Kunne du have valgt en abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2010

Valle81

Jeg må sige nej det kunne jeg ikke........ Jeg kunne ikke vælge fra - har to gange stået i situtionen og tænkt skal skal ikke og har første gang sågar bestilt tid til en abort, men jeg kan ikke.

Kunne på intet tidspunkt forestille mig at have valgt anderledes og jeg har alt at tilbyde mine børn selvom situationen osv da godt kunne være bedre:0)

Når man står i det så har man alt at give sine børn selom man måske ikke lige kan se det.

Der kan selvfølgelig være nogle ting så som misbrug, psykisk sygdom osv hvor man ikke vil have det, men er man ellers velfungerende osv så har man alt at give, det er jeg slet ikke i tivil om.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Dinna88

N&J skriver:

Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?

(det kan være økonomiske, jobmæssige, at man bliver enlig mor osv.)

Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej??? 

Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.

Jeg går ind for retten til fri abort, skulle nogen være i tvivl...  

Sagtens. Jeg går også ind for fri abort. Hellere få en abort, end at sætte et liv på jorden, der alligevel ikke får det optimale ud af det.

Anmeld

13. november 2010

Svei

Valle81 skriver:

Jeg må sige nej det kunne jeg ikke........ Jeg kunne ikke vælge fra - har to gange stået i situtionen og tænkt skal skal ikke og har første gang sågar bestilt tid til en abort, men jeg kan ikke.

Kunne på intet tidspunkt forestille mig at have valgt anderledes og jeg har alt at tilbyde mine børn selvom situationen osv da godt kunne være bedre:0)

Når man står i det så har man alt at give sine børn selom man måske ikke lige kan se det.

Der kan selvfølgelig være nogle ting så som misbrug, psykisk sygdom osv hvor man ikke vil have det, men er man ellers velfungerende osv så har man alt at give, det er jeg slet ikke i tivil om.

Knus

Der er jeg slet ikke enig...da jeg stod som gravid med tre børn og alene, der ved jeg at jeg aldrig kunne give det nye og barn og slet ikke dem jeg har det liv som jeg mener de skal have...ikke så meget økonomisk men mere mentalt, følelsesmæssigt, tidsmæssigt....jeg vil være der for mine børn og jeg vil føle vi kan leve...og at jeg kan stå inde for det liv de har fået...så jeg synes du sætter det meget firkantet op...men det er jo så nok også forskelligt hvordan vi mener vores børns liv skal være...

Anmeld

13. november 2010

Mor til prinsessen :-)

Jeg har ikke noget imod folk som vælger abort fordi de ikke mener de på nuværende tidspunkt ikke kan magte et barn....

Men samtidig er jeg lidt harm over at nogle bare dyrker ubeskyttet sex fordi de ved at de altid kan få en abort(ved ikke om det er en stor gruppe)

Men jeg ved ikke om jeg kunne få en abort, jeg har aldrig stået i den situation, men umiddelbart har min holdning altid været hvis jeg er gammel nok til at dyrke sex, er jeg også gammel nok til at tage konsekvensen. Men igen ved ikke hvordan jeg ville reagere hvis jeg stod i situationen......

Anmeld

13. november 2010

Svei

Hende med maven :-) skriver:

Jeg har ikke noget imod folk som vælger abort fordi de ikke mener de på nuværende tidspunkt ikke kan magte et barn....

Men samtidig er jeg lidt harm over at nogle bare dyrker ubeskyttet sex fordi de ved at de altid kan få en abort(ved ikke om det er en stor gruppe)

Men jeg ved ikke om jeg kunne få en abort, jeg har aldrig stået i den situation, men umiddelbart har min holdning altid været hvis jeg er gammel nok til at dyrke sex, er jeg også gammel nok til at tage konsekvensen. Men igen ved ikke hvordan jeg ville reagere hvis jeg stod i situationen......

Men det er jo en helt anden problematik og den tror jeg da de fleste er enige med dig i...men er man så ligeglad og sløset, så synes jeg da det er bedre med ti aborter end at værlge at få børnene.. så skader hun da kun sig selv...

Anmeld

13. november 2010

SiLiMiMa

umiddelbart er mit svar "NEJ, aldrig!"

men man ved aldrig, før man står i situationen jo, og det har jeg så heldigvis aldrig prøvet....

heise

Anmeld

13. november 2010

Mor til prinsessen :-)

Jbk skriver:

Men det er jo en helt anden problematik og den tror jeg da de fleste er enige med dig i...men er man så ligeglad og sløset, så synes jeg da det er bedre med ti aborter end at værlge at få børnene.. så skader hun da kun sig selv...

jamen jeg synes det er svært... fordi jeg mener da også man som kvinde må passe lidt bedre på sig selv, og ikke komme til at stå i en sådan en situation "skal skal ikke få en abort" gentagende gange......
 har hørt fra mange det psykisk kan være hårdt, derfor jeg ikke kan forstå man ikke passer lidt bedre på sig selv og prøver at undgå den de gentagende gange....

Men at folk vælger en abort en enkel gang eller sådan noget har jeg ikke nogen holdning til, alle kan fejle.

Men som sagt jeg har den holdning jeg har nu, da jeg ikke har stået i situationen, kan være at jeg ville skifte mening hvis jeg selv havde stået i den

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

Jeg kunne aldrig. Derfor har jeg været MEGET forsigtig med prævention fra jeg startede med at være sexuel aktiv som teen-ager til den dag jeg ønskede at få børn. Jeg viste jeg ikke ville kunne få en abort, og så var der kun én ting at gøre og det var at være ekstra opmærksom på at jeg ikke blev det.

Anmeld

13. november 2010

Mille83

Uden og have læst hele tråden vil jeg svare på det første spm.

Og nej tror aldrig jeg kunne finde på at få en abort, så skal der nogle omstændigheder til jeg slet ikke er klar over.

Min datter blev til efter kun 3 mdr sammen med faren, og der var ingen tvivl i mit hoved, hun skulle bare til verden.  - Hun er 6 mdr snart og jeg elsker hende højere end noget andet...

Som trådstarter (mener jeg det var) har skrevet vil hun kun hvis hun fx var blevet voldtaget og der må jeg nok være enig.

Ellers kunne jeg personligt ikke gennemgå en abort.......

Anmeld

13. november 2010

Faith

Havde jeg været 18 så havde svaret været klart JA! Jeg går helt sikkert ind for fri abort.

Men blev jeg gravid nu, ville jeg under ingen omstændigheder kunne få det fjernet! Heller ikke selvom vi har tvillingedrenge på 5 måneder. Simpelthen fordi at vi har kæmpet i 2 år for at få de her drenge ved hjælp af fertilitetsbehandling, og derfor ville jeg simpelthen føle at det var så DOBBELTMORALSK hvis jeg fik en abort nu pga. en upser på økomåden. Det ville slet ikke give mening i min verden at få det fjernet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.