ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

Jeg mener bestemt at der skal strammes meget op .. Og det er helt fint med mig med de nye regler.. Syntes slet ikke de er stramme nok.. Jeg mener os at når en udlændning laver noget kriminelt her i dk, så skal de afsone i deres eget land... For her i danmark vil de ikk få noget ud af det, de vil kun grine af vores system... Danmark er for godt et land, ergo STRAM OP PÅ REGLERNE.. Dansk folkeparti er mit favorit parti.. Sorry to say...

Jeg kan godt forstå at du er sorry to say at DF er dit ynglings parti.. det ville jeg oss være.. og endnu mere kan jeg forstå at du er anonym med sådan en attitude. Jeg vil så lige gøre OBS på at de såkaldte ballademagere du omtaler i dit indlæg INTET har at gøre med familiesammenføring, for folk der bliver familiesammenført til DK dkriver kontrakt med landet omkring hvordan de skal opføre sig, og HVIS de gør det mindste.. ja så ryger de ud.. så den sætning i det her sammenhæng var HELT ude af kontekst.. Og derofr nok nærmere et lille racistisk indslag fra en person der slet ikke har sat sig ind i hvad det i virkeligheden handler om!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

camsko88

jeg syntes det er total latterligt, sidder og ser TV2 news hvor en repræsentant fra DF har en duel mod en fra Radk,V.
han sagde direkte at han gerne vil at der kommer færre muslimer ind i landet. Hvad sker der lige for DK?

Anmeld

10. november 2010

Elizabeth Nuñez

Anonym skriver:

jeg er opvokset med det... Og at det så skete med hende gør det bestemt ikke bedre... 

Jeg bryder mig ikke om at de tror de skal bestemme her i landet.. At de tror de kan få i hoved og røv uden at røre en finger.. Og når det så er sagt, så er det jo ikke lige dem ALLE sammen, men flertallet desværre, og derfor mener jeg Pia gør et fantastisk stykke arbejde... 

Det er SLET ikke flertallet... DESVÆRRE er du forkert informeret.. men du er vel blevet godt og grundigt manipuleret af DF klamme kampagner.. Og PS. så er jeg ked af det med din søster.. men hey jeg kender en der er blevet voldtaget af en HVID mand.. det betyder sgu da ikke at jeg skal hade alle HVIDE og DE ALLE laver kriminalitet og udnytter systemet...

Anmeld

10. november 2010

Elizabeth Nuñez

mor-til-vanessa skriver:

øhm jeg vil gerne se et sted hvor du ser flertallet er sådan.

hvad vill danmark være uden dem. du skriver de fleste ikke rør en finger. det er der dælme også mange danskere der ikke gør og som udnytter systemet mindst lige så meget hvis ikke mere.

jeg synes virkelig udlændinge knokler meget, de har grønthandler, kiosker, spise steder osv. de arbejder virkelig meget. de arbejder hver søndag, hvor de fleste danskere holder weekend. men nej de arbejder ikke. og de tror da heller ikke de skal bestemme, ikke mere end os andre.

må sige at jeg synes det er virkelig sørgeligt at du er vokset op sådan. jeg håber virkelig ikke for min datter at hun skal møde sådanne folk i hendes opvækst, men det slipper hun jo nok ikke for.

hvad skal vi gøre med alle de dansker som ikke laver en skid og feder den???

Jeg synes vi skal sende dem afsted med alle de uønskede udlændinge.. så kan vi se hvor tomt Dk lige pludselig ville blive

Anmeld

10. november 2010

Elizabeth Nuñez

Maria-s skriver:

Hvis personen er i job er det jo heller ikke dem jeg snakker om Lad mig vide hvis jeg ikke forstår dig korrekt, men hvis man har job og kan begå sig sprogligt i DK, hvad skulle der så ligge til hindring for ikke at kunne få opholdstilladelse/ statsborgerskab i DK?

Og det med der er danskere der er på kontanthjælp, hvad har det med sagen at gøre? Sorry men det kan jeg altså ikke se. Det er danske statsborgere og altså en del af det danske samfund og ja så har vi forpligtet os til at tage os af dem. Det er jo netop det det danske system dækker over. OG det gælder alle danske statsborgere, dvs. også mennesker der før har boet i et andet land/ født udenfor DK men senere hen er blevet dansk statsborger, men så senere hen i livet desværre ender i en situation hvor de er nødt til at søge offentlig økonomisk hjælp i en kortere eller længere periode.

NÅR MAN ER FAMILESAMMENFØRT ER DET DEN HERBOENDE ÆGTE FÆLLE DER SKAL FORSØGE SIN UDLÆNDING!! IKKE DET DANSKE SYSTEM.. DVS. INGEN TILFLYTTERE DER ER FAMILIESAMMENFØRT KAN FÅ KONTANTHJÆLP OG DERAF NASSE PÅ SYSTEMET..

