Kunne du have valgt en abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

dorthemus

N&J skriver:

Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?

(det kan være økonomiske, jobmæssige, at man bliver enlig mor osv.)

Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej??? 

Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.

Jeg går ind for retten til fri abort, skulle nogen være i tvivl...  

Nej det kunne jeg ikke...og jeg går bestemt også ind for retten til fri abort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

DLM

jeg har ikke stået i situationen, så jeg ved det ikke... jeg vil egentlig gerne sige nej, jeg tror ikke jeg kunne få mig til at få en abort, men jeg ved det ikke.

Anmeld

13. november 2010

Mi

Nej. Vi har kæmpet for at få vores børn og kunne slet ikke forstille mig at vælge et barn fra. Men det betyder ikke at der ikke er situationer hvor en abort kan være det rigtige valg. Har arbejdet på døgninstitution for børn som var fjernet fra hjemmet, og i de tilfælde havde en abort været at fortrække for børnene og for samfundet. Helt optimalt syntes jeg det ville være hvis man i større omfang brugte at bortadoptere børnene. Også i de tilfælde hvor man tvangsfjerner tidligt, der skulle børnene også bare adopteres væk, så de kunne få en chance i livet. Desværre er rigtig mange børn født med en klodt om benet (social arv) som vil følge dem resten af deres liv, og der ville jeg ønske at de kunne få muligheden for at starte forfra i en familie som ønsker dem og magter dem.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. november 2010

tb

smillaluna skriver:

Havde jeg været 18 så havde svaret været klart JA! Jeg går helt sikkert ind for fri abort.

Men blev jeg gravid nu, ville jeg under ingen omstændigheder kunne få det fjernet! Heller ikke selvom vi har tvillingedrenge på 5 måneder. Simpelthen fordi at vi har kæmpet i 2 år for at få de her drenge ved hjælp af fertilitetsbehandling, og derfor ville jeg simpelthen føle at det var så DOBBELTMORALSK hvis jeg fik en abort nu pga. en upser på økomåden. Det ville slet ikke give mening i min verden at få det fjernet.

kan ikke blive mere enig  men det kommer jo nok os an på hvad man har været igennem, nu som os.. har man prøvet at kæmpe så meget for at få børn, så tror jeg os ens syn på det ændres meget...

jeg kunne nu som voksen heller aldrig vælge en abort..

Anmeld

13. november 2010

NessaXenia

jeg fik en abort som 16årig, da jeg var i 'krise' med min daværende kæreste, jeg var ikke moden nok til at have det ansvar, jeg boede stadig hjemme, gik i skole som jeg heller ikke kunne finde ud af at passe - hvordan skal jeg så kunne passe et barn?? jeg var konstant uvenner med mine forældre, havde ingen indtjening og den jeg havde brugte jeg på at gå i byen og til fester eller på tøj..

Jeg fik en abort, og det var meget meget hårdt for både mig men også min mor, der var ved min side hele vejen igennem på sygehuset, var med inde og få den første pille, og hun var der hele tiden..

Det var en medicinsk abort..

Da fosteret så 'endelig' kom ud efter mange timer i smertehelvede var det som om jeg mistede noget af mig selv.. Og jeg stod bare ude på toilettet og stirrede på dette lille foster, som jeg for nylig fik afvide at jeg var 9+6 da jeg fik det 'ud' den var stor og jeg ku se fingre og det hele, det har gjort mig ked af det lige siden og jeg fortryder ikke at få fjernet fosteret, men fortryder måden jeg fik det gjort på, jeg er gravid igen og det er virkelig lykken for både mig og min kæreste men i hvert fald også min familie og mooooarr

Jeg har lært at passe meget mere på, jeg var du og naiv og 'troede ikke der ville ske noget' men jeg har lige siden fået ny prævention som er meget mere sikker og som man ikke skulle huske hver dag feks.

Jeg ville afgjort få en kriurisk abort hvis det kommer til at jeg bliver gravid feks lige efter jeg har født.. men det kommer slet ikke på tale for jeg har fået bestilt prævention lige efter fødslen som er meget mere sikker end feks p  piller....

