ny udlændinge pakke... hvad synes i ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2010

Anonym

Maria-s skriver:

Nu gør jeg mig nok vældig upopulær ved at skrive herinde, i dette emne...... Men jeg gør det alligevel, da jeg synes det er en god debat at få igang, som måske også kan være med til at gi mig noget mere info. Og ja hvis argumenterne er gode nok, så har jeg aldrig holdt ved en mening af stædighed. Man kan godt skifte synspunkt, hvis man får ny viden

Jeg må sige at jeg synes der er mange gode punkter i den nye stramning umiddelbart. Jeg har hurtigt læst linket igennem du referer til og jeg vil nævne et par stykker som jeg ser som positive.

* Ang. studie-opholdtilladelse: "Udenlandske studerende skal være reelle studerende". Rigtig god pointe. At man ikke får opholdstilladelse til at gå på et studie, hvis man ikke har de nødvendige kvalifikationer til at gennemføre. Man skal herunder bl.a. kunne begå sig sprogligt på fx. engelsk. OG at den studerende har mulighed for at forsørge sig så de ikke bliver nødt til at droppe ud af studiet og arbejde istedet, for så er det jo ligesom ikke længere en studie-opholdstilladelse. En studie-opholdstilladelse er for folk der ønsker at studere.

* Ægtefællesammenføring: Der stilles krav til den person der bor i DK samt den person der ønsker at bo i DK. Krav som bl.a. hedder sig at herboende statsborger er selvforsørgende/ har haft arbejde de sidste 2,5 år eller færdiggjort en uddannelse i DK. At ansøger ikke bor i et belastet boligområde, men et sted hvor det er nemmere at have tilknytning til det danske samfund og danske værdier/normer. Derudover må denne person ikke være dømt for vold mod sammenlever inden for de sidste 10 år eller have en domfor anden kriminalitet (ubetinget) som er større end 1 år og 6 måneder. Må ikke skylde det offentlige penge (man må altså godt have et banklån). Skal sørge for at tilflytter(e) lære dansk og danske normer/ værdier. Alle krav jeg synes der er rimlige.

For ansøger er der en masse punkter som kan lette det at få dansk statsborgerskab: Kan tale dansk/ svensk/ norsk/ tysk/ fransk/ spansk eller engelsk. Have uddannelse enten fra anerkendt international uddannelses institution eller dansk uddannelse; kort, mellemlang eller lang (hvilket man jo godt kan have hvis man har haft studie-opholdstilladelse). Eller at man har arbejdet i DK i minimum 2 år. At man ikke bosætter sig i socialt belastet boligområder. Dvs. at man kan deltage aktivt i det danske samfund og ikke ender med at blive isoleret og leve af offentlige ydelser. Gode punkter synes jeg.

Jeg synes som sagt det er vigtigt at der bliver diskuteret om dette emne. Jeg synes at det er godt at vi ikke er bange for at denne debat tages op og man så derved ikke tager stilling.

Jeg mener det danske samfund selvfølgelig skal huse flygtninge og asylansøgere der er i fare med deres liv i deres hjemland, men det er heller ikke dem der er underlagt disse regler, ej helle dem denne debat omhandler. Dem den omhandler er de mennesker som ønsker at bo i Danmark af den ene eller anden grund, herunder ægteskab. Jeg synes det er vigtigt at vi ikke bare åbner alle vore grænser OG vores velfærdssystem for alle og enhver, emn at vi erkender at vi er et lille land der ikke kan redde hele verdenen. Og vi skal i første omgang tage hånd om bl.a. de mennesker, der har knoklet hele deres liv for at være med til at betale til det danske velfærdssamfund. Der skal altså være penge til vores ældre før der gives penge til tilflyttere som "vil" på kontanthjælp eller anden offentlig ydelse. Der skal være penge til gratis lægebehandling/ sygehusbehandling af alle mennesker i Danmark, fremfor at gi flere penge til tilflyttere, som ikke selv kan eller vil kunne komme til at bidrage til kassen nu eller i fremtiden.

Det hjælper altså ikke noget (selvom jeg er sikker på alle gerne ville hvis det økonomisk var muligt) at lade alle dem der øsnker det, bosætte sig i DK og så ellers tage del i de offentlige ydelser uden at gi igen. Vi kæmper i forvejen med at vi bliver færre der kan forsørge den voksne mændge ældre, hvordan skal vi så kunne forsørge endnu flere?

Så selvom der sikkert er mange der er uenige, så synes jeg faktisk mange af punkterne i planen virker fornuftige.

