Dansk Folkeparti og Regeringen har indgået en aftale om modernisering af udlændinge loven.
personligt synes jeg jo den er ALT for stram og hvis den skulle noget skulle den gøre det nemmere for ægtefællesammenføring og ikke mere besværligt.
nu bliver der jo bla lavet et pointsystem ( som ikke ligger helt klart endnu ) men som bla går ud på at gøre det nemmere for folk som er højt uddannet og dem som ikke er, ja det er jo bare ærligt, så kan man ikke bo i danmark.
personligt er det en sag der berører mig meget, selvom jeg ikke skal ægtefællesammenføres alligevel. men kan huske hvor hård en tid det var og det ønsker jeg ikke for andre. jeg kan SLET ikke se at regeringen skal bestemme hvem man skal være forelsket i og hvem man gerne vil leve sammen med. det er i orden at leve med en højt uddannet udlænding, men ikke med en der ikke er højuddannet. det synes jeg er diskrimination på det groveste.
i forvejen så kan jeg ikke se hvad 24-års reglen skal gøre godt for. ja det er for tvangs ægteskaber, men hvad med os danskere som er nødt til at gifte os for at kunne ægtefællesammenføres, er det ikke også tvang??? måske man slet ikke har lyst til at skulle giftet på det givne tidspunkt... men ja det SKAL man jo så.
jeg tænker lidt hvad det har af betydning for danmark i fremtiden. jeg tror mange vil vælge at flytte fra danmark. og det betyder jo så også at danmark mister en masse folk og deres uddannelser og så bliver der jo mangel på arbejdstmarket. der er jo ikke nogen der gider gå at det igennem, når det skal gøres så svært og at det faktisk er umuligt for "normale" folk med "normale" uddannelser.
et er de nye krav er bla at man skal stille en sikkerhed på 100000 kr som før var 60000. det er rigtig mange penge. jeg ville f.eks aldrig kunne låne 100000 i banken, specielt ikke når jeg begynder at læse og skal leve af en sølle SU.
nå men ville egentlig gerne høre hvad jeres holdning til den er??? er det godt eller dårligt???
man må gerne være ano.
Anmeld