ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Anonym

ZamanogDania skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du har det fra med fleretallet? Men det er ikke så tit man ser sådan. Alle mine veninder( og jeg kender mange) er gift med en herfra. Det med at forældre finder en til pigen, har du det nok fra medierne. For det er altså ikke så tit man ser det. Det gør mig bare så vred at bare fordi nogle er sådan så er vi alle ligesom dem.

Det er nu ikke fra medierne. Kender selv 4 piger. Det er heller ikke fordi jeg tror forældrene "finder" en mand til pigen. Men du må jo give mig ret i, at de fleste forældre "kender" den familie som man bliver giftet ind i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Charlotte Wberg

piadas skriver:

Ja, jeg sidder og får lige frem plukveer!! Jeg tror ikke mit blodtryk skal tages lige nu, for så skal jeg da til at tage piller for det!

Jeg tror bare, at mange slet ikke kan sætte sig ind i det, fordi de ikke har prøvet det på egen krop. For selvfølgelig er jeg da også imod tvangsægteskaber osv., men jeg var altså kun 21 år, da jeg "slæbte" min mand med til DK (jeg mødte ham i London, hvor vi også blev gift). Hvis vi havde søgt om familiesammenføring et år senere, var vi slet ikke kommet til DK, for da var de nye regler med bl.a. 24 års-reglen trådt i kraft, og så havde jeg jo kun været 22 år.

Min farfar, som bor på Mors (så kan du sgu næsten ikke komme længere ud på landet), var også lidt skeptisk i starten, men har efterfølgende sagt til min mor, at jeg ikke kunne have fundet en bedre mand. Jeg har da også fået et par enkelte kommentarer med på vejen både af bekendte og vildfremmede...såsom har du ikke set "Ikke uden min datter" osv.? Jo, det har jeg - god film! Forfærdelig oplevelse for mor og datter, men det er for fanden altså ikke min mand!

Jeg har forøvrigt en sjov historie:

Min kusine er gift med Kristian Thulesen Dahls bror. Da de skulle have barnedåb for nogle år siden, skulle min mor servere. Hun fortalte efterfølgende, at hun var lige ved at hælde saucen ned af Kristians bukser. Hun kan nemlig heller ikke udstå Dansk Folkeparti. Jeg ville faneme næsten ønske, hun havde gjort det!

Det er et lidt fladt ønske efter min mening i forhold til din historie. Selvfølgelig skal man ikke være enige i alt og en dag vil det sikkert vende V/K med DF på sidelinjen vil gå i baggrund og S/SF vil komme til magten også modsat. Det er jo trods alt befolkningen i Danmark der stemmer partierne ind og PT er flertallet hos VK og så at sige også ved DF.

Hvis ikke vi alle respektere det, hvad skal vi så med demokrati??

Aldrig vil vi alle sammen det samme og uanset hvor krafterne lægges vil nogen føle system og partierne er "tåbelige" men sådan er det jo trods alt.

Jeg synes personligt at DF langt hen af vejen står for nogle gode ting, men er ikke enig i alt hvad de står for men kan se mange af deres værdier som brugbare.

Anmeld

9. november 2010

piadas

Laulund87 skriver:

Det undrede også lige mig at de fleste af dem der synes pakken er god, er anonyme. Hvorfor ikke bare stå ved det, der er jo plads til alle holdninger

Ja, lige præcis! Sådan har jeg også siddet og tænkt! Det er lidt lige som når der er valg. Jeg har aldrig mødt en, der vil indrømme, at han/hun stemmer på DF, men alligevel ender de altid med at blive et af de partier, der får flest mandater!

Anmeld

9. november 2010

ZamanogDania

Anonym skriver:

Det er nu ikke fra medierne. Kender selv 4 piger. Det er heller ikke fordi jeg tror forældrene "finder" en mand til pigen. Men du må jo give mig ret i, at de fleste forældre "kender" den familie som man bliver giftet ind i.

Ja og hvad der galt med det? Det er da bedre hvis familien kender hinanden. Så har man det godt med hinanden senere igen. Pigen kan jo bare sige nej jeg vil ikke giftes med personen. Så svært er det heller ikke.

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Maria-s skriver:

Ja det vil jeg mene, til dels. Der er jo en masse punkter for den ansøgende i familiesammenføringen som kan opveje det. Det er i hvert fald sådan jeg læser det link der bliver henvist til i denne tråd Men ja hvis herboende er på kontanthjælp og den ansøgende ikke har nogen uddannnelse (der er så nogle krav til denne uddannelse) eller har haft kvalificeret erhvervserfaring i vis periode eller har sprogkunskaber indenfor enten, dansk/ norsk/ svensk/ tysk/ fransk/ spansk eller engelsk eller kan forsørge sig selv, ja så er det selvfølgelig en træls situation man står i. Men så kan man jo gøre noget for at opfylde nogen af ovenstående krav, eller fx søge studie-opholdstilladelse og så tage en uddannelse og derigennem også få en større tilknytning til DK som dermed også understøtter ens tilhørsforhold til DK

Det er da en positiv ting, er det ikke?

kan ikke lige komme ind på det link ligenu. ved ikke hvad der er galt med det.

du skriver tidligere jeg skal skrive hvad jeg er utilfreds med, så må se om jeg kan huske det hele :-)

jeg er utilfreds med at man skal stille bankgaranti på 100000 kr, det er sindsygt mange penge og der er ikke mange der kan låne det.

jeg forstår heller ikke hvorfor der skal være en aldersgrænse på kærlighed.

