Maria-s skriver:
Ja det vil jeg mene, til dels. Der er jo en masse punkter for den ansøgende i familiesammenføringen som kan opveje det. Det er i hvert fald sådan jeg læser det link der bliver henvist til i denne tråd
Men ja hvis herboende er på kontanthjælp og den ansøgende ikke har nogen uddannnelse (der er så nogle krav til denne uddannelse) eller har haft kvalificeret erhvervserfaring i vis periode eller har sprogkunskaber indenfor enten, dansk/ norsk/ svensk/ tysk/ fransk/ spansk eller engelsk eller kan forsørge sig selv, ja så er det selvfølgelig en træls situation man står i. Men så kan man jo gøre noget for at opfylde nogen af ovenstående krav, eller fx søge studie-opholdstilladelse og så tage en uddannelse og derigennem også få en større tilknytning til DK som dermed også understøtter ens tilhørsforhold til DK
Det er da en positiv ting, er det ikke? 
kan ikke lige komme ind på det link ligenu. ved ikke hvad der er galt med det.
du skriver tidligere jeg skal skrive hvad jeg er utilfreds med, så må se om jeg kan huske det hele :-)
jeg er utilfreds med at man skal stille bankgaranti på 100000 kr, det er sindsygt mange penge og der er ikke mange der kan låne det.
jeg forstår heller ikke hvorfor der skal være en aldersgrænse på kærlighed.
jeg synes det er urimeligt at man stiller krav til folk uddannelser. hvorfor skal man sorteret i folk på den måde. vi kan godt bruge de "gode" men ikke de "dårlige" det synes jeg er en mærkelig måde at se tingene på.
ja så kan man som du siger søge ind via et studie, men det er faktisk ikke helt billigt. der er ret dyrt. har undersøgt det sidste år, jeg jeg stod i sådan en situation og det kostede 13000 euro og det var vist heller ikke for hele uddannelse, penge som jeg slet ikke havde mulighed for at betale og sikkert mange andre der heller ikke har.
ved ikke om jeg fik det hele med
Anmeld