ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Nå, æv det var ærgeligt...

Før hen skulle man stille en bank garanti på 50.000 kr og ja det er rigtigt den er blevet hævet til 100.000 kr. Og ja det er mange penge, men det er en måde hvorpå man fra regeringens side ønsker at sikre at den fs også vil kunne leve et økonomisk anstændigt liv, mens de finder sig helt på plads i DK (sådan forstår jeg det i hvert fald) For det kunne jo være at fs ikke kan opfylde så mange af de punkter der kan give dem de såkaldte "point"

Med disse nye regler så er der netop heller ikke længere nogen aldersgrænse.

Men hvis du ikke har råd til at søge et studie, hvordan vil du så have råd til at forsørge dig selv i DK så?... Vil du ikke lige uddybe den?  

når man bliver gift med en dansker er det danskeren der har pligt til at forsørge dig, intil du finder et arbejde.

ligesom hvis en dansk kvinde og en dansk mand er gift og kvinden ikke har noget arbejde eller a-kasse så er det også manden der skal forsørge. men i det tilfælde går regeringen jo ikke ind og kigger på hvor mange penge de har at leve for. og jeg synes bestemt ikke at regeringen skal bestemme hvor mange penge man skal have, hvor man skal bo. det synes jeg da selv man skal være herre over.

sådan som jeg forstår det, skal man stadig være 24 år før man søger, for det hedder jo stadig 24-års reglen i de nye regler.

mit svar til det med studie er i blandt her. 

hvorfor skal man desuden vælge at studere for at komme ind i danmark, hvis man allerede har en uddannelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

mor-til-vanessa

MoriSverige skriver:

Problemet her er bare at man ikke kan smide en statsborger ud af landet. Men man kan godt smide en ud der kun har opholdstilladelse.
Personligt synes jeg det er fint at de med opholdstilladelse der bliver dømt for noget kriminelt bliver sendt hjem til afsoning.

Det er vel ikke rimeligt at det danske samfund skal betale for et fængselsophold for en udlænding der kun har opholdstilladelse og så ikke kan opfører sig ordentligt?

jeg synes faktisk man skal afsone i det land man har begået kriminaliten. det skal et andet land da over hovedet ikke blande sig i. 

og sådan som det er nu, så betaler man jo også selv for det. så kan slet ikke se problemet

Anmeld

10. november 2010

mor-til-vanessa

MoriSverige skriver:

Det er korrekt at der også er mange danskere der ikke rører en finger. Men det gør det vel ikke mere rimeligt at det danske samfund skal betale endnu mere fordi der kommer flygtninge/udlændige til landet og gør det samme?

(Beklager jeg spamer lidt hist og her , men har først set debatten nu)

man kan jo ikke bare komme til dk og sige. nå nu er jeg i danmark, nu vil jeg ikke lave noget.

den går ikke og det kan man ikke.

man kan slet ikke modtage noget hvis man ikke er dansk statsborger, og det er ikke noget man bliver.

hvem gider kæmpe 7 år for at blive dansk statsborger, for så bagefter at flade den.... det tror jeg næppe der er nogen der gør.

ja jeg er ret sikker på at asylansøger modtager penge fra staten, men de er jo også så slemme tilredt at de jo ikke kan noget. hvis man kommer fra et krigs land, så har man det altså virkelig forfærdeligt. nogen kan slet ikke holde ud til at gå i skole, fordi de har så meget angst og er nød til at blive undervist hjemme. har virkelig ikke ondt i røven over at de får hjælp fra staten. men jeg har ondt i røven at danskere bevidst får kh fordi det er let.

men nu var det jo også fs det handlede om

Anmeld

10. november 2010

Maise

Har så mange ord for hvad jeg mener om dette og DF´s politik, at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde. Bliver så vred at jeg får skrevet en masse ord der bliver så grimme at det vist bare er bedst at lade være. Jeg har længe været flov over at dele land og samfund med PIA K. 

Anmeld

10. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Hej Shibby,

Det er rigtigt at en lovgivning der bliver lavet om et hvilket som helst emne, altid risikere at ramme enkelte som det muligvis ikke var tiltænkt, det er selvfølgelig ikke godt men derfor er man stadig nødt til at lave nogle regler, ellers ville det danske velfærdssystem bryde sammen, fordi der ikke ville være økonomi til at opretholde de velfærdsgoder vi har i dag.

