Kunne du have valgt en abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.597 visninger
112 svar
0 synes godt om
12. november 2010

N&J

Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?

(det kan være økonomiske, jobmæssige, at man bliver enlig mor osv.)

Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej??? 

Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.

Jeg går ind for retten til fri abort, skulle nogen være i tvivl...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

Svei

N&J skriver:

Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?

Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej??? 

Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.

Ja og det har jeg også valgt før...

Anmeld

12. november 2010

L.J.L

N&J skriver:

Ja, og har også selv fået abort tidligere da det ikke passede ind i mit/vores liv.

Anmeld

12. november 2010

wamse

Ja det kunne jeg, og har også gjort det.

Anmeld

12. november 2010

A&F

Jeg kunne aldrig vælge at få foretaget en abort, uanset hvilken situation jeg end var i.

Anmeld

12. november 2010

SoffiLine

jeg siger også ja, da jeg har valgt det én gang før.

vi kunne ikke ha beskyttet os mere, jeg spiste p-piller & han brugte gummi. bare for en sikkerheds skyld, men det var ikke nok.

og det passede slet ikke ind med et lille barn, ingen fast indtagt, et rimelig vraltende forhold & stod et sted i mit liv hvor jeg ikke kunne ta vare på mig selv, så valgte aborten & ved at den lille baby nu har fået nogle forældre der godt kan ta sig af den 

jeg venter mig nu igen og er mere end klar til at blive mor.

Anmeld

12. november 2010

N&J

Må hellere selv lige skrive, at jeg følte mit barn i maven (kaldte den også for baby med det samme) så snart jeg stod med den positive test i hånden, har aldrig været så rædselsslagen, glad og ked af det på samme tid, men abort var noget jeg overvejede, men jo mere jeg rationalisere det, des mere ville jeg have det barn.

Jeg tror faktisk kun der er en situation hvor jeg ville få en abort (og så igen, ved ikke hvordan jeg ville have det), men var jeg blevet voldtaget, så tror jeg måske jeg ville have svært ved at knytte mig til barnet, og så ville jeg måske kunne, men ellers tror jeg ikke jeg kunne leve med det, men vi er jo alle forskellige.. 

Anmeld

12. november 2010

ekzunz

Ja!

Anmeld

12. november 2010

N&J

Må man så spørge jer, der har fået det om I er helt afklaret med det den dag i dag, fortryder man aldrig???

Anmeld

12. november 2010

Stumpen

Jeg kan svare dig på det, hvis jeg kommer til at stå i situationen.. Umiddelbart vil jeg sige nej, men den holder bare ikke i min verden, for jeg ved slet ikke hvilke følelser og tanker der er på spil, hvis jeg skulle blive gravid med en "ups'er"...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.