jordermødre med tørklæde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

Charlotte Wberg

CamillaValby skriver:

Jeg kan sagtens følge dig i hvor du vil hen

Men må dog sige at islam faktisk ikke er som det bliver fremsat, ikke fordi det er sagt at der ikke findes mennekser som der er en smule forskruet, som i alle andre folke/religioner.

Syntes bare det er synd at man vil sige nej til en jm med tørklæde.

Menner bare ikke at man skal dømme, da islam ikke er dømmende hvorfor andre. Så islam står ikke for had som fx et hagekors, håber det giver en smule mening

Nej og jo lidt... alle religioner er "dømmende", dog ikke altid så voldsomt som de fremviser det i medierne, det er jeg klar over. Men de har alle den "Jeg har ondt af dig, det er mig der lever korrekt" og det er bestemt ikke kun Islam.

Alle religioner prøver at sprede deres levevej og trosretning, rekruttere flere ind i deres fold så om sige...

Jeg kender lidt af hvert, og har kristne i familien, og én der er lidt bidt af buddisme, har haft kollegaer og medstuderende der var muslimer, både med og uden tørklæde.

Jeg er selvfølgelig også klar over at der er forskellige grader af religiøsitet hos hver enkelt, og forskellige måder at tyde "de hellige skrifter".

Hagekors, piercinger og tattoveringer kom på banen fordi mange mennesker føler sig skræmt af "ekstremerne" (ved godt at hagekorset i nynasistens forstand bestemt ikke står for kærlighed) men selvom jeg hverken sympatisere eller tror det samme som dem, så findes de jo der ude...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Hasselnødden

SSL skriver:

ja, altså - den anonyme mulighed har man hvis det er fordi jeg vil debatere med noget meget privat, så kan jeg være 'hemmelig' med det.. Men jeg har f.eks ikke billede, netop fordi jeg ikke vil genkendes af f.eks folk fra byen jeg bor i, det jo kun min kærestes og mine nærmeste der ved vi prøver at lave bebs..  Så kan man gøre ens profil så anonym som muligt  Det var bare for at give et eksempel

Det var også dig jeg brugte som eksempel fordi jeg netop havde det som frisklagt info i hovedet efter dit indlæg, men sådan er det da for os fleste - at vi kan vælge at blive anonyme, når det passer os  Det er da dejligt! Selvf. ikke i debatter rettet mod enkeltpersoner. Men syntes det er super fint alt andet

Anmeld

26. november 2010

CiSo

Nej ville aldrig fravæge en kvinde bare pga det skide tørklæde.. Så kunne jeg jo også fravælge en læge med den der hat de af og til har på.. Det rager mig en hylende fis, ser det alligevel ikke når først jeg føder..

Dog skal vi kunne kommunikerer ordentligt, og jeg skal kunne forstå hvad hun siger og omvendt!! 

Anmeld

26. november 2010

SSL

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Det var også dig jeg brugte som eksempel fordi jeg netop havde det som frisklagt info i hovedet efter dit indlæg, men sådan er det da for os fleste - at vi kan vælge at blive anonyme, når det passer os  Det er da dejligt! Selvf. ikke i debatter rettet mod enkeltpersoner. Men syntes det er super fint alt andet

Nåååh  Hehe, godmorgen altså.. Finder lige hjernen frem igen - hvis jeg husker hvor jeg lagde den sidst

Ja, det er super fint, jeg må da sige jeg ha brugt det et par gange når det kommer lidt tæt ik, meeeen - det skal bare lige bruges rigtigt  

Anmeld

26. november 2010

Hasselnødden

SSL skriver:

Nåååh  Hehe, godmorgen altså.. Finder lige hjernen frem igen - hvis jeg husker hvor jeg lagde den sidst

Ja, det er super fint, jeg må da sige jeg ha brugt det et par gange når det kommer lidt tæt ik, meeeen - det skal bare lige bruges rigtigt  

Nåeh.. men det kunne du ikke have vidst, for jeg brugte ikke dit kaldenavn herinde, som eksempel men huskede at du havde skrevet at ikke alle skulle vide at du og gemalen er på baby-eventyr osv.  så i overført betydning brugte jeg dig som eksempel