Anmeld

10. november 2010

Mimic

jeg må være ærlig og tilstå at jeg faktisk synes det er ok med en stramning, der er kommet mange til vores land, som kun er her for at få penge og som egentlig aldrig kommer igang med arbejde eller uddannelse, derimod tror jeg at hvis der kommer flere høktuddannede til, vil være en større chance for at få rettet op de steder der mangler højtuddannede.

ved at jeg nok får en over nakken for det, men jegstår ved min mening...

DF er ikke mit favorit parti, men de har nogle holdninger og meninger som jeg kan stå inde for...

god aften til jer alle

Anmeld

10. november 2010

Maria-s

Elizabeth Nuñez skriver:

NÅR MAN ER FAMILESAMMENFØRT ER DET DEN HERBOENDE ÆGTE FÆLLE DER SKAL FORSØGE SIN UDLÆNDING!! IKKE DET DANSKE SYSTEM.. DVS. INGEN TILFLYTTERE DER ER FAMILIESAMMENFØRT KAN FÅ KONTANTHJÆLP OG DERAF NASSE PÅ SYSTEMET..

Undskyld mig, men tror du ikke lige du skulle trække vejret 5 min?... Jeg ved det er et svært emne som berører mange mennesker og ja hvis man ikke selv er én, men en mere udeforstående, kan det være svært at se det lige præcis fra dit synspunkt... Men jeg prøver og bl.a. også derfor jeg er med i denne debat. Jeg skriver og har skrevet flere gange at jeg ikke er uddannet indenfor social politik og nej jeg kender heller ikke alle afkroge af den lovgivning der er, slet ikke, men jeg har læst noget og ud fra det har jeg en mening. Det har man lov til at have, ligesåvel som du har din, dannet ud fra den viden du nu har.

Jeg synes det du skriver slet ikke passer til det jeg skriver, mit var et tilbagesvar på et andet citat. Måske er det mig der misforstår dit indlæg? Men det jeg skriver er at alle danske statsborgere uanset etnisk oprindelse har ret til offentlig støtte. 

I tidligere indlæg skriver jeg også at jeg synes det er en god ting at der opstilles nogle retningslinjer/ regler for hvilke personer der skal til DK og det af flere grunde. Men det bliver simpelthen for langt det her hvis jeg skal skrive alt igen, så læs nu hele denne debat fra side 1 og frem, for det tror jeg måske ikke helt du har?.. så kan det være du har et lidt bedre perspektiv at det jeg skriver end at hive et enkelt indlæg ud  

Anmeld

10. november 2010

Giraffen

mor-til-vanessa skriver:

Dansk Folkeparti og Regeringen har indgået en aftale om modernisering af udlændinge loven.

personligt synes jeg jo den er ALT for stram og hvis den skulle noget skulle den gøre det nemmere for ægtefællesammenføring og ikke mere besværligt.

nu bliver der jo bla lavet et pointsystem ( som ikke ligger helt klart endnu ) men som bla går ud på at gøre det nemmere for folk som er højt uddannet og dem som ikke er, ja det er jo bare ærligt, så kan man ikke bo i danmark.

personligt er det en sag der berører mig meget, selvom jeg ikke skal ægtefællesammenføres alligevel. men kan huske hvor hård en tid det var og det ønsker jeg ikke for andre. jeg kan SLET ikke se at regeringen skal bestemme hvem man skal være forelsket i og hvem man gerne vil leve sammen med. det er i orden at leve med en højt uddannet udlænding, men ikke med en der ikke er højuddannet. det synes jeg er diskrimination på det groveste. 

i forvejen så kan jeg ikke se hvad 24-års reglen skal gøre godt for. ja det er for tvangs ægteskaber, men hvad med os danskere som er nødt til at gifte os for at kunne ægtefællesammenføres, er det ikke også tvang??? måske man slet ikke har lyst til at skulle giftet på det givne tidspunkt... men ja det SKAL man jo så.

jeg tænker lidt hvad det har af betydning for danmark i fremtiden. jeg tror mange vil vælge at flytte fra danmark. og det betyder jo så også at danmark mister en masse folk og deres uddannelser og så bliver der jo mangel på arbejdstmarket. der er jo ikke nogen der gider gå at det igennem, når det skal gøres så svært og at det faktisk er umuligt for "normale" folk med "normale" uddannelser.

et er de nye krav er bla at man skal stille en sikkerhed på 100000 kr som før var 60000. det er rigtig mange penge. jeg ville f.eks aldrig kunne låne 100000 i banken, specielt ikke når jeg begynder at læse og skal leve af en sølle SU.

nå men ville egentlig gerne høre hvad jeres holdning til den er??? er det godt eller dårligt???

man må gerne være ano.

Jeg hørte om det i radioen i dag i "Den Løse Kanon" Karen thisted havde nogle rigtig rigtig gode pointer i forhold til den regel.

For rigtig mange højtuddannede er jo ikke sammen med en ægtefælle med høj uddannelse. Især i udlandet koster uddannelse kassen og hvad er chancen for at 

1) begge parter er højtuddannede

2) begge parter ønsker at flytte til DK

Jeg tror overhovedet ikke at det er vejen frem

og mht sprogkundskab, så sagde Thisted også (så klogt) at der jo heller ik er nogen i folketinget der kan snakke ordentlig engelsk, tværtiimod!