Afventer spændt konstruktiv kritik af denne holdning. Og PS NEJ jeg er ikke politiker og kender ej heller alle sider og kanter af den danske udlændinge politik, men derfor kan jeg jo godt have en holdning

Maria

er enig med dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2010

Charlotte Wberg

A&F skriver:

Mener du drabet på Ghazala, hun blev skudt på slagelse st? Hun var pakistaner. Troede han var afghaner ham hun blev gift med.. Forfærdeligt med sådanne sager.

ja det var den jeg mente... troede han var dansk... men det var ikke pointen hehe... han var i hvert fald af anden baggrund end hende... stakkels pige

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

Anonym skriver:

Jeg mener bestemt at der skal strammes meget op .. Og det er helt fint med mig med de nye regler.. Syntes slet ikke de er stramme nok.. Jeg mener os at når en udlændning laver noget kriminelt her i dk, så skal de afsone i deres eget land... For her i danmark vil de ikk få noget ud af det, de vil kun grine af vores system... Danmark er for godt et land, ergo STRAM OP PÅ REGLERNE.. Dansk folkeparti er mit favorit parti.. Sorry to say...

Beklager meget, men jeg må sige at jeg er enig her...

Som en skriver så er der også danskere der sidder hjemme på deres flade og koster samfundet penge. Men hvorfor skal vi tage flere ind der måske vil gøre det samme. Det er jo are endnu dyrere for samfundet.

Jeg synes det er fint at vi (Danmark) hjælper flygninge osv., vi kunne jo en gang ende i en lignende situation hvor vi er nødt til at flygte fra landet, men jeg synes også der er grænser for hvor meget vi skal 'give' væk.

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

Maria-s skriver:

Nu gør jeg mig nok vældig upopulær ved at skrive herinde, i dette emne...... Men jeg gør det alligevel, da jeg synes det er en god debat at få igang, som måske også kan være med til at gi mig noget mere info. Og ja hvis argumenterne er gode nok, så har jeg aldrig holdt ved en mening af stædighed. Man kan godt skifte synspunkt, hvis man får ny viden

Jeg må sige at jeg synes der er mange gode punkter i den nye stramning umiddelbart. Jeg har hurtigt læst linket igennem du referer til og jeg vil nævne et par stykker som jeg ser som positive.

* Ang. studie-opholdtilladelse: "Udenlandske studerende skal være reelle studerende". Rigtig god pointe. At man ikke får opholdstilladelse til at gå på et studie, hvis man ikke har de nødvendige kvalifikationer til at gennemføre. Man skal herunder bl.a. kunne begå sig sprogligt på fx. engelsk. OG at den studerende har mulighed for at forsørge sig så de ikke bliver nødt til at droppe ud af studiet og arbejde istedet, for så er det jo ligesom ikke længere en studie-opholdstilladelse. En studie-opholdstilladelse er for folk der ønsker at studere.

* Ægtefællesammenføring: Der stilles krav til den person der bor i DK samt den person der ønsker at bo i DK. Krav som bl.a. hedder sig at herboende statsborger er selvforsørgende/ har haft arbejde de sidste 2,5 år eller færdiggjort en uddannelse i DK. At ansøger ikke bor i et belastet boligområde, men et sted hvor det er nemmere at have tilknytning til det danske samfund og danske værdier/normer. Derudover må denne person ikke være dømt for vold mod sammenlever inden for de sidste 10 år eller have en domfor anden kriminalitet (ubetinget) som er større end 1 år og 6 måneder. Må ikke skylde det offentlige penge (man må altså godt have et banklån). Skal sørge for at tilflytter(e) lære dansk og danske normer/ værdier. Alle krav jeg synes der er rimlige.

For ansøger er der en masse punkter som kan lette det at få dansk statsborgerskab: Kan tale dansk/ svensk/ norsk/ tysk/ fransk/ spansk eller engelsk. Have uddannelse enten fra anerkendt international uddannelses institution eller dansk uddannelse; kort, mellemlang eller lang (hvilket man jo godt kan have hvis man har haft studie-opholdstilladelse). Eller at man har arbejdet i DK i minimum 2 år. At man ikke bosætter sig i socialt belastet boligområder. Dvs. at man kan deltage aktivt i det danske samfund og ikke ender med at blive isoleret og leve af offentlige ydelser. Gode punkter synes jeg.

Jeg synes som sagt det er vigtigt at der bliver diskuteret om dette emne. Jeg synes at det er godt at vi ikke er bange for at denne debat tages op og man så derved ikke tager stilling.

