jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2010

Hasselnødden

SSL skriver:

Nej, vi er nok nogle stykker der er lidt anonyme endnu  

Ja så længe det varer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2010

Hasselnødden

puttecolle skriver:

prøv og høre jeg er fuldsændig ligeglad. jeg skal ikke være på stue med en der bær tørklæde og slet ikke når jeg skal føde. men ved du hvad det er flot du kan være anonym stå dog frem man..... jeg er ligeglad med hvad folk tænker om mig jeg har mine holdninger og dem laver jeg ikke om på ligesom at du har dine. vi bo i danmark vi må sige og skrive hvad det passer os.

Nu er jeg ikke den anonyme, men den reaktion du får ved at læse hendes ellers veltænkte indlæg tyder på du frygter at blive udfordret i din holdning og derfor hurtigst muligt vil afvige debatten, så du ikke skal sætte ord på hvorfor du har den..

Anmeld

28. november 2010

Angelica

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Ja så længe det varer  

Må lige hurtigt svare og gøre opmærksom på, at jeg aldeles ikke er imod profiler uden billeder. Altså, anonyme profiler er ikke 'problemet' om jeg så må sige, selvom I åbenbart har fået det indtryk.
Det som jeg er imod, er at alle kan gå herinde og skrive anonymt, dvs uden at have en eller anden form for profil, som man kan henvende sig til.
Jeg kan da godt forstå at folk ikke har lyst til at alle og enhver skal vide at de forsøger at få et barn eller for den sags skyld måske lige har opdaget maven og endnu gerne vil skjule det lidt endnu.
Men det der med anonyme brugere (uden profil) der kan gå ind og skrive anonymt og dermed uden nogen som helst form for ansvar eller besværliggørelse (i forhold til først at skulle oprette profil etc), det er jeg imod.

Så for lige at blande mig lidt i debatten igen, med en indslag fra min egen kirke. Der står godt nok at vi helst skal sprede budskabet, men altså, jeg ville aldrig se på et andet menneske og dømme det menneske til at være 'mindre' fordi jeg har set 'sandheden' og det andet menneske måske ikke har. Det er altså slet ikke nogens holdning inden for den kirke som jeg kender den. Det kan godt være at religiøse måske mener, at det ville være rart hvis alle omvendte sig til deres specifikke religion, men jeg tvivler på at det er det en jordemoder tænker på, når hun går ind til en fødende kvinde.
Som det er nu, så tror jeg faktisk nærmere, at hun tænker på, om hun nu kan nå at gøre sit job ordentligt, når vi tænker på alle de nedskæringer og fyringer der er i sundhedsvæsenet.

Anmeld

28. november 2010

Becks

Angelica skriver:

Må lige hurtigt svare og gøre opmærksom på, at jeg aldeles ikke er imod profiler uden billeder. Altså, anonyme profiler er ikke 'problemet' om jeg så må sige, selvom I åbenbart har fået det indtryk.
Det som jeg er imod, er at alle kan gå herinde og skrive anonymt, dvs uden at have en eller anden form for profil, som man kan henvende sig til.
Jeg kan da godt forstå at folk ikke har lyst til at alle og enhver skal vide at de forsøger at få et barn eller for den sags skyld måske lige har opdaget maven og endnu gerne vil skjule det lidt endnu.
Men det der med anonyme brugere (uden profil) der kan gå ind og skrive anonymt og dermed uden nogen som helst form for ansvar eller besværliggørelse (i forhold til først at skulle oprette profil etc), det er jeg imod.

Der er ingen som der ikke har profil, der kan skrive herinde..

Man kan kun skrive herinde med en profil..

