ZamanogDania skriver:
Så har du ikke læst alle reglerne. Man må ikke arbejde hvis man ikke har opholdstilladelse. Og man må heller ikke i skole, eller jo men så skal man igennem alt mulig for at får lov. Min mand er asylansøger. Han vil arbejde eller går i skole så han kan får en udd. Det MÅ han ikke. Så det er ikke så nem med opholdstilladelse. Jeg har været i dk i snart 14 år. Jeg har først fået statsborgerskab i juli måned. Jeg har gået i folkeskole og har 2 uddannelser. Men alligevel skulle jeg til den latterlig indfødsretsprøve. Jeg har ALDRIG modtaget noget fra kommune. Har altid gået i skole og arbejdet ved siden af.
Nej jeg har ikke læst alle reglerne, det skriver jeg også helt til at starte med
den holdning jeg har danner jeg ud fra den viden jeg har, det samme som dig
Men har du noget nyt info til mig, så skriver jeg som sagt også at mine holdninger er til at rykke med 
Nej selvfølgelig må man ikke arbejde hvis man ikke har opholdstilladelse. For mig virker det logisk?
Jeg kender overhovedet ikke reglerne for asylansøgere, det erkender jeg og det er da rigtig træls hvis din mand bliver fanget mellem 2 stole. Nu er det bare sådan at regler desværre ikke kan dække alle mennesker, sådan er det med regler.... Men hvis man er asylansøger er det vel fordi man er i fare for sit liv i sit hjemland. Derfor er man vel i systemet og venter på ens sag bliver behandlet, hvor man kan søge om opholdstilladelse, eller? Igen jeg kender ikke reglerne, så hvis de kan forklares for "dummies"/ en som mig, så gør det meget gerne
Men altså I er jo sammen nu. Er det fordi du frygter at han pludselig bliver sendt hjem og I så ikke kan være sammen? Men der er jo en masse (mens i venter) som I kan "forberede", hvis du forstår hvad jeg mener. Nu har du jo fået dansk statsborgerskab (og tillykke med det
) Dermed opfylder du jo en masse af de krav som der er for den herboende part. Og når du nu har boet og opvokset i DK, så var det vel heller ikke noget problem for dig at ta prøven, eller?
Jeg mener bare så handler det vel mere om at du føler dig diskriminieret, fordi du i dit hjerte føler dig dansk, men ikke følte dig opfattet sådan i det danske system.
Har da ikke hørt om at man kan søge statsborgerskab i noget land, uden at opfylde nogle krav. Så er det bare de danske du mener er ekstra stramme, eller?
Men jo der er da nogle krav og ja jeg kan godt se det er lidt svært når din mand er asylansøger, men jeg mener stadig at man er nødt til at have nogle krav for hvem der ønsker at bo i DK og bliver dansker 
Anmeld