jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

helora

Louisiana28 skriver:

-hvad hvis kendetegnet var et hagekors?

Nu er der i min verden en markant forskel på at bære et kulturelt symbol, som et tørklæde og så til at bære et hadefuldt symbol som et hagekors. Jeg kan godt se, hvor du vil hen, men nu repræsenterer nynazister ikke en ret stor del af befolkningen og chancen for at du støder på en, der ovenikøbet skilter med det i det offentlige er nok ikke særlig stor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Louisiana

Det er i bund og grund ligegyldigt hvad hagekorset står for, princippet er det samme. Det er okay, at vælge hagekorset fra, fordi man ikke har samme værdier som dem, men det er ikke okay, at vælge en muslimsk kvinde, en kristen, en jøde, en katolik, eller hvad ved jeg, af samme årsag; at man ikke har de samme værdier, eller ikke kan forenes med den kultur/religion? Ja, det er meget dobbeltmoralsk i mine øjne.

CamillaValby: Du har vist ikke læst alt hvad jeg har skrevet i denne tråd. Jeg har aldrig påstået, at jeg ville vælge kvinden med tørklædet fra, har faktisk sagt at jeg ikke ville vælge hende fra. Det handler om hele princippet i debatten, at det ikke er okay, at vælge fra, når man er uenig - og vice versa. Og jeg har studeret religion, så jeg er ikke uvidende ang. islam. Derfor ville jeg heller ikke selv vælge en kvinde i tørklæde fra.

Anmeld

24. november 2010

Louisiana

I øvrigt: Hagekorset bliver den dag idag stadig brugt af buddhister, jainer og hinduer, og står for lykke og livskraft. Det er et symbol, som findes på ét af deres mange altre. Oprindeligt symbolisere det solens bevægelse på himlen. Bare til info

Anmeld

24. november 2010

Anonym

SSL skriver:

Om man er muslim eller ej, skal man da BESTEMT have lov til at frabede sig en mand til at undersøge ens meget intime dele! Der var da ikke én mand der nogensinde skulle undersøge mig!!! Og så er det ligegyldigt om man er muslim eller ej, jeg er ikke muslim, er dansker - men en fremmed mand skal bestemt ikke rode ved mig!!!!

Spørgsmål...
så hvis valget står mellem en dårlig kvindelig læge eller en dygtig mandlig.... ville du vælge en dårlig kvindelig...
Skørt

Jeg ville vælge den bedste

Anmeld

24. november 2010

SSL

Anonym skriver:

Spørgsmål...
så hvis valget står mellem en dårlig kvindelig læge eller en dygtig mandlig.... ville du vælge en dårlig kvindelig...
Skørt

Jeg ville vælge den bedste

Jeg ville til en hver tid fravælge en mandlig!!

Men fik jeg en dårlig, kvindelig - ville jeg da bede om en ny.. Det er jo ikke fordi jeg KUN må vælge mellem en god mandlig eller dårlig kvindelig, sikke en skør og urealistisk måde at sætte det op på  

Sikke noget pjat at skrive!

Anmeld

24. november 2010

Anonym

TinaPina skriver:

Hvis du har behov for at skriv med rød og stort så synes jeg faktisk det er på sin plads at have røv nok i bukserne til at stå ved det--> Anonym

Hvad er der nu galt med at skrive med rødt - julemåneden nærmer sig med hastige skridt, så jeg synes det var helt passende

Rødt fanger jo åbenbart opmærksomheden, så jeg fik da mit budsskab ud

Nu var der mulighed for anonymitet, og det ville jeg gerne benytte mig af. Hvad i al verden har det med farve og skrift type at gøre...?

Det er da lidt ærgerligt for dig, hvis du hidser dig op over det? Jeg synes det havde været mere interessant hvis du havde kommenteret på indholdet, fremfor indpakningen

Nu fristes jeg til at farve det hele rødt og putte julelys ind imellem sætningerne....... men jeg skal nok lade være...
Jeg giver det farven grøn - grøn som gran

Anmeld

24. november 2010

Anonym

SSL skriver:

Jeg ville til en hver tid fravælge en mandlig!!