Anmeld

28. november 2010

Hasselnødden

Angelica skriver:

Så for lige at blande mig lidt i debatten igen, med en indslag fra min egen kirke. Der står godt nok at vi helst skal sprede budskabet, men altså, jeg ville aldrig se på et andet menneske og dømme det menneske til at være 'mindre' fordi jeg har set 'sandheden' og det andet menneske måske ikke har. Det er altså slet ikke nogens holdning inden for den kirke som jeg kender den. Det kan godt være at religiøse måske mener, at det ville være rart hvis alle omvendte sig til deres specifikke religion, men jeg tvivler på at det er det en jordemoder tænker på, når hun går ind til en fødende kvinde.
Som det er nu, så tror jeg faktisk nærmere, at hun tænker på, om hun nu kan nå at gøre sit job ordentligt, når vi tænker på alle de nedskæringer og fyringer der er i sundhedsvæsenet.

Jeg tror altså du har misforstået noget - jeg har intet imod anonyme indlæg, har slet ikke tænkt negativt omkring dem. Med mit udsagn lige før mente jeg bare, at jo længere en anonym bruger (med navn)er herinde og deltager i debatterne, jo mere lære man den bruger at kende ved skriftsproget/anekdoter/smileys/spørgsmål og svar og til sidst ved man måske hvem den pågældende er

Anmeld

28. november 2010

Louisiana

Nu er jeg ikke den anonyme, men den reaktion du får ved at læse hendes ellers veltænkte indlæg tyder på du frygter at blive udfordret i din holdning og derfor hurtigst muligt vil afvige debatten, så du ikke skal sætte ord på hvorfor du har den..

Det synes jeg nu, at hun selv skal bestemme, om hun vil. Hun har svaret på spørgsmålet, som tråden handler om, og behøver jo egentlig ikke retfærdiggøre det overfor os andre. Hun har sin holdning, og den har hun ret til, med eller uden forklaring

Anmeld

28. november 2010

Hasselnødden

Louisiana28 skriver:

Det synes jeg nu, at hun selv skal bestemme, om hun vil. Hun har svaret på spørgsmålet, som tråden handler om, og behøver jo egentlig ikke retfærdiggøre det overfor os andre. Hun har sin holdning, og den har hun ret til, med eller uden forklaring

Det har hun, det giver jeg dig fuldstændig ret i.  

Beder heller ikke om en forklaring, men lige umiddelbart var det den tanke jeg fik ved at læse hendes meget følelsesfulde indlæg og det må jeg ganske frit stille spørgsmålstegn ved, om jeg kan have opfattet det rigtigt som hun følte.. tænker jeg  og så afvente hendes svar med smil og blink i øjet

Anmeld

28. november 2010

Louisiana

Det har hun, det giver jeg dig fuldstændig ret i.  

Beder heller ikke om en forklaring, men lige umiddelbart var det den tanke jeg fik ved at læse hendes meget følelsesfulde indlæg og det må jeg ganske frit stille spørgsmålstegn ved, om jeg kan have opfattet det rigtigt som hun følte.. tænker jeg  og så afvente hendes svar med smil og blink i øjet

Ja, selvfølgelig har du lov til at stille spørgsmål  Det lød bare bebrejdene, men det har jeg nok bare misforstået

Anmeld

28. november 2010

Hasselnødden

Louisiana28 skriver:

Ja, selvfølgelig har du lov til at stille spørgsmål  Det lød bare bebrejdene, men det har jeg nok bare misforstået

På ingen måde - observerede bare noget, der kunne ligne en ubevidst forsvarsmekanisme og blev nysgerrig

Anmeld

29. november 2010

Pena

Nu tænker jeg sådan rent praktisk. Sådan et tørklæde hænger det ikke et stykke ned af ryggen?

Jeg tror jeg ville føle at med sådan et tørklæde ville jeg ikke helt have den samme fysiske frihed rent arbejdsmæssigt. Altså hvis jeg havde det på.

Og som jeg har forstået det bærer muslimer tørklæde for at skjule håret, så måske det kunne være en løsning at lave en special tingest (hat el.l. )som skjulte håret på samme måde som et tørklæde.

Men nogen har også tørklædet bundet som en knude i nakken, det må da være lidt mere praktisk at arbejde med.

Jeg tænker bare at sådan en fødsel kan jo godt gå lidt voldsomt forsig, og kunne et stort (måske lidt flagrende) tørklæde ikke forstyrre arbejdsgangen?

Bare en tanke. Helt uden religiøse holdninger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.