jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2010

Pige2009

Har stemt: "Nej, ikke hvis hun gør sit arbejde ordentligt".

Jeg synes da, det kunne være interessant at kende begrundelsen for de 11% der har svaret "Ja"

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2010

Thereseh

Åh, jeg blir så ked af den tørklæde-angst.

Burde vi helt ærligt, ikke hellere være glade for at vi får ekstra hænder, end om hænderne sidder på en kvinde med tørklæde!?

Burde energien ikke bruges på at finde ud af hvordan ventelisterne kan komme ned, hvordan sygeplejerskerne kan få mere tid til hver enkelte patient og livsværdien for både patienterne og de ansatte, bliver højnet?

Næ, lad os hellere sørge for at der ikke er nogle muslimske kvinder der vil studere på vores social og sundhedsskoler, fordi de bliver diskrimineret.....

Anmeld

23. november 2010

Pige2009

Tjuhl skriver:

nej, jeg ville ikke fravælge en jordemor/læge/sygepejerske osv fordi de bar tørklæde.

Men jeg har og vil komme til at afvise mandlige læger/jordemødre resten af mit liv.

Forståeligt for dit vedkommende

Anmeld

23. november 2010

sarahb

Baagøe skriver:

Har stemt: "Nej, ikke hvis hun gør sit arbejde ordentligt".

Jeg synes da, det kunne være interessant at kende begrundelsen for de 11% der har svaret "Ja"

ja jeg ville også gerne høre fra Ja folkene...

Anmeld

23. november 2010

Thalia

For mig ville det ikke komme an på tørklædet, men på hvordan jeg følte kemien mellem os var.

- Men jeg ville klart have brug for at kunne se hendes ansigt.

Anmeld

23. november 2010

puttecolle

lauras*mor* skriver:

Hey piger..

Nu har jeg lige set go morgen Danmark hvor der blev sagt at sundhedsministeriet har vedtaget at man har ret til at skifte sygehus (jvf. frit sygehusvalg) hvis man ikke vil ha den læge, sygeplejerske, jordermoder osv fordi denne har tørklæde på... http://avisen.dk/skift-sygehus-hvis-ansatte-baerer-toerklaede_137302.aspx

Hvad ville i gøre hvis i skulle føde og denne helt kompetente jordermoder kom ing med tørklæde på, snakkede lige så godt dansk som du og jeg?

Jeg ville helt sikkert ikke gøre noget.. måske ville jeg undre mig, fordi jeg ike havde set det før, men hun er ansat på baggrund af sine kompetencer og ikke religionen. Jeg ville måske endda være stolt over det sygehus fordi det gir plads til forskellighed.. En jordermoder med tørklæde får samme behandling af mig som alle andre.. hvis arbejdet bliver lavet godt nok så er jeg tilfreds..  så jeg har valgt: nej, ikke hvis hun gør sit arbejder godt nok.

Men hvad ville du gøre?skriv meget gerne hvorfor...

Husk at hold tonen pæn..

Mulighed for anonyme svar.

jeg har valgt Ja med det samme. og det er ikke fordi de ikke kan være dygtige eller noget men det er noget inde i mig jeg kan slet ikke kumnikere med invrandere også er det lige meget om hun/ han er god til dansk.

Anmeld

23. november 2010

mariamiss6

, ikke hvis hun gør sit arbejde godt nok

Da jeg fødte min yngste var der en elev med ved fødslen, tror hun fik sig noget af en oplevelse....

Hun havde tørklæde på,og det lagde jeg faktisk mærke til, men trods det hele varede under 7 minutter, så nåede jeg også at lægge mærke til at hun var rigtig sød... Hun gav hånd og præsenterede sig, og var rigtig sød, og talte ganske glimrende dansk....

Jeg var faktisk glad for, at hun havde muligheden for den uddannelse, håber virkelig hun er kommet godt igennem det, og at ingen nogen sinde afviser hende for hendes tørklæde....

Anmeld

23. november 2010

Isabella_mor

jeg stemmer ikke da muligheden der bare hedder "nej gu vil jeg da ej" ikke eksistere....

jeg er fanme ligeglad med om den jordemoder jeg får tildelt til min fødsel hvis min egen ikke selv er der er sort hvis gul har briller tørklæde eller andre ting.. 

jeg kunne jo vælge at sige "nej, ikke hvis hun gør sit arbejde godt nok" men det skal hun jo gøre ellers ville hun ikke være jordemoder... man skal igennem 50 fødsler som jordemoderstud. før man er jordemoder, så tror nok at hun kan klare sit arbejde godt nok om hun så har tørklæde eller ej....

Anmeld

23. november 2010

Mumto3

Nej, det kunne jeg ALDRIG finde på, men jeg kunne godt føle det lidt underligt, at hun må glo mig op i kønsdelene, men at hun dækker sit hår, for det må jeg ikke se.

Anmeld

23. november 2010

Anonym

Thalia skriver:

For mig ville det ikke komme an på tørklædet, men på hvordan jeg følte kemien mellem os var.

- Men jeg ville klart have brug for at kunne se hendes ansigt.

Men det man jo også. Der er ikke nogle JM i DK som er iført Burka (som dækker det hele)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.