CamillaValby skriver:
Jeg kan sagtens følge dig i hvor du vil hen 
Men må dog sige at islam faktisk ikke er som det bliver fremsat, ikke fordi det er sagt at der ikke findes mennekser som der er en smule forskruet, som i alle andre folke/religioner.
Syntes bare det er synd at man vil sige nej til en jm med tørklæde.
Menner bare ikke at man skal dømme, da islam ikke er dømmende hvorfor andre. Så islam står ikke for had som fx et hagekors, håber det giver en smule mening 
Nej og jo lidt... alle religioner er "dømmende", dog ikke altid så voldsomt som de fremviser det i medierne, det er jeg klar over. Men de har alle den "Jeg har ondt af dig, det er mig der lever korrekt" og det er bestemt ikke kun Islam.
Alle religioner prøver at sprede deres levevej og trosretning, rekruttere flere ind i deres fold så om sige... 
Jeg kender lidt af hvert, og har kristne i familien, og én der er lidt bidt af buddisme, har haft kollegaer og medstuderende der var muslimer, både med og uden tørklæde.
Jeg er selvfølgelig også klar over at der er forskellige grader af religiøsitet hos hver enkelt, og forskellige måder at tyde "de hellige skrifter".
Hagekors, piercinger og tattoveringer kom på banen fordi mange mennesker føler sig skræmt af "ekstremerne" (ved godt at hagekorset i nynasistens forstand bestemt ikke står for kærlighed) men selvom jeg hverken sympatisere eller tror det samme som dem, så findes de jo der ude...
Anmeld