Men fik jeg en dårlig, kvindelig - ville jeg da bede om en ny.. Det er jo ikke fordi jeg KUN må vælge mellem en god mandlig eller dårlig kvindelig, sikke en skør og urealistisk måde at sætte det op på  

Sikke noget pjat at skrive!

Ha ha ha....
Jamen jeg synes ikke det er skørt at stille det op sådan. For det interessante er jo at du ville vælge køn, fremfor faglighed... det synes jeg er meget interessant.
Og det respekterer jeg.
Men HYPOTETISK: HVIS det var de 2 muligheder jeg havde, så ville jeg til enhver tid vælge faglighed.
Så kunne du få hende den dårlige læge og jeg kunne få ham den dygtige... det er jo perfekt, så er der lidt for enhver "smag"

Anmeld

24. november 2010

SSL

Anonym skriver:

Ha ha ha....
Jamen jeg synes ikke det er skørt at stille det op sådan. For det interessante er jo at du ville vælge køn, fremfor faglighed... det synes jeg er meget interessant.
Og det respekterer jeg.
Men HYPOTETISK: HVIS det var de 2 muligheder jeg havde, så ville jeg til enhver tid vælge faglighed.
Så kunne du få hende den dårlige læge og jeg kunne få ham den dygtige... det er jo perfekt, så er der lidt for enhver "smag"

Jeg vil overhoved ikke kommentere, bliver helt vildt stødt! Der er en meget personlig årsag jeg IKKE ønsker at svare på, så offentligt!

Jeg ved der findes utrolig mange kvinder herinde, der ville fravælge en mand af MEGET personlige årsager, og det skal de bestemt have retten til! Derfor reagerede jeg på dét indlæg tidligere, med at man ikke måtte fravælge mænd heller!

Anmeld

24. november 2010

FruPudderkvast

Anonym skriver:

Ha ha ha....
Og det respekterer jeg.

Jeg synes lige at du skal overveje at der kan være RIIIIGTIG mange årsager til at man fravælger sig en mandlig læge.. Personlige årsager.. Jeg synes at det er meget respektløst at du skriver sådan til SSL, da du overhovedet ikke aner hvad der ligger til grund for at hun aldrig vil tjekkes af en mandlig læge!

Jeg ved at der er flere herinde der har fortalt om at de ikke vil have en mandlig jordemoder, læge osv. pga. fx voldtægt, incest eller andre overgreb af mænd!!

Så tænk dig lige om inden du udtaler dig - anonym eller ej, så behøver du sgu ikke være så respektløs!

Anmeld

24. november 2010

SSL

13~12~09 skriver:

Jeg synes lige at du skal overveje at der kan være RIIIIGTIG mange årsager til at man fravælger sig en mandlig læge.. Personlige årsager.. Jeg synes at det er meget respektløst at du skriver sådan til SSL, da du overhovedet ikke aner hvad der ligger til grund for at hun aldrig vil tjekkes af en mandlig læge!

Jeg ved at der er flere herinde der har fortalt om at de ikke vil have en mandlig jordemoder, læge osv. pga. fx voldtægt, incest eller andre overgreb af mænd!!

Så tænk dig lige om inden du udtaler dig - anonym eller ej, så behøver du sgu ikke være så respektløs!

Jeg synes også den var under bæltestedet, især fordi det er set i mange andre tråde også, hvordan folk kan have div. problemer med gyn.tjek og andre intimrelaterede problemer..

Men ok, måske er der ikke tænkt så langt, da den anonyme skrev det - men jeg svare bare ikke på sådan et urealistisk ultimatum mellem en faglig god mand og en faglig dårlig kvinde! No way, det ville jo aldrig ske i den virkelige verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.