Kunne du have valgt en abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2010

N&J

Pernille08 skriver:

Jeg har dog aldrig været ude for en sådan situation . 

- Men jeg er meget imod at få børn , hvis ikk det er muligt feks. økonomisk eller hvad der nu kunne være at det ikk er ønsket osv. 

Jeg ville helt klart vælge en abort hvis det faldt på et forkert tidspunkt , eller hvad der kan være grunde . 

Jeg ville bare søger for at få det gjort så tidligt som muligt i forløbet , så man ikk helt har fået bundet sig til barnet . 

Jeg er meget imod abort på egen krop , men jeg mener bestemt ik man skal sætte børn i verdnen hvis der ikk er råd til det eller tid/overskud eller hvad ved jeg . Man skal have alt på plads efter min mening .

Men der vil jo altid være råd, hvis man går på kompromis andre steder, som fx. at købe alt brugt og meget billigt, tage imod aflagt tøj osv. hvis man har en lav indkomst så kan man få ekstra børnepenge også selvom man er to, støtte til instituation, boligsikring mm. så hvis man minimere sine udgifter så er det vel altid muligt økonomisk at få et barn, om man så er klar følelsesmæssigt eller man er klar i det forhold man er i, er vel en anden sag.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

N&J

Må lige skrive til alle jer, der har valgt at svare at det er en fornøjelse at læse så mange siden med en pæn tone, til tros for det lidt ømtålelige emne

Anmeld

15. november 2010

mortilnoahogmelina

N&J skriver:

Men der vil jo altid være råd, hvis man går på kompromis andre steder, som fx. at købe alt brugt og meget billigt, tage imod aflagt tøj osv. hvis man har en lav indkomst så kan man få ekstra børnepenge også selvom man er to, støtte til instituation, boligsikring mm. så hvis man minimere sine udgifter så er det vel altid muligt økonomisk at få et barn, om man så er klar følelsesmæssigt eller man er klar i det forhold man er i, er vel en anden sag.  

Jaa , jeg kan sagtens følge dig i det du skriver . Jeg ved ikk hvad andre ville vælge . 

- Men jeg selv ville ikk vælge at få et barn , jeg vil sætte et barn i verdenen fordi jeg rent faktisk har råd til det økonomisk , forstå mig ret , jeg ville ikk arve alt købe alt brugt , der er delte meninger om det punkt . 

Jeg skriver ud fra hvad jeg ville kunne gør og vælge , jeg ved det måske er forkert at se sådan på det , men jeg ville synes det var synd for barnet , det vil jo os sige der heller ikk er råd til gaver til fødselsdag og jul og sådan nej , det vil jeg ikk byde et barn . Selvom man kan søge diverse ting . 

Men jeg synes deter flot dem som vælger at beholde det , ingen sure miner over for dem overhovedet , det her er alene min eneg holdning omkring mit barn . 

Men nu ved jeg det aldrig kommer til at ske , jeg har ikk været en af de uheldige der har været ude for abort osv , jeg ahr altid søgeret for at beskytte mig og jeg har aldrig fået en uønsket graviditet , det her er min første . 

Anmeld

15. november 2010

karina pigen

personligt ville jeg aldrig få en abort..

men kan godt forstå at nogle vælger det jeg vilel dog aldrig

har siden jeg har været 16 vidst at jeg ville ha børn og gerne i en tidlig alder og først nu som 28 årige er det lykkes efter 4½ år forsøg.

så for MIG ville en abort aldrig være en mulighed.

Anmeld

15. november 2010

karina pigen

hmm sidder lige og tænker ang det med økonomien.

for det har vi her hjemme tit snakker om, og har snakket meget med mine forældre om det før..

Har man nogensinde sådan rigtig råd til at få børn?? hvis man regner på det??

vi har 2 gode indkomster, og sætter jeg mig ned og regner på det  så tror jeg da ik ville ville ha råd til det som det ser ud, som vi lever nu.. men jeg mener nok bare det handler om prioteringer i ens liv, og janu er han ik kommet ud endnu, så som førstegangs forældre aner man jo ik hva der er i vente OVERHOVEDET..men jeg er bare sikker  på at man nok skal klare det.. så kan det godt være jeg ik kan købe kaffe hver dag eller købe de ting jeg plejer, så at man skal handle i netto/rema istedet for brugsen som ligger tættes på, kan også være man skal lave madplaner og spise mere hjemme end ude..( overdrivelse fremmer forståelsen hehe) men vil da heller ha mit barn ik mangler noget end jeg kan leve i lux..

tror uanset hvad og hvem man er og hvor meget  man tjener så vil man altid føle man ik har råd til børn og man klare det og de første par år er banret nok ligeglad omdet tingene er brugte eller arvet eller om det er et billigt eller dyrt tøjmærke de har på.. det er alt forældrernes behov (synes jeg).. så længe man er nærværende,omsorgsfuld, opmærksom og har en masse LOOOVE i sig er jeg sikker på alt nok skal gå og at barnet har det skønt...

men kan man ik sige noget er mere rigtig end andet for det er så forskelligt fra person til person, og vi er HELDIGVIS alle forskellige..