Reglerne der er blevet revideret for "24 års reglen" gør det altså ikke umuligt for folk med mindre uddannelse at komme til Danmark, der er masse af andre punkter som kan opveje lige det punkt du nævner der. Men jo det er klart (i hvert fald for mig) at dem der har nogle kvalifikationer vi med det samme kan bruge i det danske samfund, de skal da have en hurtig vej igennem systemet, da de aktivt kan bidrage til at vedligeholde vores velfærds Danmark. dem vil vi da gerne tiltrække! De mennesker (sådan som jeg forstår det jeg har læst) som får svære ved at få familiesammenføring, det er den gruppe mennesker som man ser vil få det rigtig svært ved at leve i DK. det er de mennesker som vil have meget lidt tilknytning til det danske samfund. Jeg har i mange af de tidligere indlæg i denne debat prøvet at forklare dette dybere, jeg håber du har lyst til at læse det igennem og så gi din kommentar tilbage

er altså nød til at citere. det bliver altså overhovedet ikke lettere. og det var bestemt heller ikke let efter den gamle regel.

vi kan tage mig som eksempel.

min datter far er fra usa, har har spillet basket i dk i mange år ( 3 år ) og var på hans 4 år. han fik desværre en knæskade og kunne ikke forsætte, for han kunne ikke få trænet det ordenligt op bla fordi der ikke var noget hjælp.

nå men jeg var høj gravid da han var nød til at ophæve hans kontrakt og jeg var ikke gammel nok til at søge fs for var kun 23.

jeg er selv uddannet frisør, og kunne faktisk ikke opfylde noget efter de gamle krav. jo jeg kunne få bankgaranti 50000 ( var lige før jeg ikke kunne og har ikke stor gæld i forvejen ) og så havde jegen stor nok bolig ( der skal være 20m2 per person ). det var så de eneste jeg kunne opfylde.

jeg opfyldte ikke alder, der er også noget med et beløb man skal have til at forsørge. tror det er 5000 pr person. det havde jeg heller ikke. 

så vi kunne ikke få fs og det var efter de gamle regler, forestil dig så hvordan de bliver efter de nye. 

hvad var der lige retfærdigt i det???? når han havde været her i så mange år. så derfor synes jeg at de regler er alt for stramme og slet ikke til nogen gavn. jeg synes man skal kigge på de enkelte sager. eks at han havde været i dk mange år og arbjede og at vi faktisk havde et barn på vej... men et barn betød intet, det var bare ærgeligt.

så det endte med vi snød, så han kunne være med til fødslen i det mindste. og vi havde 1700 kr til at leve for om måned til mad og det gik helt fint, vi gik ikke sultne i seng. så hvorfor skal regeringen komme og sige at de kan man ikke og man skal have mindst dit og dat.

det var min historie og der er sikker mange andre derude, ligesom min

i sidste ende vil det bare betyde at danmark mister en masse danskere, som er god arbejdstkraft og hvor er dk så om 10 år. ja så mangler vi en masse arbejdstkraft.

og de siger jo de nye regler er til for at spare med alligevel har de afsat en masse mio til f.eks gettho planen. 

det hænger jo slet ikke sammen

Anmeld

10. november 2010

mor-til-vanessa

Maise skriver:

Har så mange ord for hvad jeg mener om dette og DF´s politik, at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde. Bliver så vred at jeg får skrevet en masse ord der bliver så grimme at det vist bare er bedst at lade være. Jeg har længe været flov over at dele land og samfund med PIA K. 

jamen er helt enig. jeg kan sige rigtig mange grimme ting om pia k. men må hellere lade være, man ved jo aldrig hvem der læser med.

men bliver ligefrem flov over at kalde mig dansker

Anmeld

10. november 2010

Maise

mor-til-vanessa skriver:

jamen er helt enig. jeg kan sige rigtig mange grimme ting om pia k. men må hellere lade være, man ved jo aldrig hvem der læser med.

men bliver ligefrem flov over at kalde mig dansker

ja nemlig. hun får skidebalder mange gange om ugen inde i mit hoved og til mand og venner.

