Kunne du have valgt en abort??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. november 2010

Svei

N&J skriver:

Det tror jeg måske godt jeg kan sætte mig ind i, du har nogle dejlige børn, som er ved at være store.. og jeg kan jo heller ikke vide om jeg selv ville vælge det samme var jeg i dine sko og blev gravid, men syntes bare altid den kommer: jamen du kan da bare få en abort, og jeg syntes ikke en abort er en BARE.. 

Nej, en abort er ikke baren, men det er heller ikke ent livslang traume, ikek for mig i hvert fald...og ja, jeg har rigeligt med børn og ved jeg kan være en god mor for dem jeg har, men stod jeg alene med endu et ville jeg slet ikke kunne være den mor og den Eva jeg gerne vil...jeg tror jeg ville fortryde barnet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2010

N&J

Jbk skriver:

Det ene var en dræm det andet ingenting...klart man dyrker drømmen....dyrker jo ikke en kommende abort...for mig var aborten intet barn og de børn jeg fik var drømmen om et barn,...

Det giver meget god mening.. 

Anmeld

12. november 2010

Malene84

N&J skriver:

Hvis betingelserne for at få et barn netop på det tidspunkt ikke er optimale eller hvis du risikere at stå alene med et barn?

(det kan være økonomiske, jobmæssige, at man bliver enlig mor osv.)

Det er IKKE for at diskutere om man bør beholde sit barn, når faderen ikke vil have barnet (den har vi ligesom været igennem.. ) men mere det at hvis DU nu står i en situation, hvor det ikke rigtig passede ind med et barn, ville du så kunne få dig selv til at få en abort eller ej??? 

Ja, nu har der jo været en del debatter efterhånden (både med om par og enlige) hvor folk skriver, jamen så kunne du jo bare få en abort, og hver gang har jeg siddet og tænkt, jamen (de der er gravide eller har været det) havde I ikke den følelse af beskyttertrang og følelsen af babyen i maven med det samme eller er det bare mig, der havde den.

Jeg går ind for retten til fri abort, skulle nogen være i tvivl...  

Ja, helt sikkert! Ville på ingen måde byde mine to små drenge, at de skulle have søskende nu. De ville få en mor fyldt med negativitet og underskud. DET HAR INGEN BØRN FORTJENT! Jeg tillader hermed at folk kan give tilbage - men min personlige holdning er, at dem der er imod abort og ALTID vil vælger barnet ligemeget hvilken situation de står i, er egoistiske.

Anmeld

12. november 2010

ønskebørn74

A&F skriver:

Jeg kunne aldrig vælge at få foretaget en abort, uanset hvilken situation jeg end var i.

Enig...

Anmeld

12. november 2010

N&J

Jbk skriver:

Nej, en abort er ikke baren, men det er heller ikke ent livslang traume, ikek for mig i hvert fald...og ja, jeg har rigeligt med børn og ved jeg kan være en god mor for dem jeg har, men stod jeg alene med endu et ville jeg slet ikke kunne være den mor og den Eva jeg gerne vil...jeg tror jeg ville fortryde barnet...

nej, hvis jeg fik flere børn jeg skulle være alene med, så kunne jeg hellere ikke være den Jane, jeg gerne ville, så det er ikke noget jeg kunne tænke mig, men ved ikke om jeg kunne vælge et barn fra, men nu er Nikita heller ikke så  gammel endnu.. 

Anmeld

12. november 2010

SoffiLine

N&J skriver:

Det er jeg da ked af... men det er j0o netop også det jeg tænker, en abort har for nogle enorme følelsesmæssige omkostninger, mens andre måske er mere afklaret. 

det er hårdt & det tog så hårdt på mig at jeg efterfølgende blev indlagt efter at ha forsøgt at ta livet af mig selv. kunne ikke finde ud af mig selv & havde svært ved at forstå det hele. og det følger mig stadig. var 16 da jeg fik aborten & blir 22 på søndag, men det følger mig og det vil det altid gøre.

Anmeld

12. november 2010

Svei

N&J skriver:

nej, hvis jeg fik flere børn jeg skulle være alene med, så kunne jeg hellere ikke være den Jane, jeg gerne ville, så det er ikke noget jeg kunne tænke mig, men ved ikke om jeg kunne vælge et barn fra, men nu er Nikita heller ikke så  gammel endnu.. 

Nej og det ved man vel  ikke rigtig før man står i det..

Anmeld

12. november 2010

Ox.

Jeg fik en abort som 19 årig, og jeg fortryder det stadig den dag idag - men det er simpelthen pga at jeg dengang, følte mig ekstremt presset af min daværende kæreste til at gøre det ..

Anmeld

12. november 2010

N&J

Malene84 skriver:

Ja, helt sikkert! Ville på ingen måde byde mine to små drenge, at de skulle have søskende nu. De ville få en mor fyldt med negativitet og underskud. DET HAR INGEN BØRN FORTJENT! Jeg tillader hermed at folk kan give tilbage - men min personlige holdning er, at dem der er imod abort og ALTID vil vælger barnet ligemeget hvilken situation de står i, er egoistiske.

Der er vel ingen (okey nærmest ingen) der er direkte imod abort for andre, men derfor kan man jo godt have en holdning af det ikke er omstændighederne der skal afgøre om man vil beholde et barn eller ej.

Men der vil jo være fordele og ulemper ved at få børn tæt på hinanden eller med mellemrum, jeg syntes ikke det ene er mere rigtig end det andet, i så fald burde man jo fravælge hvis man ventede tvillinger eller trillinger, for så ville der hele tiden være nogen der tog tid fra mor og far, og det er der vil heller ingen der vil gøre. Sat på en spids..  

Anmeld

12. november 2010

N&J

Jbk skriver:

Nej og det ved man vel  ikke rigtig før man står i det..

Nej, det kan man ikke.. og vi er jo alle forskellige.. heldigvis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.