Jeg mener det danske samfund selvfølgelig skal huse flygtninge og asylansøgere der er i fare med deres liv i deres hjemland, men det er heller ikke dem der er underlagt disse regler, ej helle dem denne debat omhandler. Dem den omhandler er de mennesker som ønsker at bo i Danmark af den ene eller anden grund, herunder ægteskab. Jeg synes det er vigtigt at vi ikke bare åbner alle vore grænser OG vores velfærdssystem for alle og enhver, emn at vi erkender at vi er et lille land der ikke kan redde hele verdenen. Og vi skal i første omgang tage hånd om bl.a. de mennesker, der har knoklet hele deres liv for at være med til at betale til det danske velfærdssamfund. Der skal altså være penge til vores ældre før der gives penge til tilflyttere som "vil" på kontanthjælp eller anden offentlig ydelse. Der skal være penge til gratis lægebehandling/ sygehusbehandling af alle mennesker i Danmark, fremfor at gi flere penge til tilflyttere, som ikke selv kan eller vil kunne komme til at bidrage til kassen nu eller i fremtiden.

Det hjælper altså ikke noget (selvom jeg er sikker på alle gerne ville hvis det økonomisk var muligt) at lade alle dem der øsnker det, bosætte sig i DK og så ellers tage del i de offentlige ydelser uden at gi igen. Vi kæmper i forvejen med at vi bliver færre der kan forsørge den voksne mændge ældre, hvordan skal vi så kunne forsørge endnu flere?

Så selvom der sikkert er mange der er uenige, så synes jeg faktisk mange af punkterne i planen virker fornuftige.

Afventer spændt konstruktiv kritik af denne holdning. Og PS NEJ jeg er ikke politiker og kender ej heller alle sider og kanter af den danske udlændinge politik, men derfor kan jeg jo godt have en holdning

Maria

helt enig!

Kunne se der var en der citerede samme indlæg og skrev noget i retning af at så har man nok ikke læst hvor mange flygninge/udlændinge der er i job.

Måske rigtigt nok, men det er jo heller ikke dem der nævnes. Det er dem som 'bare' er på kontanthjælp og andre offentlige ydelser. Det er dem der for så vidt muligt umiddelbart bør undgås, da samfundet i forvejen er bebyrdet af de danskere der 'bare' er på kontanthjælp.

Det skal så lige siges, der er sådan set ikke noget i vejen med at være på kontanthjælp, nogen vælger det ikke selv. Men de der vælger det 100% selv, det er altså desværre dem jeg kalder samfundsnassere. (beklager hvis jeg træder nogen over tæerne).

Anmeld

10. november 2010

Shibby

Hvad hvis en mand uden udd i tyrkiet foreksempel, er faldet pladask for en pige i dk. Han vil lære sproget, han vil uddanne sig, han vil gøre alt. Skal hans iver efter kærlighed til både pigen og hendes land seriøst skubbes til side for en der er udlært fra eget land som har samme ønsker for fremtiden som den førstnævnte? Så er forelskelsen pludselig ok, ham kan vi godt fiske i land..Hvor ondt. Man bestemmer ikke hvem man forelsker sig i..

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

mor-til-vanessa skriver:

jamen ALLE griner jo af vores rets systemt, for det er da for latterligt. kan ikke se at penge svindel skal give længere fængselsstraf end eks incest.

men det er jo en helt anden sag.

jeg synes ikke bare man kan smide folk ud bare fordi de gør noget kriminelt, når de har opholdstilladelse. så skal alle kriminelle danskere i hver fald også ud efter min mening.

jeg forstår slet ikke man kan stemme på sådan et racistisk parti, for det er i bunden det de er

Problemet her er bare at man ikke kan smide en statsborger ud af landet. Men man kan godt smide en ud der kun har opholdstilladelse.
Personligt synes jeg det er fint at de med opholdstilladelse der bliver dømt for noget kriminelt bliver sendt hjem til afsoning.

Det er vel ikke rimeligt at det danske samfund skal betale for et fængselsophold for en udlænding der kun har opholdstilladelse og så ikke kan opfører sig ordentligt?

Anmeld

10. november 2010

Dictes mor

Shibby skriver:

Hvad hvis en mand uden udd i tyrkiet foreksempel, er faldet pladask for en pige i dk. Han vil lære sproget, han vil uddanne sig, han vil gøre alt. Skal hans iver efter kærlighed til både pigen og hendes land seriøst skubbes til side for en der er udlært fra eget land som har samme ønsker for fremtiden som den førstnævnte? Så er forelskelsen pludselig ok, ham kan vi godt fiske i land..Hvor ondt. Man bestemmer ikke hvem man forelsker sig i..

Lige mine tanker. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig til den pakkeløsning de har fundet på, for jeg synes ikke at man kan stille alt så firkantet op, som de har gjort.

Anmeld

10. november 2010

Silas&Mille

mor-til-vanessa skriver:

øhm jeg vil gerne se et sted hvor du ser flertallet er sådan.

hvad vill danmark være uden dem. du skriver de fleste ikke rør en finger. det er der dælme også mange danskere der ikke gør og som udnytter systemet mindst lige så meget hvis ikke mere.

jeg synes virkelig udlændinge knokler meget, de har grønthandler, kiosker, spise steder osv. de arbejder virkelig meget. de arbejder hver søndag, hvor de fleste danskere holder weekend. men nej de arbejder ikke. og de tror da heller ikke de skal bestemme, ikke mere end os andre.

må sige at jeg synes det er virkelig sørgeligt at du er vokset op sådan. jeg håber virkelig ikke for min datter at hun skal møde sådanne folk i hendes opvækst, men det slipper hun jo nok ikke for.

hvad skal vi gøre med alle de dansker som ikke laver en skid og feder den???

