Angelica skriver:
Jeg har valgt at sige nej.
Ville I fravælge en jordemoder, hvis hun kom ind og havde fx dagmarkors på? Jeg ville ikke. Jeg ville fravælge hende, hvis hun begyndte at diskutere med mig, hvorvidt jeg skulle have epiduralblokade eller ej, når jeg selv gerne ville. Så jeg fravalgte den jordemoder, dengang. Ikke fordi hun bar dagmarkors eller havde accent. Men fordi hun var så meget imod epidural, at hun ville tale mig fra det, efter jeg havde haft veer i over et døgn. For mig at se, så repræsenterede hendes kors ikke hendes holdninger, tværtimod, ej heller hendes accent. Det havde ikke gjort mig hverken bedre eller dårligere stemt om hun så havde været iklædt nazi-outfit eller burka. Nej, mit problem bestod i at hun udviste så dårlig opførsel at hun ville diskutere med en ung pige i fødsel. For når man er ung og har haft veer længe, så orker man ikke en diskussion. Det går jeg for øvrigt ud fa at ingen gør uanset alder.
NÅ!
Men for mig at se, så er beklædning og smykkegenstande fuldstændig ligegyldige i forhold til at være en kompetent jordemoder. Jeg har kun respekt til overs for de fleste jordemødre, for det er kvinder, som har taget en møghård uddannelse og som har gennemført. Det er sgu da noget. For ikke at tale om jobstillingen som jordemoder. Pyha. Jeg ville selv gerne være jordemoder, og jeg ville elske hvert et sekund, men jeg ville garanteret også være møgsmadret når jeg endelig havde fri.
Derfor synes jeg også at det er så ufedt at NOGEN gider stille spørgsmål ved disse kvinders kompetencer baseret på et tørklæde. Hvad er det for noget? Jeg er ikke så naiv, at jeg tror at DK er et åbent og accepterede land længere, men vi er jo røget over i en uvidende og fordummende grøft alt for godt ført an af DF's værdikampagner.
Jeg ville da heller ikke blive fravalgt som lærer, fordi jeg bærer kors. Så mine medsøstre skal da heller ikke fravælges pga tørklæde, hijab, kors, halvmåne, davidstjerne, etc. Jeg ville da heller ikke fravælge en jordemoder fordi hun IKKE havde et af ovennævnte på. Jeg ville fravælge hende, hvis hun begyndte at tale om sin religion undervejs, eller bede hende allervenligst om at knytte sammen, men fravælge pga beklædning/smykke? No way.
Når vi er så langt med at acceptere hudfarver (hvilket vi da efterhånden er), så burde vi måske rykke videre til næste trin? Acceptere religion/udtryk for religionen?
Og så vil jeg godt have lov til at stille spørgsmålstegn ved folk der vælger at være anonyme. Hvor seriøse kan I helt ærligt være, hvis I ikke engang gider have en profil herinde? Det er jo gratis....
Angelica, det er jo ikke alle der vælger at være anonyme fordi det ellers ville koste... private årsager hvor ikke enhver skulle vide at de har profil på en babyside f.eks.