lauras*mor* skriver:
Ja alle har ret til at fravælge hvem man vil... Men at en minister går ud og kun nævner dem der bærer tørklæde er forkert synes jeg... Du har ret i at det ikke nødvendigvis er diskriminerende når en fravælger en med tørklæde, men det var nu det jeg ville ha frem i debatten... Om man ville fravælge pga tørklædet.. så er det andet jo lige meget... Hvis alt andet var i orden men hun bar tørklæde... ville man så fravælge... Og ja, stadig har man ret til at frevælge det, men det begynder at være sådan noget mærkeligt noget... for så kan man jo gå hele vejen og sige at man vil frabede sig en jm hvis hun/han er rødhåret eller er over 40 osv osv... Muslimske kvinder der vælger at være jm, er frem for alt proffessionelle, ligesom danskerne. De lader ikke troen komme i vejen for en fødsel... og hvis de gjorde det ville de blive fyret på stedet sm enhver anden jm der sætte sine egne behov før den fødende.. Så kan faktisk ikke se hvad der får folk til at frevælge en pga tørklædet, og på den måde hendes religion. Det er jo ikke fordi barnet bliver muslim af at blive taget imod af en, eller at drengebørnene blliver omskåret med det samme osv osv... religion har intet at sige på dette punkt, om så det er islam, kristendommen, jødedommen eller what ever..
Mon dem af jer der ville gøre det egentlig ville kunne det hvis situationen opstod?
Jeg synes du latterliggør dem der vil vælge det fra... Som jeg skrev, så kunne det være en kristen kvinde, der ikke havde det godt med, at det var en muslim, der skulle tage imod hendes barn. Simpelthen fordi HENDES religion var vigtig for HENDE! Det kunne også være en jødisk kvinde, og det er jo ingen nyhed, at jøder og muslimer ikke er de bedste venner. Det er noget ævl, at folk så vil begynde at vælge fra fordi jm er over 40, rødhåret osv. Du bagatellisere problemstillingen. Og jeg tror, at det er langt de færreste, der tror, at deres børn bliver omskåret, eller bliver konverteret til islam, hvis det er en muslim der tager imod dem ved fødslen - her synes jeg du latterliggør igen.
Jeg selv ville ikke vælge fra (i dit indlæg skriver du, at det ville være en jm der taler flydende dansk, så det behøver jeg jo ikke sætte som krav
- for det er selvsagt vigtigt, at kunne kommunikere i sådan en situation) men jeg synes det er i orden, at andre ville. Vi går alle sammen meget op i, at vi vil kunne gøre de ting vi har lyst til, vi lever i et frit land, vi har ytringsfrihed osv osv, men alligevel, så skal de der ville fravælge en muslimsk jm have at vide hvor indsnævrede, diskriminerende og snæversynede de er. Og det kan da kun være fordi de aldrig har lært en muslimsk kvinde med tørklæde at kende
Det er muligt man er uenig med de der vil fravælge, men jeg synes ikke det er okay, at gøre dem, der ville fravælge, til uintelligente mennesker, for som sagt, så kan der være alverdens grunde til, at man ville fravælge en jm med tørklæde.
Undskyld, hvis det lige lyder surt, men jeg bliver bare så provokeret af mange af de ting der er skrevet.
No hard feelings