Anmeld

15. november 2010

N&J

Pernille08 skriver:

Jaa , jeg kan sagtens følge dig i det du skriver . Jeg ved ikk hvad andre ville vælge . 

- Men jeg selv ville ikk vælge at få et barn , jeg vil sætte et barn i verdenen fordi jeg rent faktisk har råd til det økonomisk , forstå mig ret , jeg ville ikk arve alt købe alt brugt , der er delte meninger om det punkt . 

Jeg skriver ud fra hvad jeg ville kunne gør og vælge , jeg ved det måske er forkert at se sådan på det , men jeg ville synes det var synd for barnet , det vil jo os sige der heller ikk er råd til gaver til fødselsdag og jul og sådan nej , det vil jeg ikk byde et barn . Selvom man kan søge diverse ting . 

Men jeg synes deter flot dem som vælger at beholde det , ingen sure miner over for dem overhovedet , det her er alene min eneg holdning omkring mit barn . 

Men nu ved jeg det aldrig kommer til at ske , jeg har ikk været en af de uheldige der har været ude for abort osv , jeg ahr altid søgeret for at beskytte mig og jeg har aldrig fået en uønsket graviditet , det her er min første . 

Der er vel ikke noget som er rigtig og forkert i den sammenhæng, som du skriver så er det jo meget individuelt, men jeg er selv vokset op i et hjem med meget begrænsede midler, vi var 5 ialt og to hunde, og ja jeg har haft et fantastisk liv og ikke følt mig begrænset af manglen på penge.. men vi er forskellige, for mig er penge bare ikke vigtige, hvorimod min søster har det helt omvendt 

Anmeld

15. november 2010

N&J

karina pigen skriver:

hmm sidder lige og tænker ang det med økonomien.

for det har vi her hjemme tit snakker om, og har snakket meget med mine forældre om det før..

Har man nogensinde sådan rigtig råd til at få børn?? hvis man regner på det??

vi har 2 gode indkomster, og sætter jeg mig ned og regner på det  så tror jeg da ik ville ville ha råd til det som det ser ud, som vi lever nu.. men jeg mener nok bare det handler om prioteringer i ens liv, og janu er han ik kommet ud endnu, så som førstegangs forældre aner man jo ik hva der er i vente OVERHOVEDET..men jeg er bare sikker  på at man nok skal klare det.. så kan det godt være jeg ik kan købe kaffe hver dag eller købe de ting jeg plejer, så at man skal handle i netto/rema istedet for brugsen som ligger tættes på, kan også være man skal lave madplaner og spise mere hjemme end ude..( overdrivelse fremmer forståelsen hehe) men vil da heller ha mit barn ik mangler noget end jeg kan leve i lux..

tror uanset hvad og hvem man er og hvor meget  man tjener så vil man altid føle man ik har råd til børn og man klare det og de første par år er banret nok ligeglad omdet tingene er brugte eller arvet eller om det er et billigt eller dyrt tøjmærke de har på.. det er alt forældrernes behov (synes jeg).. så længe man er nærværende,omsorgsfuld, opmærksom og har en masse LOOOVE i sig er jeg sikker på alt nok skal gå og at barnet har det skønt...

men kan man ik sige noget er mere rigtig end andet for det er så forskelligt fra person til person, og vi er HELDIGVIS alle forskellige..

helt enig.. 

Anmeld

15. november 2010

Ox.

Malene84 skriver:

puha... jeg blev helt ked af at læse det!!!

Skal du ikke blive

Knus!

Anmeld

16. november 2010

wamse

N&J skriver:

Jeg står så selv i en situation, hvor jeg på ingen måde ville kunne lave økonomisk plads til et barn mere. Så her ville det ikke bare ville kunne lade sig gøre at spare de rigtige steder, for det gør jeg allerede, og jeg har i forvejen svært ved at få mine penge til at slå til. Hvis jeg så blev gravid nu(hvilket ikke kan ske, da jeg det kræver en hvis form for lagengymnastik) så ville jeg på ingen måde kunne bære det økonomisk, så ville vælge abort.

Anmeld

16. november 2010

june1987

jeg ville vælge abort de næste 5 år hvis det sku ske

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.