Maria-s skriver:
Hej Shibby,
Det er rigtigt at en lovgivning der bliver lavet om et hvilket som helst emne, altid risikere at ramme enkelte som det muligvis ikke var tiltænkt, det er selvfølgelig ikke godt men derfor er man stadig nødt til at lave nogle regler, ellers ville det danske velfærdssystem bryde sammen, fordi der ikke ville være økonomi til at opretholde de velfærdsgoder vi har i dag.
Reglerne der er blevet revideret for "24 års reglen" gør det altså ikke umuligt for folk med mindre uddannelse at komme til Danmark, der er masse af andre punkter som kan opveje lige det punkt du nævner der. Men jo det er klart (i hvert fald for mig) at dem der har nogle kvalifikationer vi med det samme kan bruge i det danske samfund, de skal da have en hurtig vej igennem systemet, da de aktivt kan bidrage til at vedligeholde vores velfærds Danmark. dem vil vi da gerne tiltrække!
De mennesker (sådan som jeg forstår det jeg har læst) som får svære ved at få familiesammenføring, det er den gruppe mennesker som man ser vil få det rigtig svært ved at leve i DK. det er de mennesker som vil have meget lidt tilknytning til det danske samfund. Jeg har i mange af de tidligere indlæg i denne debat prøvet at forklare dette dybere, jeg håber du har lyst til at læse det igennem og så gi din kommentar tilbage 
er altså nød til at citere. det bliver altså overhovedet ikke lettere. og det var bestemt heller ikke let efter den gamle regel.
vi kan tage mig som eksempel.
min datter far er fra usa, har har spillet basket i dk i mange år ( 3 år ) og var på hans 4 år. han fik desværre en knæskade og kunne ikke forsætte, for han kunne ikke få trænet det ordenligt op bla fordi der ikke var noget hjælp.
nå men jeg var høj gravid da han var nød til at ophæve hans kontrakt og jeg var ikke gammel nok til at søge fs for var kun 23.
jeg er selv uddannet frisør, og kunne faktisk ikke opfylde noget efter de gamle krav. jo jeg kunne få bankgaranti 50000 ( var lige før jeg ikke kunne og har ikke stor gæld i forvejen ) og så havde jegen stor nok bolig ( der skal være 20m2 per person ). det var så de eneste jeg kunne opfylde.
jeg opfyldte ikke alder, der er også noget med et beløb man skal have til at forsørge. tror det er 5000 pr person. det havde jeg heller ikke.
så vi kunne ikke få fs og det var efter de gamle regler, forestil dig så hvordan de bliver efter de nye.
hvad var der lige retfærdigt i det???? når han havde været her i så mange år. så derfor synes jeg at de regler er alt for stramme og slet ikke til nogen gavn. jeg synes man skal kigge på de enkelte sager. eks at han havde været i dk mange år og arbjede og at vi faktisk havde et barn på vej... men et barn betød intet, det var bare ærgeligt.
så det endte med vi snød, så han kunne være med til fødslen i det mindste. og vi havde 1700 kr til at leve for om måned til mad og det gik helt fint, vi gik ikke sultne i seng. så hvorfor skal regeringen komme og sige at de kan man ikke og man skal have mindst dit og dat.
det var min historie og der er sikker mange andre derude, ligesom min
i sidste ende vil det bare betyde at danmark mister en masse danskere, som er god arbejdstkraft og hvor er dk så om 10 år. ja så mangler vi en masse arbejdstkraft.
og de siger jo de nye regler er til for at spare med alligevel har de afsat en masse mio til f.eks gettho planen.
det hænger jo slet ikke sammen