IIIH altså vi har brug for nogle andre til at styre landet

Anmeld

10. november 2010

Maria-s

mor-til-vanessa skriver:

man kan jo ikke bare komme til dk og sige. nå nu er jeg i danmark, nu vil jeg ikke lave noget.

den går ikke og det kan man ikke.

man kan slet ikke modtage noget hvis man ikke er dansk statsborger, og det er ikke noget man bliver.

hvem gider kæmpe 7 år for at blive dansk statsborger, for så bagefter at flade den.... det tror jeg næppe der er nogen der gør.

ja jeg er ret sikker på at asylansøger modtager penge fra staten, men de er jo også så slemme tilredt at de jo ikke kan noget. hvis man kommer fra et krigs land, så har man det altså virkelig forfærdeligt. nogen kan slet ikke holde ud til at gå i skole, fordi de har så meget angst og er nød til at blive undervist hjemme. har virkelig ikke ondt i røven over at de får hjælp fra staten. men jeg har ondt i røven at danskere bevidst får kh fordi det er let.

men nu var det jo også fs det handlede om

Nu bliver der altså heller ikke skrevet at Mor-I-Sverige synes det er urimeligt at asylansøgere får offentlig hjælp. SELVFØLGELIG skal asylansøgere have hjælp!

Jeg kan kun igen her sige mht. at "du har ondt i røven" over danskere der får kontanthjælp fordi det er let... -det har intet med debatten at gøre og ja du skriver også selv at debatten jo handler om fs. Men ja der findes "brodne kar" alle steder i alle lande. Men fordi der er en meget lille procentdel i DK der ikke ønsker at bidrage til det danske velfærdssystem, skal vi i DK så sige, jamen der skal ikke være forskel på nogen, så lad os åbne vores grænser for alle der ønsker at bo i DK? Jeg er ret sikker på at et lille land som DK da først ville kollapse og vi ville da selv skulle betale for ALT. Jeg må sige som jeg har sagt før; Vi har en økonomisk begrænset kapacitet i DK og jeg mener at dem der har "førsteret" til at modtage goder er dem som har været med til at bygge vores land til det det er idag. Så er det da super dejligt at der er rigtig mange mennesker som også gerne vil bo i DK, men vi skal også bare kunne magte det så vi ikke kollapser. Et korthus er nødt til at have flest stærke kort i bunden for at kunne bære resten af huset. Ellers kollapser det... Jeg håber du forstår min pointe

Anmeld

10. november 2010

mor-til-vanessa

Elizabeth Nuñez skriver:

Jeg bliver simpelthen nødtil at kommentere dig igen.

Som sagt er det TYDELIGT at du ikke har sat dig ind i reglerene.. de gamle regler siger at får at man kan få opholdstilladelse via familiesammenføring så skal mand:

1. skrive under på en integrationskontrakt (hvordan man skal opføre sig i DK og hvordan man skal respektere de danske værdier etc)

2. Være over 24 år

3. Råde over en bolig af 20 kvm pr person (UDEN køkken og bad.. det er ekstra) + den skal være ubegrænset leje hvis ikke det er en eje

4. du skal kunne bevise at dit forhold er ægte og ikke proforma, bl.a. ved at vedlægge private breve, mails, telefon regninger, billeder af jer to sammen ( ja det man normalt ville mene er privat)

5. skulle kunne bevise tilknytning til DK er større

6. du skal stille et rådighedsbeløb på 60000 kr ( nu bliver 100000 kr), indtil tilflytteren har fået permanent opholdstilladelse.. DISSE PENGE SKAL BL.A. BRUGES HVIS NU AT TILFLYTTEREN SKULLE HAVE ØKONOMISK HJÆLP I FORM AF LOV OM AKTIV SOCIAL POLITIK.. DVS. At de penge som I er så bange for at tilflytteren skal bruge når han kommer for at udnytte systemet altså bliver taget af de penge den HERBOENDE ægtefælle har sat til rådighed OG hvis de bliver brugt får han ikke permanent opholdstilladelse.. det kan sågar betyde at når han søge om opholdstilladelse igen (skal hvert andet år) så kan det være han ikke engang får det!!!!

7. Når han så får opholdstilladelse skal han hver 3 måned de næste 7 år til et møde hos sin socialrådgiver som TJEKKER op på hvordan det går med han INTEGRATION i DK!!!!

8. Han skal OBLIGATORISK læse dansk og bestå det såkaldte modul 5 for overhovedet at kunne få permanent opholdstilladelse til DK..

JA det er de gamle regler.... de nye er strammere endnu.. OG så har du tilmed den Flabet indstilling af hvis nogens kærlighed til hinanden skulle gå udover en lille bitte bitte smule af dine skattekroner (HVILKET DE IKKE GØR), ja så kan folk bare undvære hinanden.. sDet er i sandhed kun en meget ignorent person der kan have sådan en indstilling.. og det er fandeme sørgeligt.. ÆV siger jeg bare

wuuuuhhhuuuuuu bøjer mig i stødet for dig elizabeth.

du fkriver sååå meget bedre end jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.