jeg synes det er urimeligt at man stiller krav til folk uddannelser. hvorfor skal man sorteret i folk på den måde. vi kan godt bruge de "gode" men ikke de "dårlige" det synes jeg er en mærkelig måde at se tingene på.

ja så kan man som du siger søge ind via et studie, men det er faktisk ikke helt billigt. der er ret dyrt. har undersøgt det sidste år, jeg jeg stod i sådan en situation og det kostede 13000 euro og det var vist heller ikke for hele uddannelse, penge som jeg slet ikke havde mulighed for at betale og sikkert mange andre der heller ikke har.

ved ikke om jeg fik det hele med

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Rosa skriver:

Jeg gør lige opmærksom på at man sagtens kan være dybt uenige og føle sig provokeret af andres holdninger, men at der skal gås efter bolden, ikke manden!

Hvis man ikke kan svare i en ordentlig tone på visse indlæg i tråden må man så springe disse indlæg over.

OG

Anonyme indlæg er ligeså berettigede som alle andre - den del er ikke til diskussion. Også selvom man finder indlægget stødende eller provokerende. Anmeld det hvis tonen er grov, eller debatter i en ordentlig tone.

Det her er et emne der får folk op af stolene og lad os få en god debat med mange forskellige synspunkter!

Mvh

Rosa - moderator på baby.dk

jeg synes her er en meget god tone :-)

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Jeg hentyder heller ikke til at en uddannelse gør en til et bedre menneske. Men det KAN altså godt give problemer når en pige er vokset op i Danmark, har gået i gymnasiet og måske nu er i gang med en videregående uddannelse. Mor og far ser hende gerne gift med en hjemmefra. Pigen har mødt fyren et par gange og han virker sød nok. Men når de så kommer til Danmark, så er han pludselig ikke så vild med, at hun læser på universitetet, er i læsegruppe med en masse danske fyre, ikke varter ham op som han er vant til der hjemme, og pludselig er det ikke så hamonisk et ægteskab som det kunne have været. Jeg ved godt, at det er en stor gerealisering, men bare for at illusterer det med, at jeg ofte tror det kunne være lige så godt for dem, at gifte sig med en landsmand som kommer fra Danmark. Så jeg synes under ingen omstændigheder at man er dum hvis man ikke har en uddannelse, men forstå bare ikke, hvorfor de så ofte SKAL finde en ude fra eget land (og nu snakker vi om flertallet) ikke hvis en læser i udlandet og bliver forelsket. Jeg snakker om de Somalier, pakistaner, tyrkere, arabere osv. som i stor stil gifter sig med en fra eget hjemland. Og mærkelig nok vælger næsten ingen at bo dernede. Så et eller andet må jo trække i Danmark.

måske de gifter sig med en fra deres hjemland fordi de fleste dansker stemmer DF. det kan vi jo se.

bare en tanke.

jeg vil ikke gifte mig med en af den holdning, så det kan jeg godt forstå de ikke vil

Anmeld

9. november 2010

Anonym

ZamanogDania skriver:

Ja og hvad der galt med det? Det er da bedre hvis familien kender hinanden. Så har man det godt med hinanden senere igen. Pigen kan jo bare sige nej jeg vil ikke giftes med personen. Så svært er det heller ikke.

Tror du misforstår mig. Jeg siger ikke der er noget galt i at man kender hinanden. Det var bare fordi du skrev at forældre ikke laver "tvagsægteskaber" og så skrev jeg bare, at det tror jeg da heller ikke, men at familien jo ofte kender hinanden (f.eks pakistansk familie som bor i DK er gode venner med en familie i Parkistan) børnene kender hinanden svagt, og vil gerne giftes (selv om de måske kun har mødt hinanden et par gange) det er jo også fint nok. Jeg siger bare, at det KAN - ikke at det abselut vil- give problmer hvis han kommer her op og ikke vil accepterer den måde hun lever på, fordi den trods alt er noget anderledes end hvis hun var vokset op i Parkistan.

Men nu skal man jo heller ikke gå i peditesser og tage enkelt sager. Det er vist en sidespor. 

Generelt er jeg bare glad for pointsystemet fordi mange af dem som kommer op fra et u-land ofte ikke ender med at bidrage så meget til samfundet som en veluddannet person fra et vestligt land. Og igen nu siger jeg IKKE alle. Jeg ved da godt, at der er en masse dygtige personer fra f.eks Tyrkiet som kommer op og kæmper sig til en godt job og overhoved ikke ligger landet til last. Men det ændre ikke ved, at jeg tror at det vil gavne det danske samfund med et pointsystem.

Anmeld

9. november 2010

Anonym

mor-til-vanessa skriver:

måske de gifter sig med en fra deres hjemland fordi de fleste dansker stemmer DF. det kan vi jo se.

bare en tanke.

jeg vil ikke gifte mig med en af den holdning, så det kan jeg godt forstå de ikke vil

Jeg siger ikke de skulle gives med en dansker. Men at de f.eks kunne giftes sig med en fra deres eget hjemland (hvis de ønsker dette) men at den person kunne være født og opvokset i Danmark.

Anmeld

9. november 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Jeg siger ikke de skulle gives med en dansker. Men at de f.eks kunne giftes sig med en fra deres eget hjemland (hvis de ønsker dette) men at den person kunne være født og opvokset i Danmark.

man skal vel giftes med den man har lyst til om det er en fra eget hjemland som bor i dk eller om det er en dansker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.