lauras*mor* skriver:
Det var slet ikke min mening at nedgøre dem der væger jm osv fra... slet ikke... Det jeg mener med de jm der er 40 rødhåret osv bliver valgt fra er min frygt for at det er sådan verden bliver... Desuden kan jeg slet ikke se grunden til hvorfor at man skal gå frem og sige direkte at det er okay.. For dem der ville fravæge ville nok gøre det om en minister havde sagt noget eller ej.. for som du siger har vi den frie ret.. og vil vove at påstå at næsten hvis ikke alle ved at de kan vælge en fagperson fra.. Jeg har da selv gjort det, da jeg efter første undersøgelse med personen følte mig forkert behandlet som kvinde (og så behøver jeg ikke at sige mere).. det var intet problem, til trods for at de forsikrede mig om at det sikekrt var en misforståelse, hvilket det nok også var, men jeg vil føle mig tryg i det system.. Og hvis man vil fravælge en kvinde med tørklæde så skal man da ha lov til det.. af samme grund som at vi alle har lov at vælge fra og til, indenfor rimelighedens grænser..
Jeg savnede bare nogle konkrete argumenter for at man vil fravælge en med tørklæde.. For går ud fra at man ikke bare kan komme ind og sige at det er bare fordi.. For det skal som sagt være indenfor rimelighedens grænser jo.. vi er jo alle mennesker..
Jeg synes det er en skam at religion, som er det ældste i verden, går hen og bliver et skænderi, når vi i bund og grund har rigtig mange ligheder med mange religioner..
når jeg nævner det med omskæring osv er det for at gribe ud efter et eller andet argument, for det er svært for mig at se hvilke argumenter man vil komme med for at fravælge disse kvinder..
no hard feelings herfra heller... Jeg er ikke så nem at slå ud, og er klar over at jeg har startet en holdningsdebat og derfor kan der sagtens komme lidt høje bølger jo.. Sådan er det jo.. :-)
Jeg tror ikke du har noget som helst at frygte. Lige nu er det meget 'moderne' med globalisering, og at være multikulturel
Jeg har ikke lige fået det dér med ministeren med, så ved ikke hvad du hentyder til... 
At religion går hen og bliver et skænderi, er jo ikke noget nyt, der har været masser og masser af krige pga religion, og der er stadig krige pga religion.
Ja, det er netop en debat, hvor bølgerne kan gå højt, men jeg er glad for, at der ikke er 'hard feelings' imellem os