Anmeld

10. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Jeg synes det er lidt svært. Jeg har ikke nærlæst de nye ændringer, men grundlæggende er jeg enig i at vi skal væk fra det forkælede forsørger Danmark som vi har gang i.

Og det er bare billigere, at modtage uddannede menneker fra udlandet, fremfor dem der sidder hjemme og ikke kan arbejde af den ene eller anden årsag.

I princippet forhindre det efter min mening ikke familie i at være sammen. Det er bare ikke sikkert de kan være det på et givent tidspunkt i danmark. Og hvis det kan redde nogle stakkels mennesker fra, at skulle leve sammen med en ægtefælle de ikke selv ønsker, så synes jeg det er en pris der er værd at betale

Det er da vist TYDELIGT at du ikke rigtig har sat dig ind i de regler.. Synes du skal gøre det før du kommer med din holdning, for hvis du ikke gør det , ja så har du ikke rigtig noget at have den i!!

Anmeld

10. november 2010

wamse

Maise skriver:

Helt enig

Anmeld

10. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Jeg har heller ikke nær studeret hverken gammel eller ny lovgivning på det diskuterede område. Men jeg mener at der skal være nogle klare regler for hvem der optages i vores samfund og får glæde af vores velfærd. og synes at det ville være helt igennem forkert hvis alle bare kunne komme ind og bosætte sig i DK. Viljen til intergration, sprog, og danske normer er meget højt i min liste. Derud over skal der også være selvforsøgelse i en længrevarende periode.

Problemet er jo at når kravene er lave, bliver det udnyttet til virkelig stor gene for de som burde have adgang til vort land. og modsat når kravene er høje rammer det også de forkerte. Så en middelvej ville være skøn, men den må ikke sænkes så meget at det bliver for nemt at udnytte systemet.

Jeg bliver simpelthen nødtil at kommentere dig igen.

Som sagt er det TYDELIGT at du ikke har sat dig ind i reglerene.. de gamle regler siger at får at man kan få opholdstilladelse via familiesammenføring så skal mand:

1. skrive under på en integrationskontrakt (hvordan man skal opføre sig i DK og hvordan man skal respektere de danske værdier etc)

2. Være over 24 år

3. Råde over en bolig af 20 kvm pr person (UDEN køkken og bad.. det er ekstra) + den skal være ubegrænset leje hvis ikke det er en eje

4. du skal kunne bevise at dit forhold er ægte og ikke proforma, bl.a. ved at vedlægge private breve, mails, telefon regninger, billeder af jer to sammen ( ja det man normalt ville mene er privat)

5. skulle kunne bevise tilknytning til DK er større

6. du skal stille et rådighedsbeløb på 60000 kr ( nu bliver 100000 kr), indtil tilflytteren har fået permanent opholdstilladelse.. DISSE PENGE SKAL BL.A. BRUGES HVIS NU AT TILFLYTTEREN SKULLE HAVE ØKONOMISK HJÆLP I FORM AF LOV OM AKTIV SOCIAL POLITIK.. DVS. At de penge som I er så bange for at tilflytteren skal bruge når han kommer for at udnytte systemet altså bliver taget af de penge den HERBOENDE ægtefælle har sat til rådighed OG hvis de bliver brugt får han ikke permanent opholdstilladelse.. det kan sågar betyde at når han søge om opholdstilladelse igen (skal hvert andet år) så kan det være han ikke engang får det!!!!

7. Når han så får opholdstilladelse skal han hver 3 måned de næste 7 år til et møde hos sin socialrådgiver som TJEKKER op på hvordan det går med han INTEGRATION i DK!!!!

8. Han skal OBLIGATORISK læse dansk og bestå det såkaldte modul 5 for overhovedet at kunne få permanent opholdstilladelse til DK..

JA det er de gamle regler.... de nye er strammere endnu.. OG så har du tilmed den Flabet indstilling af hvis nogens kærlighed til hinanden skulle gå udover en lille bitte bitte smule af dine skattekroner (HVILKET DE IKKE GØR), ja så kan folk bare undvære hinanden.. sDet er i sandhed kun en meget ignorent person der kan have sådan en indstilling.. og det er fandeme sørgeligt.. ÆV siger jeg bare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.