Det er korrekt at der også er mange danskere der ikke rører en finger. Men det gør det vel ikke mere rimeligt at det danske samfund skal betale endnu mere fordi der kommer flygtninge/udlændige til landet og gør det samme?

(Beklager jeg spamer lidt hist og her , men har først set debatten nu)

Anmeld

10. november 2010

Shibby

Lige mine tanker. Jeg ved ikke, hvordan jeg skal forholde mig til den pakkeløsning de har fundet på, for jeg synes ikke at man kan stille alt så firkantet op, som de har gjort.

Syntes jeg heller ikke! Det næste trin ku blive at sætte samtlige mulige par til en løgndetektor så man ku se hvem der gav udslag i at lyve omkring et fake ægteskab eller et reelt.. Ville ikke undre mig. Man kan da ikk vurder på den her måde!

I psykologi fik jeg et stykke papir med forskellige navne,racer,aldre,erhverv,folk med og uden børn. De her mennesker skulle jeg forestille mig blev fanget i en grotte hvor tidevandet langsomt ville stige og drukne dem alle hvis ikke jeg tænkte hurtigt. Hvem skal reddes først og hvorfor, hvem skal derefter reddes og hvem ligger på bunden af listen som ricikere af drukne, og hvorfor blev den sidstvalgte overhovedet valgt til sidst for i bund og grund er af alle liv lige værdige-ikke.. Skummel opgave..!!!

Det er vel den slags som regeringen gør,-bare på anden vis. De dømmer,tænker og vælger udfra deres personlige holdninger til hver enkelt sag både med asyl,24årsreglen og det nye regelsæt.. Det vil alitid ramme nogle forkerte mennesker ligegyldig hvordan vi vender og drejer det her

Anmeld

10. november 2010

Maria-s

Shibby skriver:

Syntes jeg heller ikke! Det næste trin ku blive at sætte samtlige mulige par til en løgndetektor så man ku se hvem der gav udslag i at lyve omkring et fake ægteskab eller et reelt.. Ville ikke undre mig. Man kan da ikk vurder på den her måde!

I psykologi fik jeg et stykke papir med forskellige navne,racer,aldre,erhverv,folk med og uden børn. De her mennesker skulle jeg forestille mig blev fanget i en grotte hvor tidevandet langsomt ville stige og drukne dem alle hvis ikke jeg tænkte hurtigt. Hvem skal reddes først og hvorfor, hvem skal derefter reddes og hvem ligger på bunden af listen som ricikere af drukne, og hvorfor blev den sidstvalgte overhovedet valgt til sidst for i bund og grund er af alle liv lige værdige-ikke.. Skummel opgave..!!!

Det er vel den slags som regeringen gør,-bare på anden vis. De dømmer,tænker og vælger udfra deres personlige holdninger til hver enkelt sag både med asyl,24årsreglen og det nye regelsæt.. Det vil alitid ramme nogle forkerte mennesker ligegyldig hvordan vi vender og drejer det her

Hej Shibby,

Det er rigtigt at en lovgivning der bliver lavet om et hvilket som helst emne, altid risikere at ramme enkelte som det muligvis ikke var tiltænkt, det er selvfølgelig ikke godt men derfor er man stadig nødt til at lave nogle regler, ellers ville det danske velfærdssystem bryde sammen, fordi der ikke ville være økonomi til at opretholde de velfærdsgoder vi har i dag.

Reglerne der er blevet revideret for "24 års reglen" gør det altså ikke umuligt for folk med mindre uddannelse at komme til Danmark, der er masse af andre punkter som kan opveje lige det punkt du nævner der. Men jo det er klart (i hvert fald for mig) at dem der har nogle kvalifikationer vi med det samme kan bruge i det danske samfund, de skal da have en hurtig vej igennem systemet, da de aktivt kan bidrage til at vedligeholde vores velfærds Danmark. dem vil vi da gerne tiltrække! De mennesker (sådan som jeg forstår det jeg har læst) som får svære ved at få familiesammenføring, det er den gruppe mennesker som man ser vil få det rigtig svært ved at leve i DK. det er de mennesker som vil have meget lidt tilknytning til det danske samfund. Jeg har i mange af de tidligere indlæg i denne debat prøvet at forklare dette dybere, jeg håber du har lyst til at læse det igennem og så gi din kommentar tilbage

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.