jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2010

FruPudderkvast

SSL skriver:

Jeg synes også den var under bæltestedet, især fordi det er set i mange andre tråde også, hvordan folk kan have div. problemer med gyn.tjek og andre intimrelaterede problemer..

Men ok, måske er der ikke tænkt så langt, da den anonyme skrev det - men jeg svare bare ikke på sådan et urealistisk ultimatum mellem en faglig god mand og en faglig dårlig kvinde! No way, det ville jo aldrig ske i den virkelige verden

Præcis! Det er fuldstændig urealistisk at stille det sådan op.. Men fred være med det - nogle mennesker kan desværre bare ikke se længere end til deres egen næsetip..

Hatten af for at man som kvinde vælger fra hvis der er noget man føler ubehag ved! Og at du så står ved at det er sådan du har det!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

SSL

13~12~09 skriver:

Præcis! Det er fuldstændig urealistisk at stille det sådan op.. Men fred være med det - nogle mennesker kan desværre bare ikke se længere end til deres egen næsetip..

Hatten af for at man som kvinde vælger fra hvis der er noget man føler ubehag ved! Og at du så står ved at det er sådan du har det!!

Ja, der er i hvert fald INGEN mand der skal undersøge mit underliv - andet end min kæreste, haha  Spøg til side..

Anmeld

24. november 2010

Mille83

Undrer mig over trådstarter ikke har valgt en mulighed der bare hedder NEJ........

Min jordemoder havde tørklæde og hun var BESTEMT ligeså god som alle de andre......

Anmeld

24. november 2010

Louisiana

Ha ha ha....
Jamen jeg synes ikke det er skørt at stille det op sådan. For det interessante er jo at du ville vælge køn, fremfor faglighed... det synes jeg er meget interessant.
Og det respekterer jeg.
Men HYPOTETISK: HVIS det var de 2 muligheder jeg havde, så ville jeg til enhver tid vælge faglighed.
Så kunne du få hende den dårlige læge og jeg kunne få ham den dygtige... det er jo perfekt, så er der lidt for enhver "smag"

Kunne du dog ikke bruge bare 30 sekunder på at tænke dig om, inden du kommer sådan en ubegavet udtalelse. Og så oven i købet 'grine af det'. Men det er jo nemt, at sidder dér bag anonymiteten og gøre nar af andre, som på ingen måde har fortjent din latterliggørelse.

Grow up

Anmeld

24. november 2010

SSL

Louisiana28 skriver:

Kunne du dog ikke bruge bare 30 sekunder på at tænke dig om, inden du kommer sådan en ubegavet udtalelse. Og så oven i købet 'grine af det'. Men det er jo nemt, at sidder dér bag anonymiteten og gøre nar af andre, som på ingen måde har fortjent din latterliggørelse.

Grow up

Jeps, det er nemlig nemt at være anonym og grine lidt og glemme hjernen

Anmeld

24. november 2010

Maja88

Louisiana28 skriver:

I øvrigt: Hagekorset bliver den dag idag stadig brugt af buddhister, jainer og hinduer, og står for lykke og livskraft. Det er et symbol, som findes på ét af deres mange altre. Oprindeligt symbolisere det solens bevægelse på himlen. Bare til info

der er lidt forskel på nazi korset og så tegnet for solen

Anmeld

24. november 2010

Louisiana

Maja88 skriver:

der er lidt forskel på nazi korset og så tegnet for solen

Nej, såmænd ikke - hvis du taler om udseende, altså. Carlsberg brugte f.eks. nøjagtig det samme soltegn på deres etikette, men stoppede, da Hitler tog det til sig.

Af betydning er der væsentlig forskel, ja

Anmeld

25. november 2010

Anonym

Grow up

Det er et forsøg på at lette stemningen ... ikke noget med at grine af nogen. Så jeg beklager at du opfattede det sådan.

Du er hård i filten - og det er måske netop nemt for dig, fordi der ikke er et billede på hvem du skriver hårdt til.
Det ved jeg så til en anden gang.

Jeg synes det var fair at spørge dig, hvordan det ville forholde sig hvis du havde netop det omtalte "opstillede valg"...
Og det tror jeg ikke du brød dig om... og det er også ok, ikke at svare på.
Vi er ikke enige, men det behøver vi heller ikke være.
Min pointe - som jo tilsyneladende blev misforstået - var netop at "så er der noget for enhver smag" - forstået... Det er fint at vi vælger forskelligt.

Og det kan jeg på ingen måde se, hvordan det skal kunne opfattes som andet end forståelse for forskellighed.

Anmeld

25. november 2010

Hasselnødden

Når jeg tænker tilbage, så kunne mine jordemødre (vagtskifte) have været lilla, have haft gulerodsnæse og snurrende briller på under min fødsel, jeg kiggede knapt nok på dem under forløbet.. jeg hørte kun deres stemmer indimellem og fingre selvf. så om de bar hagekors eller havde tørklæde på, det havde jeg ikke ænset.

Men jeg lagde mærke til/observerede den mand der skulle lægge epiduralblokaden, da han vitterligt så ud til lige at være stået op fra vagtværelset og væltet ud af sofaen/sengen for så at komme og ligge en nål i min ryggrad/marv..  der blev jeg en kende bange ( underdrivelse fremmer forståelsen ).. men han var kompetent også selvom han ikke talte flydende dansk og ikke særlig empatisk.. han var bare konsekvent og første forsøg gik fuldstændig gelinde.. og jeg roste ham for hans veludførte handling  Meget mærkelig fornemmelse ikke at kunne mærke sine ben iøvrigt

Anmeld

25. november 2010

Anonym

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Når jeg tænker tilbage, så kunne mine jordemødre (vagtskifte) have været lilla, have haft gulerodsnæse og snurrende briller på under min fødsel, jeg kiggede knapt nok på hende under forløbet.. jeg hørte kun hendes stemme indimellem og hendes fingre selvf. så om hun bar hagekors eller havde tørklæde på, det har jeg ikke ænset.

Men jeg lagde mærke til/observerede den mand der skulle lægge epiduralblokaden, da han vitterligt så ud til lige at være stået op fra vagtværelset og væltet ud af sofaen/sengen for så at komme og ligge en nål i min ryggrad/marv..  der blev jeg en kende bange.. men han var kompetent også selvom han ikke talte flydende dansk og ikke særlig empatisk.. han var bare konsekvent og første forsøg gik fuldstændig gelinde..  Meget mærkelig fornemmelse ikke at kunne mærke sine ben iøvrigt

I´m with you  Lige midt i situationen er der jo fokus, på netop fødslen
Så længe der sidder et dygtigt personale i den "anden ende" så er jeg meget tilfreds.
Hvis de oven i købet smiler og er venlige er jeg yderst tilfreds

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.