Jeg ser stadig dette lille foster foran øjnene af mig, og har det rigtig dårligt med det, men ser jeg tilbage og havde fået barnet, er jeg usikker på barnets opvækset, kærlighed osv. desuden gik min daværende kærste og jeg fra hinaden 1½ måned efter aborten da hans forældre syntes det var ulækkert jeg var blevet gravid og han måtte ikke se mig efter eller under aborten.. 

Jeg havde været 'alenemor' til en på 2½ år idag, hvis jeg havde beholdt barnet .. og ville ingen kontakt have til barnets far heller..

Jeg er lykelig gravid nu, og jeg er meget mere moden, har fast indkomst, har egen lejlighed, skal forloves til sommer, bor sammen med faderen til barnet, og min familie er også lykkelige ligsom hans er.

Anmeld

13. november 2010

<3

Jeg har kun prøvet at være gravid en enkelt gang, og der var det slet ikke på tale om det skulle ende i en abort. Fra første gang jeg så de to streger så var jeg mor. JEg følte en enorm beskyttertrang og moderfølelser allerede der.Så på baggrund af det må jeg sige nej, jeg tror ikke jeg nogensinde kunne overveje en abort. Men på samme tid så kan man ikke spå om fremtiden. Hvis nu det var resultatet af en voldtægt, en "ups"er eller noget tredje - det er svært at svare på for jeg aner ikke hvordan jeg vil føle der.

Tilgengæld er jeg glad for at jeg ikke har været gravid før, fordi hvis jeg nu har den moderkærlighed fra start af så kunne mit liv have set voldsomt anderledes ud end det gør nu og jeg kan egentlig meget godt lide mit liv

Anmeld

13. november 2010

Misa

Ja og fortryder det ikke..

havde en lille pige på 7 måneder og en på 19 måneder.. 

Anmeld

13. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har jo valgt en abort, fordi jeg bar et meget sygt barn. Så valgte vi i stor sorg at sige farvel til vores ønskebarn.

Om jeg kunne pga økonomiske eller ydre omstædnigheder... Så er svaret: hvis det var med en jeg elsker som min mand - altså blev jeg gravid nu... Så kunne jeg ikke. Jeg kunne ikke sige farvel til vores afkom. Men om jeg kunne da jeg var yngre. Så er svaret helt klart ja. Jeg havde INGEN overhovedet tanker eller følelser omkring børn. Ej heller haft en kæreste. Kun én og han var IKKE far potientiale... - Jeg har dog altid været god til at dyrke sikker sex.

Derfor vil jeg også stereliseres nu. Fordi ejg ikke vil gå og huske på prævention resten af mit liv, med faren for at skulle stå med valget om at gå igennem en graviditet igen, med alt det psyksike press til ville give eller få en abort, med den sorg det ville bringe...

Anmeld

13. november 2010

Faith

Zafir skriver:

Jeg har jo valgt en abort, fordi jeg bar et meget sygt barn. Så valgte vi i stor sorg at sige farvel til vores ønskebarn.

Om jeg kunne pga økonomiske eller ydre omstædnigheder... Så er svaret: hvis det var med en jeg elsker som min mand - altså blev jeg gravid nu... Så kunne jeg ikke. Jeg kunne ikke sige farvel til vores afkom. Men om jeg kunne da jeg var yngre. Så er svaret helt klart ja. Jeg havde INGEN overhovedet tanker eller følelser omkring børn. Ej heller haft en kæreste. Kun én og han var IKKE far potientiale... - Jeg har dog altid været god til at dyrke sikker sex.

Derfor vil jeg også stereliseres nu. Fordi ejg ikke vil gå og huske på prævention resten af mit liv, med faren for at skulle stå med valget om at gå igennem en graviditet igen, med alt det psyksike press til ville give eller få en abort, med den sorg det ville bringe...

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Zafir skriver:

Men er du ikke bange for, at du måske om 5-6 år muligvis ville have et barn mere.? Eller er I helt afklaret med, at I ikke skal have flere børn?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.