N&J skriver:
Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?
(det kan være økonomiske, jobmæssige, at man bliver enlig mor osv.)
Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej???
Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.
Jeg går ind for retten til fri abort, skulle nogen være i tvivl...
Spændende emne!
Da jeg var yngre havde jeg det sådan, at "man kunne jo få en abort, hvis uheldet var ude". Tror jeg havde det sådan indtil jeg var omkring et par og tyve. Så skiftede min indstilling til: "Jeg er et oplyst menneske, som ved, hvad konsekvenser af sex er, og derfor er jeg mig det bevidst, at jeg kan blive gravid." Som følge af den holdning sagde jeg til min kæreste(r), som jeg havde i de år, at de skulle vide, at blev jeg gravid, var det bestemt ikke givet på forhånd, hvad jeg ville vælge!
Da jeg så mødte min drømmemand (som 25-årig) fik jeg en ro i kroppen, der gjorde, at jeg bare vidste, at blev jeg gravid, ja, så ville vi uden tvivl beholde barnet.
Og efter jeg nu har prøvet at være gravid (er mor til dejlig pige på 14 mdr i dag, og venter pige nr. 2 til jul), så ved jeg, at jeg ALDRIG ville kunne få en abort. Jeg er blevet modstander af det af at være mor. Altså ikke fanatisk - der er tilfælde, hvor jeg mener abort er en OK NØDløsning, men generelt er jeg (meget) imod.
Tankevækkende som man kan udvikle sine holdninger. Gad vide, hvad min holdning er om 10 år? 
Nej, jeg tænker faktisk ofte over, hvordan jeg ville føle i forhold til abortspørgsmålet, hvis en af mine egne døtre skulle komme ud for en (uønsket) graviditet en dag... Jeg tror og håber, jeg ville vejlede så objektivt som muligt, og så selv lade dem tage beslutningen fx i samråd med fagpersoner. Men hvem ved, hvordan ens følelser spiller ind i en sådan situation? - Nok kun de, som har prøvet det selv!