Anmeld

26. november 2010

SSL

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Nåeh.. men det kunne du ikke have vidst, for jeg brugte ikke dit kaldenavn herinde, som eksempel men huskede at du havde skrevet at ikke alle skulle vide at du og gemalen er på baby-eventyr osv.  så i overført betydning brugte jeg dig som eksempel

Nej, vi er nok nogle stykker der er lidt anonyme endnu  

Anmeld

28. november 2010

puttecolle

Anonym skriver:

For det første er det jo sikkert ikke en "indvandre". Kvinden er sikkert født og opvokset i Danmark. Det er utrolig svært at komme ind på JM studiet og hun skal være knalddygtig.

Vi snakker jo ikke om en grønthandler der er kommer til landet for 2 måneder siden og pludselig skal tage i mod dit barn.

prøv og høre jeg er fuldsændig ligeglad. jeg skal ikke være på stue med en der bær tørklæde og slet ikke når jeg skal føde. men ved du hvad det er flot du kan være anonym stå dog frem man..... jeg er ligeglad med hvad folk tænker om mig jeg har mine holdninger og dem laver jeg ikke om på ligesom at du har dine. vi bo i danmark vi må sige og skrive hvad det passer os.

Anmeld

28. november 2010

puttecolle

Siljesmor skriver:

Jamen hvem siger at hun er indvandrer?? Det kan vel ligeså godt være en pæredansk kvinde som er muslim, bærer tørklæde og har valgt at uddanne sig til jordemoder.... Ville du så også fravælge hende??? For hvis ikke, så ligger dit problem jo ikke i tørklædet, men hendes evt. indvandrer baggrund og så er det jo en helt anden snak

jeg ville fravægle hende..... andet er der ikke og sige om det. ja de kan være ligeså flinke mennesker som vi andre udanset og de er gule blå eller hvide som os. men sådan har jeg det.

Anmeld

28. november 2010

Mumto3

Charlotte Wberg skriver:

Nej og jo lidt... alle religioner er "dømmende", dog ikke altid så voldsomt som de fremviser det i medierne, det er jeg klar over. Men de har alle den "Jeg har ondt af dig, det er mig der lever korrekt" og det er bestemt ikke kun Islam.

Alle religioner prøver at sprede deres levevej og trosretning, rekruttere flere ind i deres fold så om sige...

Jeg kender lidt af hvert, og har kristne i familien, og én der er lidt bidt af buddisme, har haft kollegaer og medstuderende der var muslimer, både med og uden tørklæde.

Jeg er selvfølgelig også klar over at der er forskellige grader af religiøsitet hos hver enkelt, og forskellige måder at tyde "de hellige skrifter".

Hagekors, piercinger og tattoveringer kom på banen fordi mange mennesker føler sig skræmt af "ekstremerne" (ved godt at hagekorset i nynasistens forstand bestemt ikke står for kærlighed) men selvom jeg hverken sympatisere eller tror det samme som dem, så findes de jo der ude...

Vil bare lige sige at det er ikke alle religioner der forsøger at få flere medlemmer. Jøderne missioner ikke. De opfatter sig selv som det udvalgte folk og man kan kun blive født ind i jødedommen. Man kan aldrig komme udfra og sige at man gerne vil være jøde, og så blive det 'fuldblods'. Det kommer med generne (i følge deres tro).

Anmeld

28. november 2010

Louisiana

Mumto3 skriver:

Vil bare lige sige at det er ikke alle religioner der forsøger at få flere medlemmer. Jøderne missioner ikke. De opfatter sig selv som det udvalgte folk og man kan kun blive født ind i jødedommen. Man kan aldrig komme udfra og sige at man gerne vil være jøde, og så blive det 'fuldblods'. Det kommer med generne (i følge deres tro).

- og hvis en jødisk mand får barn med en ikke-jødisk kvinde, anser de ikke barnet for, at være jøde. Men er det manden der er ikke-jødisk, og kvinden der er jøde, så anser de barnet for, at være jøde.

Bare lige en tilføjelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.