Kunne du have valgt en abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

tinasmor

Nina Sophia skriver:

jeg fik en abort som 16årig, da jeg var i 'krise' med min daværende kæreste, jeg var ikke moden nok til at have det ansvar, jeg boede stadig hjemme, gik i skole som jeg heller ikke kunne finde ud af at passe - hvordan skal jeg så kunne passe et barn?? jeg var konstant uvenner med mine forældre, havde ingen indtjening og den jeg havde brugte jeg på at gå i byen og til fester eller på tøj..

Jeg fik en abort, og det var meget meget hårdt for både mig men også min mor, der var ved min side hele vejen igennem på sygehuset, var med inde og få den første pille, og hun var der hele tiden..

Det var en medicinsk abort..

Da fosteret så 'endelig' kom ud efter mange timer i smertehelvede var det som om jeg mistede noget af mig selv.. Og jeg stod bare ude på toilettet og stirrede på dette lille foster, som jeg for nylig fik afvide at jeg var 9+6 da jeg fik det 'ud' den var stor og jeg ku se fingre og det hele, det har gjort mig ked af det lige siden og jeg fortryder ikke at få fjernet fosteret, men fortryder måden jeg fik det gjort på, jeg er gravid igen og det er virkelig lykken for både mig og min kæreste men i hvert fald også min familie og mooooarr

Jeg har lært at passe meget mere på, jeg var du og naiv og 'troede ikke der ville ske noget' men jeg har lige siden fået ny prævention som er meget mere sikker og som man ikke skulle huske hver dag feks.

Jeg ville afgjort få en kriurisk abort hvis det kommer til at jeg bliver gravid feks lige efter jeg har født.. men det kommer slet ikke på tale for jeg har fået bestilt prævention lige efter fødslen som er meget mere sikker end feks p  piller....

Jeg ser stadig dette lille foster foran øjnene af mig, og har det rigtig dårligt med det, men ser jeg tilbage og havde fået barnet, er jeg usikker på barnets opvækset, kærlighed osv. desuden gik min daværende kærste og jeg fra hinaden 1½ måned efter aborten da hans forældre syntes det var ulækkert jeg var blevet gravid og han måtte ikke se mig efter eller under aborten.. 

Jeg havde været 'alenemor' til en på 2½ år idag, hvis jeg havde beholdt barnet .. og ville ingen kontakt have til barnets far heller..

Jeg er lykelig gravid nu, og jeg er meget mere moden, har fast indkomst, har egen lejlighed, skal forloves til sommer, bor sammen med faderen til barnet, og min familie er også lykkelige ligsom hans er.

Stakkels, stakkels dig. Og hvor har jeg bare hørt så meget dårligt om de abort-piller. Og kan slet ikke forstå at de ville give dig dem når du var så langt henne. Men det har de måske ikke vist. Jeg kan godt forstå at du valgte som du gjorde når du kun var 16 år. Jeg tænker nogle gange om det der "unge mødre" lidt gør det "interesseant" at blive mor så tidligt. Men jeg tror det er meget, meget hårdt at være mor når man næsten selv lige har været barn. Men det må have været en hård omgang for dig, og godt at du er gravid og glad nu hvor du er i livet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
tinasmor skriver:

Men er du ikke bange for, at du måske om 5-6 år muligvis ville have et barn mere.? Eller er I helt afklaret med, at I ikke skal have flere børn?

I forhold til, hvad vi har været igennem for at få Frigg, så kan jeg ikke psykisk klare en graviditet igen. En graviditet skal være kærlighed og forventning. Min var angst og stress. Det duer ikke igen. Jeg er lykkelig for at jeg har 2 lækre tøser og jeg vil elske at pille ved alle mine veninders babyer også får jeg vel også børnebørn en dag

Men en sen abort og en SA det sætter sine spor. Samtidig med at jeg er FULDT tilfreds med 2 børn Så har jeg 1 til hver hånd + at jeg altid har drømt om en politisk karriere, men at jeg ikke vil rode mig ud i hverken lokal eller landspolitik før mine børn er mere end 10 år. Så hvis jeg får en efternøler så skal jeg udsætte det igen.

Så alt i alt - nej, jeg vil ikke skulle stå med valget om at sige farvel til vores kød og blod. Og jeg vil heller ikke skulle stå overfor at gå igennem en graviditet igen.

Anmeld

13. november 2010

Carina1977

Hmm jeg har flere gange skrevet at jeg aldrig ville kun få en abort, men der er nok situationer, hvor jeg nok godt kunne overveje en abort. Hvis jeg blev gravid efter en voldtægt, ville overvejelserne nok være der. Jeg skal også starte på medicin på tirsdag, og det er noget medicin man ikke må få når man er gravid. Skulle jeg blive gravid mens jeg tog det medicin, ville jeg nok også vælge abort, fordi medicinen højst sandsynligt ville have skadet det barn. Men jeg synes det er svært at sige, når man ikke sådan lige står i situationen.

