Mor til Elias 13.01.10 skriver:
Ja så længe det varer
Må lige hurtigt svare og gøre opmærksom på, at jeg aldeles ikke er imod profiler uden billeder. Altså, anonyme profiler er ikke 'problemet' om jeg så må sige, selvom I åbenbart har fået det indtryk.
Det som jeg er imod, er at alle kan gå herinde og skrive anonymt, dvs uden at have en eller anden form for profil, som man kan henvende sig til.
Jeg kan da godt forstå at folk ikke har lyst til at alle og enhver skal vide at de forsøger at få et barn eller for den sags skyld måske lige har opdaget maven og endnu gerne vil skjule det lidt endnu.
Men det der med anonyme brugere (uden profil) der kan gå ind og skrive anonymt og dermed uden nogen som helst form for ansvar eller besværliggørelse (i forhold til først at skulle oprette profil etc), det er jeg imod.
Så for lige at blande mig lidt i debatten igen, med en indslag fra min egen kirke. Der står godt nok at vi helst skal sprede budskabet, men altså, jeg ville aldrig se på et andet menneske og dømme det menneske til at være 'mindre' fordi jeg har set 'sandheden' og det andet menneske måske ikke har. Det er altså slet ikke nogens holdning inden for den kirke som jeg kender den. Det kan godt være at religiøse måske mener, at det ville være rart hvis alle omvendte sig til deres specifikke religion, men jeg tvivler på at det er det en jordemoder tænker på, når hun går ind til en fødende kvinde.
Som det er nu, så tror jeg faktisk nærmere, at hun tænker på, om hun nu kan nå at gøre sit job ordentligt, når vi tænker på alle de nedskæringer og fyringer der er i sundhedsvæsenet.
Anmeld