ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

ZamanogDania

Anonym skriver:

Tror du misforstår mig. Jeg siger ikke der er noget galt i at man kender hinanden. Det var bare fordi du skrev at forældre ikke laver "tvagsægteskaber" og så skrev jeg bare, at det tror jeg da heller ikke, men at familien jo ofte kender hinanden (f.eks pakistansk familie som bor i DK er gode venner med en familie i Parkistan) børnene kender hinanden svagt, og vil gerne giftes (selv om de måske kun har mødt hinanden et par gange) det er jo også fint nok. Jeg siger bare, at det KAN - ikke at det abselut vil- give problmer hvis han kommer her op og ikke vil accepterer den måde hun lever på, fordi den trods alt er noget anderledes end hvis hun var vokset op i Parkistan.

Men nu skal man jo heller ikke gå i peditesser og tage enkelt sager. Det er vist en sidespor. 

Generelt er jeg bare glad for pointsystemet fordi mange af dem som kommer op fra et u-land ofte ikke ender med at bidrage så meget til samfundet som en veluddannet person fra et vestligt land. Og igen nu siger jeg IKKE alle. Jeg ved da godt, at der er en masse dygtige personer fra f.eks Tyrkiet som kommer op og kæmper sig til en godt job og overhoved ikke ligger landet til last. Men det ændre ikke ved, at jeg tror at det vil gavne det danske samfund med et pointsystem.

Okeey. Noget i pointsystemet er jeg enige med, men så er der nogle ting som jeg er uenige med. Fordi det er virkelig hårdt man skal begynde og forelske sig i en som ef virkelig uddannet og taler mange sprog. Inden man begynder at tale med en fyr, skal man fremover spørger hvor mange sprog kan du? Har du et godt uddannelse? Osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Maria-s

ZamanogDania skriver:

Så har du ikke læst alle reglerne. Man må ikke arbejde hvis man ikke har opholdstilladelse. Og man må heller ikke i skole, eller jo men så skal man igennem alt mulig for at får lov. Min mand er asylansøger. Han vil arbejde eller går i skole så han kan får en udd. Det MÅ han ikke. Så det er ikke så nem med opholdstilladelse. Jeg har været i dk i snart 14 år. Jeg har først fået statsborgerskab i juli måned. Jeg har gået i folkeskole og har 2 uddannelser. Men alligevel skulle jeg til den latterlig indfødsretsprøve. Jeg har ALDRIG modtaget noget fra kommune. Har altid gået i skole og arbejdet ved siden af.

Nej jeg har ikke læst alle reglerne, det skriver jeg også helt til at starte med den holdning jeg har danner jeg ud fra den viden jeg har, det samme som dig  Men har du noget nyt info til mig, så skriver jeg som sagt også at mine holdninger er til at rykke med

Nej selvfølgelig må man ikke arbejde hvis man ikke har opholdstilladelse. For mig virker det logisk?

Jeg kender overhovedet ikke reglerne for asylansøgere, det erkender jeg og det er da rigtig træls hvis din mand bliver fanget mellem 2 stole. Nu er det bare sådan at regler desværre ikke kan dække alle mennesker, sådan er det med regler.... Men hvis man er asylansøger er det vel fordi man er i fare for sit liv i sit hjemland. Derfor er man vel i systemet og venter på ens sag bliver behandlet, hvor man kan søge om opholdstilladelse, eller? Igen jeg kender ikke reglerne, så hvis de kan forklares for "dummies"/ en som mig, så gør det meget gerne Men altså I er jo sammen nu. Er det fordi du frygter at han pludselig bliver sendt hjem og I så ikke kan være sammen? Men der er jo en masse (mens i venter) som I kan "forberede", hvis du forstår hvad jeg mener. Nu har du jo fået dansk statsborgerskab (og tillykke med det ) Dermed opfylder du jo en masse af de krav som der er for den herboende part. Og når du nu har boet og opvokset i DK, så var det vel heller ikke noget problem for dig at ta prøven, eller? Jeg mener bare så handler det vel mere om at du føler dig diskriminieret, fordi du i dit hjerte føler dig dansk, men ikke følte dig opfattet sådan i det danske system.