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Zafir skriver:

I forhold til, hvad vi har været igennem for at få Frigg, så kan jeg ikke psykisk klare en graviditet igen. En graviditet skal være kærlighed og forventning. Min var angst og stress. Det duer ikke igen. Jeg er lykkelig for at jeg har 2 lækre tøser og jeg vil elske at pille ved alle mine veninders babyer også får jeg vel også børnebørn en dag

Men en sen abort og en SA det sætter sine spor. Samtidig med at jeg er FULDT tilfreds med 2 børn Så har jeg 1 til hver hånd + at jeg altid har drømt om en politisk karriere, men at jeg ikke vil rode mig ud i hverken lokal eller landspolitik før mine børn er mere end 10 år. Så hvis jeg får en efternøler så skal jeg udsætte det igen.

Så alt i alt - nej, jeg vil ikke skulle stå med valget om at sige farvel til vores kød og blod. Og jeg vil heller ikke skulle stå overfor at gå igennem en graviditet igen.

Jeg ved ikke hvad du har været igennem, men det lyder RIGTIG hårdt

Håber det en dag vil lykkes dig med dine mål mht politik.

Anmeld

13. november 2010

Moderator

tinasmor skriver:

Jeg ved ikke hvad du har været igennem, men det lyder RIGTIG hårdt

Håber det en dag vil lykkes dig med dine mål mht politik.

Vi fik et barn, med svær trisomi21, hjertefejl mm. Barnet ville ikke kunne have overlevet mere end nogen måneder. Den blev født i uge 15.  Den ligger nu begravet herhjemme hos os selv, på vores hellige sted på vores grund, hvor vi også er gift

Bagefter havde jeg en SA i uge 9.

- Også kom Frigg Heldigvis sund og rask.

Og tak

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Zafir skriver:

Vi fik et barn, med svær trisomi21, hjertefejl mm. Barnet ville ikke kunne have overlevet mere end nogen måneder. Den blev født i uge 15.  Den ligger nu begravet herhjemme hos os selv, på vores hellige sted på vores grund, hvor vi også er gift

Bagefter havde jeg en SA i uge 9.

- Også kom Frigg Heldigvis sund og rask.

Og tak

Åh mit hjerte bløder for dig. Havde selv en sidste år i uge 14

Godt du har dine små guldklumper nu!

Anmeld

13. november 2010

NessaXenia

tinasmor skriver:

Stakkels, stakkels dig. Og hvor har jeg bare hørt så meget dårligt om de abort-piller. Og kan slet ikke forstå at de ville give dig dem når du var så langt henne. Men det har de måske ikke vist. Jeg kan godt forstå at du valgte som du gjorde når du kun var 16 år. Jeg tænker nogle gange om det der "unge mødre" lidt gør det "interesseant" at blive mor så tidligt. Men jeg tror det er meget, meget hårdt at være mor når man næsten selv lige har været barn. Men det må have været en hård omgang for dig, og godt at du er gravid og glad nu hvor du er i livet.

tak

altså selvfølgelig kom moder instinktet op i mig osv, men jeg vidste bare at det ikke ville være fair overfor barnet at jeg blev mor til det barn som lige blevet 16 årig..

og selvom der måske ér nogen som er modne nok som 16årig, var jeg det bare ikke.

Dog er jeg 19 år den dag idag, og bliver næsten 20 når jeg har født.. syntes der er sket så mange ting i mit liv og ikke mindst er der sket en masse oven i hovedet på mig og alt er vendt 180 grader siden dengang, og jeg kan med oprejst pande føde mit barn og passe det, give det al min kærlighed og ikke midst har jeg den dejligste kæreste der bliver en rigtig godt far, god økonomi, snart vores eget hus i steden for vores nuværende lejlighed, samt begge vores familier er glade og støtter os.. alt sammen 180 modsat dengang jeg fik aborten..

Anmeld

13. november 2010

Lullaby

Hvis jeg blev gravid nu så ville jeg få en abort med det samme. Vores økonomi er ENDELIG ved at kunne løbe rundt efter 5 år med su og jeg ville ikke udsætte vores forhold for endnu et slag. Jeg ville græde og savne babyen men vores familie er vigtigere end en evt baby nu.

Til næste år går vi igang med baby så det er ikke fordi jeg ikke vil være med baby igen. Men vil bare kunne nyde ikke at skulle tænke på økonomi under barsel så derfor venter vi

Anmeld

13. november 2010

Moderator

tinasmor skriver:

Åh mit hjerte bløder for dig. Havde selv en sidste år i uge 14

Godt du har dine små guldklumper nu!

Jeg er bestemt også overlykkelig for at det endte godt til sidst

Var det en SA du havde i uge 14 sidste år ? ... Eller ... Det gør bare ondt at miste dem, man ønsker altså!!...

Anmeld

13. november 2010

klmf

Da jeg var 17-21 år kunne jeg godt og ville også have gjort det hvis jeg var blevet gravid (men brugte altid dobbelt-prævention af frygt for netop at skulle træffe det valg) - men hvis det var mens jeg studerede eller nu, så ville omstændighederne ikke afskrække mig. Jeg har fast indkomst, et godt nerværk og alderen til at jeg godt kunne tage mig af et barn alene. Men er da glad for vi er to, ingen tvivl om det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.