Kunne du have valgt en abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

Malene84

Ox. skriver:

Jeg fik en abort som 19 årig, og jeg fortryder det stadig den dag idag - men det er simpelthen pga at jeg dengang, følte mig ekstremt presset af min daværende kæreste til at gøre det ..

puha... jeg blev helt ked af at læse det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

N&J

SoffiLine skriver:

det er hårdt & det tog så hårdt på mig at jeg efterfølgende blev indlagt efter at ha forsøgt at ta livet af mig selv. kunne ikke finde ud af mig selv & havde svært ved at forstå det hele. og det følger mig stadig. var 16 da jeg fik aborten & blir 22 på søndag, men det følger mig og det vil det altid gøre.

men det er heller ikke et nemt valg at tage som 16 årig, i det hele taget er det jo sjældent et nemt valg.. men er virkelig ked af at høre at det tog så hårdt på dig.. 

Anmeld

12. november 2010

SoffiLine

N&J skriver:

men det er heller ikke et nemt valg at tage som 16 årig, i det hele taget er det jo sjældent et nemt valg.. men er virkelig ked af at høre at det tog så hårdt på dig.. 

Det er skide hårdt, uanset hvad man vælger... Men det er alligevel lidt hårdere at få en abort... Synes jeg... Heldigvis har jeg lært at leve med at det var bare sådan det skulle være, men det gør lidt avs i hjertet at tænke tilbage på det.

Anmeld

12. november 2010

Malene84

N&J skriver:

Der er vel ingen (okey nærmest ingen) der er direkte imod abort for andre, men derfor kan man jo godt have en holdning af det ikke er omstændighederne der skal afgøre om man vil beholde et barn eller ej.

Men der vil jo være fordele og ulemper ved at få børn tæt på hinanden eller med mellemrum, jeg syntes ikke det ene er mere rigtig end det andet, i så fald burde man jo fravælge hvis man ventede tvillinger eller trillinger, for så ville der hele tiden være nogen der tog tid fra mor og far, og det er der vil heller ingen der vil gøre. Sat på en spids..  

hmm ja det er jeg vel sådan set enig i  nu har jeg jo selv tvillinger, og ved mig selv at jeg ikke ville kunne klare endnu et blebarn

Anmeld

12. november 2010

N&J

Ox. skriver:

Jeg fik en abort som 19 årig, og jeg fortryder det stadig den dag idag - men det er simpelthen pga at jeg dengang, følte mig ekstremt presset af min daværende kæreste til at gøre det ..

Det vidste jeg ikke Sussie, og det gør mig da rigtig ondt, men kan godt forstå nogen føler sig presset til det, havde jeg ikke haft den alder og ballast da jeg blev gravid, ved jeg ikke om jeg havde givet efter for hendes fars trusler og pres til at få en abort.. (han havde fået at vide af en veninde at han skulle sige der var mongolisme i familien så jeg ville få en abort), heldigvis kendte han mig godt nok til at vide at jeg ikke bare ville vælge det fordi han sagde sådan

Anmeld

12. november 2010

N&J

Malene84 skriver:

hmm ja det er jeg vel sådan set enig i  nu har jeg jo selv tvillinger, og ved mig selv at jeg ikke ville kunne klare endnu et blebarn

Det ved jeg godt...  men tænkte som dig det første år - fandme ikke et blebarn mere oveni, men nu kunne jeg sagtens gøre det.. jeg er bare så styret af mine følelser at min hjerne slet ikke ville kunne få en fod til jorden med tanker om hvor upraktisk det ville være med evt. 3 blebørn.. 

Anmeld

12. november 2010

N&J

SoffiLine skriver:

Det er skide hårdt, uanset hvad man vælger... Men det er alligevel lidt hårdere at få en abort... Synes jeg... Heldigvis har jeg lært at leve med at det var bare sådan det skulle være, men det gør lidt avs i hjertet at tænke tilbage på det.

Det var bestemt ikke min hensigt med denne debat, syntes dog det er rigtig flot at du kan dele dine tanker omkring dette, når det har haft så følelsesmæssige konsekvenser for dig. 

Anmeld

12. november 2010

Malene84

N&J skriver:

Det ved jeg godt...  men tænkte som dig det første år - fandme ikke et blebarn mere oveni, men nu kunne jeg sagtens gøre det.. jeg er bare så styret af mine følelser at min hjerne slet ikke ville kunne få en fod til jorden med tanker om hvor upraktisk det ville være med evt. 3 blebørn.. 

hehehehe... det kan jeg sagtens følge dig i

Anmeld

12. november 2010

K&S

N&J skriver:

Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?

(det kan være økonomiske, jobmæssige, at man bliver enlig mor osv.)

Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej??? 

Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.

Jeg går ind for retten til fri abort, skulle nogen være i tvivl...  

Hvis du spørger mig nu, så nej - men jeg har aldrig stået i den situation, så måske svaret ville være et andet, hvis jeg reelt stod og skulle træffe valget....!

Anmeld

12. november 2010

SussieThyssen

N&J skriver:

Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?

(det kan være økonomiske, jobmæssige, at man bliver enlig mor osv.)

Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej??? 

Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.

Jeg går ind for retten til fri abort, skulle nogen være i tvivl...  

NEJ!!!
Aldrig!!!

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.