Har da ikke hørt om at man kan søge statsborgerskab i noget land, uden at opfylde nogle krav. Så er det bare de danske du mener er ekstra stramme, eller?

Men jo der er da nogle krav og ja jeg kan godt se det er lidt svært når din mand er asylansøger, men jeg mener stadig at man er nødt til at have nogle krav for hvem der ønsker at bo i DK og bliver dansker 

Anmeld

9. november 2010

Charlotte Wberg

Alle burde kunne ægte den de elsker.

men det er jo ikke kun DK der stopper/bremser det ønske... Det er vidst ikke så forfærdelig mange år siden at en anden etnisk pige forelskede sig i en dansk dreng... Hun blive så skudt på Slagelse st.

Der er desværre brister over hele linjen ind imellem

Anmeld

9. november 2010

ZamanogDania

Maria-s skriver:

Nej jeg har ikke læst alle reglerne, det skriver jeg også helt til at starte med den holdning jeg har danner jeg ud fra den viden jeg har, det samme som dig  Men har du noget nyt info til mig, så skriver jeg som sagt også at mine holdninger er til at rykke med

Nej selvfølgelig må man ikke arbejde hvis man ikke har opholdstilladelse. For mig virker det logisk?

Jeg kender overhovedet ikke reglerne for asylansøgere, det erkender jeg og det er da rigtig træls hvis din mand bliver fanget mellem 2 stole. Nu er det bare sådan at regler desværre ikke kan dække alle mennesker, sådan er det med regler.... Men hvis man er asylansøger er det vel fordi man er i fare for sit liv i sit hjemland. Derfor er man vel i systemet og venter på ens sag bliver behandlet, hvor man kan søge om opholdstilladelse, eller? Igen jeg kender ikke reglerne, så hvis de kan forklares for "dummies"/ en som mig, så gør det meget gerne Men altså I er jo sammen nu. Er det fordi du frygter at han pludselig bliver sendt hjem og I så ikke kan være sammen? Men der er jo en masse (mens i venter) som I kan "forberede", hvis du forstår hvad jeg mener. Nu har du jo fået dansk statsborgerskab (og tillykke med det ) Dermed opfylder du jo en masse af de krav som der er for den herboende part. Og når du nu har boet og opvokset i DK, så var det vel heller ikke noget problem for dig at ta prøven, eller? Jeg mener bare så handler det vel mere om at du føler dig diskriminieret, fordi du i dit hjerte føler dig dansk, men ikke følte dig opfattet sådan i det danske system.

Har da ikke hørt om at man kan søge statsborgerskab i noget land, uden at opfylde nogle krav. Så er det bare de danske du mener er ekstra stramme, eller?

Men jo der er da nogle krav og ja jeg kan godt se det er lidt svært når din mand er asylansøger, men jeg mener stadig at man er nødt til at have nogle krav for hvem der ønsker at bo i DK og bliver dansker 

Jeg synes bare man skal kigge på enkelte sager igennem. Og man skal ikke dømme dem ligesom alle andre. Fordi de ødelægger det for nogle.

Ja jeg føler mig som dansker. Prøven bestod Jeg efter tredje forsøg. Det er nogle latterlige spørgsmål de stiller. Har spurgt rigtig mange danskere om spørgsmålene. Der var altså mange de ikke kunne svar på. Især en på alder med mig(23 år).

Anmeld

9. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

kan ikke lige komme ind på det link ligenu. ved ikke hvad der er galt med det.

du skriver tidligere jeg skal skrive hvad jeg er utilfreds med, så må se om jeg kan huske det hele :-)

jeg er utilfreds med at man skal stille bankgaranti på 100000 kr, det er sindsygt mange penge og der er ikke mange der kan låne det.

jeg forstår heller ikke hvorfor der skal være en aldersgrænse på kærlighed.

jeg synes det er urimeligt at man stiller krav til folk uddannelser. hvorfor skal man sorteret i folk på den måde. vi kan godt bruge de "gode" men ikke de "dårlige" det synes jeg er en mærkelig måde at se tingene på.

ja så kan man som du siger søge ind via et studie, men det er faktisk ikke helt billigt. der er ret dyrt. har undersøgt det sidste år, jeg jeg stod i sådan en situation og det kostede 13000 euro og det var vist heller ikke for hele uddannelse, penge som jeg slet ikke havde mulighed for at betale og sikkert mange andre der heller ikke har.

ved ikke om jeg fik det hele med

Nå, æv det var ærgeligt...

