklæde.

Men jeg har og vil komme til at afvise mandlige læger/jordemødre resten af mit liv.

Anmeld

23. november 2010

sarahb

Jeg ville slet ikke vælge hende fra, men være stolt over at sygehuset har en så velintegreret kompetent medarbejder. Og ville synes det er super fedt, at der endeligt kommer tørklæde kvinder frem i Danmark. Det er da super fedt og afspejler et samfund i udvikling.
Min mand spurgte mig også i dag om jeg ville vælge det fra, og nej så absolut ikke. Men spurgte om min mand ville da vi er muslimer, og så kan man måske godt blive lidt flov osv over for en kvindelig muslimsk jordemoder. Men nej det ville han ikke, han synes det var fedt..

Anmeld

23. november 2010

FrkLarsen

Har stemt 'Nej, ikke hvis hun gør sit arbejde godt nok', Jeg synes ikke at det ville spille nogen rolle om der var tørklæde eller ej.

Anmeld

23. november 2010

MarleneH

nej selvfølgelig ville jeg ikke det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.