jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

tinasmor

jeg stemmer ikke da muligheden der bare hedder "nej gu vil jeg da ej" ikke eksistere....

jeg er fanme ligeglad med om den jordemoder jeg får tildelt til min fødsel hvis min egen ikke selv er der er sort hvis gul har briller tørklæde eller andre ting.. 

jeg kunne jo vælge at sige "nej, ikke hvis hun gør sit arbejde godt nok" men det skal hun jo gøre ellers ville hun ikke være jordemoder... man skal igennem 50 fødsler som jordemoderstud. før man er jordemoder, så tror nok at hun kan klare sit arbejde godt nok om hun så har tørklæde eller ej....

Fuldstændig enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Maja88

Tjuhl skriver:

nej, jeg ville ikke fravælge en jordemor/læge/sygepejerske osv fordi de bar tørklæde.

Men jeg har og vil komme til at afvise mandlige læger/jordemødre resten af mit liv.

nu har jeg ikke læst hele tråden så ved ikke om andre har spurgt..

men hvorfor????

Anmeld

23. november 2010

Anonym

Nej, det ville jeg ikke, men jeg ved min mor ville ... men hun er så heldigvis ikke i den fødedygtige alder længere - men har en del fordomme overfor "udlændinge".... trist....

Anmeld

23. november 2010

Anonym

puttecolle skriver:

jeg har valgt Ja med det samme. og det er ikke fordi de ikke kan være dygtige eller noget men det er noget inde i mig jeg kan slet ikke kumnikere med invrandere også er det lige meget om hun/ han er god til dansk.

For det første er det jo sikkert ikke en "indvandre". Kvinden er sikkert født og opvokset i Danmark. Det er utrolig svært at komme ind på JM studiet og hun skal være knalddygtig.

Vi snakker jo ikke om en grønthandler der er kommer til landet for 2 måneder siden og pludselig skal tage i mod dit barn.

Anmeld

23. november 2010

Anonym

Maja88 skriver:

men hvorfor????

Jeg ville ALDRIG frabede med én med tørklade, hvis hun gør sit job ordentligt og det gør de jo som oftes, når de er sådanne steder.. Men for lige at svare på dit spørgsmål, tænker JEG at det bunder i noget dybere, jeg ville og frabeder mig altid at mænd skal lave undersøgelser på mig når det kommer til mine intime dele.. Og det er pga. 'uheld' fra fortiden!!

En anden ting er, min søs var inde og få et gyn. tjek - den ene af damerne der var med var en indvandre med tørklæde, og hun var dobbelt så sød og omsorgsfuld som nogle af de andre  Ville næsten foretrække en m. tørklæde hvis hun er lige så kær som hende

Anmeld

23. november 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

NEJ - det ville jeg ikke, så længe, at hun taler og forstår dansk godt

Anmeld

23. november 2010

tinasmor

Der er en JM på Hvidovre med tørklæde. Hun er simpelthen så dygtig og sød. Hvem der dog var så heldig at få hende hvis man skal føde derude.

Anmeld

23. november 2010

anjada

Jeg ville bestemt ikke fravælge en jordemoder pga tørklædet. Jeg stoler på at hun er ligeså kompetent som kollegaerne uden tørklæde.

Anmeld

23. november 2010

SaNiNa

Jeg har svaret nej, men hvis jeg ikke kunne fårstå hvad hun sagde så ville jeg helt sikkert vælge en anden.

Anmeld

23. november 2010

oo

Maja88 skriver:

men hvorfor????

jeg er incestbarn og har det ekstrem skidt med at have mandlige læger/jordmødre ect.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.