Før hen skulle man stille en bank garanti på 50.000 kr og ja det er rigtigt den er blevet hævet til 100.000 kr. Og ja det er mange penge, men det er en måde hvorpå man fra regeringens side ønsker at sikre at den fs også vil kunne leve et økonomisk anstændigt liv, mens de finder sig helt på plads i DK (sådan forstår jeg det i hvert fald) For det kunne jo være at fs ikke kan opfylde så mange af de punkter der kan give dem de såkaldte "point"

Med disse nye regler så er der netop heller ikke længere nogen aldersgrænse.

Men hvis du ikke har råd til at søge et studie, hvordan vil du så have råd til at forsørge dig selv i DK så?... Vil du ikke lige uddybe den?  

Anmeld

9. november 2010

Maria-s

ZamanogDania skriver:

Jeg synes bare man skal kigge på enkelte sager igennem. Og man skal ikke dømme dem ligesom alle andre. Fordi de ødelægger det for nogle.

Ja jeg føler mig som dansker. Prøven bestod Jeg efter tredje forsøg. Det er nogle latterlige spørgsmål de stiller. Har spurgt rigtig mange danskere om spørgsmålene. Der var altså mange de ikke kunne svar på. Især en på alder med mig(23 år).

JEg vil da også mene at den enkelte asylansøgers sag bliver vurderet individuelt??... Men der er stadig nødt til at være regler, det er der nødt til at være for alt. Nogle kriterier som bestemmer. Ellers ville systemet bryde sammen og sager tage aaaalt for lang tid at behandle.. Men ja så kan der være enkelte sager, som man gerne så faldt anderledes ud.... Men det er altid svært at opsætte regler og kriterier for alle uden at enkelte individer føler sig truffet uretfærdigt...

Mht. "danskprøven" ja så har denne jo været en del til debat og ja den kunne man da snakke om at revidere, men det er jo så ikke det denne debat omhandler Der kunne vi sikkert lave en lige så lang debat som denne, om hvad den skulle indeholde

Anmeld

9. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
mor-til-vanessa skriver:

jeg synes her er en meget god tone :-)

Absolut - og det skal der allerhelst blive ved med jo

Anmeld

9. november 2010

Anonym

Jeg tror man skal passe på med at blande asyl-politikken ind i det. Det mener jeg er en anden sag. Dette pointsystem er jo for familiesammenføring. Asylansøgere er jo noget helt andet. Det er mennesker på flugt og jer er derfor ret overbevist om, at det pointsystem ikke skal bruges til asylsager men "kun" ved familie-sammenføring.

Anmeld

9. november 2010

ZamanogDania

Anonym skriver:

Jeg tror man skal passe på med at blande asyl-politikken ind i det. Det mener jeg er en anden sag. Dette pointsystem er jo for familiesammenføring. Asylansøgere er jo noget helt andet. Det er mennesker på flugt og jer er derfor ret overbevist om, at det pointsystem ikke skal bruges til asylsager men "kun" ved familie-sammenføring.

Jeg tror du hentyder til mig. Min mand er asylansøger i dk, men vi har søgt FS derfor kom dette ord frem. Jeg ved godt at det poitnsystem er for FS.

Anmeld

9. november 2010

A&F

Alle burde kunne ægte den de elsker.

men det er jo ikke kun DK der stopper/bremser det ønske... Det er vidst ikke så forfærdelig mange år siden at en anden etnisk pige forelskede sig i en dansk dreng... Hun blive så skudt på Slagelse st.

Der er desværre brister over hele linjen ind imellem

Mener du drabet på Ghazala, hun blev skudt på slagelse st? Hun var pakistaner. Troede han var afghaner ham hun blev gift med.. Forfærdeligt med sådanne sager.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.